Alla inlägg under maj 2013

Av Marie Svensson - 13 maj 2013 19:47

Ikväll har jag o Robban varit nere med Emil på Fotbollsträning. Jag passade samtidigt på att lämna in mina Sverigelotter. Eller rättare sagt pengarna som jag har fått in genom dom.

Det var råkallt där borta, men inte särskilt konstigt då det är ganska mkt öppna fält.

Vi gick hela vägen...

Snacka om att det kändes i fogarna...haha!! Vi har en rejäl uppförsbacke att passera när man går hemåt till oss. Men jag behöver denna motionen.

 

Nu har Emil duschat o käkar just nu kvällsfika. Snart ska vi kolla in Morgan o Ola-Conny   Få skratta av sig litegrann!!

 

Imorgon ska vi på sista Föräldraträffen på VC. Jag sticker från jobbet halv3. Emil ska vara hos Noah under tiden. Sen måste vi fixa rejäl matsäck till Emil. På Onsdag ska nämligen hans klass åka o kolla på Genrepet i Malmö inför Eurovison song contest. Tror nog det blir en häftig upplevelse för dom allihopa  

 

Men nu kallar soffan...o Tv:n...

 

Ha det...kramiz!!

Av Marie Svensson - 12 maj 2013 20:39

Idag för 6 år sedan hände det något med mitt liv. Det var en Lördag. Jag var smal o smärt   Jag gick ner mot Preem i urringad snygg top o ett par tajta byxor.

Nervös var jag...

Stod där o väntade...kanske 5 minuter...kanske 10...jag vet inte!!

Men till slut kom det en blå SAAB. Jag gick fram...satte mig  bilen o vi körde iväg.

 

MITT ALLRA FÖRSTA MÖTE MED DIG  

 

Jag glömmer det aldrig. Vi kom hem till mig. Du hade en flaska rött vin med dig o en påse lösgodis   Du darrade, var nog lika nervös som jag!! Jag föreslog att vi skulle öppna vinflaskan o sen satte vi oss i soffan. Eurovisionshlagerfestivalen fanns i bakgrunden.

Men vi hörde knappt vad som sas...eller sjöngs...

Vi pratade o pratade o pratade....

Pappa ringde nångång vid midnatt. Bara för o höra att allt var bra. Kallade dig SVÄRSON. Redan då  

 

Du sov över...

 

Dagen efter körde vi till Kullen eller var det Skäralid. Vandrade där. Låg bredvid varandra o tittade upp mot himlen o mot träden.

Åt en sillamacka...

 

Sen den dagen är det bara vi två....ÄLSKAR DIG ROBBAN...I MED O MOTGÅNG  

 

Av Marie Svensson - 11 maj 2013 21:26

Idag stack vi iväg tidigt. Redan vid 10. Vi skulle ju på Marknad i Olofström, Holje Marknad. Emil var sisådär Road av detta spektakel...haha. Men jag tror minsann han var den som i slutändan hade roligast  

 

Vi köpte med oss en hel del faktikst. Emil fick ett gevär av sin Mormor, samt en ny T-shirt med Motivet monster på.   sen fick han godisremmar, sockervadd. Ni skulle hört hans kommentar när han fick sockervadden...haha.

Näääääää, den är full med håååååår...sen stod han där o petade i hela sockervadden...haha!! Men han käkade minsann upp den sen när vi hade föklarat att det är så sockervadd ser ut!!

Slush drack han också!! Sen åkte han karuseller...hade superkul i Virvelvinden med Pelle  

 

Jag köpte tre nya bodysar till Bebben...  

 

Tyckte dom passade så bra:)

 

Eftersom jag ju är en riktig Smurfmamma, så passade ju denna bra o ha på sig i Vinter  

 

Jag köpte även lite Marknadsgodis...  

 

Jag lovar, jag ska bara smaka..

Köpte även emd mig Cocosbollar. Robban älskar ju Cocos:))

Av mamma fick jag en Parfym, som hon hade köpt igår:) Gulligt av henne tycker jag!!

 

Så lite handlat blev det idag!

 

Efteråt käkade vi tillsammans. Jag tog Grillspett med Tzatsiki. Robban o Pelle kebabrulle o Emil Kebabtallrik, mamma Rödspätta, för hon älskar fisk:))

Sen körde vi hemåt igen.

