Alla inlägg under april 2013

Av Marie Svensson - 30 april 2013 08:03

Då var Emil i skolan. Jag käkar go frukost. Robban hittar alltid på nåt. Snart sticker vi till stan en sväng o ikväll kommer goa vänner på besök.

 

Önskar er en fin VALBORG  

 

 

 

Flera bilder kommer imorgon på VÅRAN valborg...

 

Kramar!!

Av Marie Svensson - 28 april 2013 18:06

Detta valde Emil...

 

            

 

Många snygga huvtröjor blev det o dom efterlängtade röda byxorna inte minst  Han är nöjd!! Självklart fick han ju mkt mera än detta. Ullaredströjan "valde" jag mest på skämt:) Detta är bara en del av allt han fick...

 

Till bebben handlade vi b.la det här...

 

 

 

Flera par strumpor..

 

 

Två Fleeceoveraller med spöket laban..

 

     

 

NÅGRA bodysar...

Det lär gå åt en hel del sådana iom den kommer i sommar. Det kommer mera bilder, men orkade inte fota allt just nu...haha. Men jag köpte inte mkt i strl 50 då jag har en konstig känsla av att bebben kommer bli ganska så lång. Men men jag kan ha fel...jag satsade istället mera på strl 56. Vi får  se vi får se:))

 

Kram kram!!

Av Marie Svensson - 28 april 2