Nu blir det att ta det väldans lugnt. Imorgon förmiddag sticker vi till Tivolibadet med Emil med Ingela o Martin. Sen på eftermiddagen kör vi till syrran o Wilton en sväng. Beställning av barnvagnen väntar då hoppas vi på:))

 

 

Jag måste lägga in en fin bild på mig o Emil. Emil pratar med Mollgan  

 

 

 

Ha en fin Lördag!!

Av Marie Svensson - 10 maj 2013 18:00

Jag har kollat in lite gravidsmycken. Detta vill jag ha...

 

 

 

Eller kanske detta...

 

  Med små söta fötter

 

  Eller med små händer

 

Så otroligt söta är dom...

 

Hittade dom på denna sidan. www.bolagravidsmycke.se

Jättefina är dom.

Det fungerar som så att man en kula i ett långt snöre ner på magen. Kulan låter lite när man rör på sig genom en liten klocka inuti kulan. Detta sägs ska lugna bebisen i magen.

 

Man kanske skulle önska sig detta när man fyller år  

Av Marie Svensson - 10 maj 2013 17:17

Till middag idag gjorde jag karrekotletter, zuccinigratäng o en sallad på svarta oliver, soltorkade tomater o fetaost.

     

 

Zuccinigratängen gör ni så här:

 

Riv två Zuccini, blanda ner ca 2 dl riven ost. Lägg allt i en ugnsfast form. Häll ca 3 dl grädde över. In i ugnen på ca 175 grader tills den får fin färg. Ca 15 min.

 

Salladen gör ni så här: Hacka några soltorkade tomater i olja. Hacka sen några svarta oliver. Tärna ett pkt fetaost.

Givetvis så tar man hur mkt man själv känner för o blandar ihop. Men gott är det  

 

 

Emil han blev plötsligt en söt liten Hamster    

 

Meningen var att vi skulle sticka in till stan ikväll o spela lite Äventyrsgolf. Men när det väl kom till Kritan så kände ingen av oss för det. Jo, Robban är nog fortfarande lite sugen. Men jag känner att jag är ganska trött i ryggen idag...

imorgon ska vi ju till på köpet till Holje Marknad i Olofström o då kan det vara skönt att ha vilat upp ryggen litegranna. Ska även passa på att träffa Mamma också.

Tyvärr blev det inget beställande av barnvagnen idag, då syrran fick förhinder. Men hon kommer på Söndag istället o hjälper oss.

 

Så ikväll blir en lugn o skön kväll. Emil har precis badat för det ville han o nu käkar han en glass. Min fina pojke  

 

Önskar er en fin kväll....kram!!

Av Marie Svensson - 10 maj 2013 14:09

Jag o Robban köpte nappflaskor häromdagen på Babyproffsen inne i Kristianstad...

 

Jag kan varmt rekommendera dessa.

 

  Dessa nappflaskor hindrar att luft tränger in i nappflaskan. Alltså är det ca 80% chans att barnet slipper ev kolik. Det är helt klart värt att testa iaf.

Vet att syrran använder sig av dessa o hon är nöjd.

Av Marie Svensson - 10 maj 2013 13:11

Jag sitter här o lyssnar på fina barnvisor..

 

Här är några...

 



Sarah Dawn Finer med låten Var inte rädd..



Välkommen till Jorden


Det gåtfulla folket...



Av Marie Svensson - 10 maj 2013 09:01

Inatt har jag sovit lite oroligt...faktikst!! Låg jag på ryggen, så kändes inte det bra. Låg jag på vänster sidag...kändes inte det heller bra. Mollgan protesterade inatt...   Men när jag la mig på höger sida så kändes det iaf lite bättre.

När klockan ringde 6:30, pallade jag inte gå upp. Robban fick ta tvätten. Nu har vi iaf tvättat 3 maskiner tvätt o nu ska det bara torka. Känns skönt!!!

 

Vid 10 ska Robban ner till VC. Är orolig för honom. Vid 15 ska vi köra o hämta Emil i Osby  Vid 16 ca kommer syrran o förhoppningsvis kan vi äntligen beställa våran barnvagn idag. Vi har bara väntat på svar på mailet hon skickade dit för att få veta vad kostnaden blev...

1995 zlot (Polska pengar) ca 4100 svenska...
med andra ord...

 

Tänkte bjuda på middag idag också. Svågern är nämligen nere i SydAmerika den lyckosten på b.la Safari med sitt jobb. Hoppas han tar många bilder  

 

Önskar er en härlig solig Fredag  

Presentation


Hejsan!! Här har ni mig. En glad Tjej på 38 vårar. Väntar mitt tredje barn till sommaren 2013. Här får ni följa med mig i min vardag. Kram så länge!!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards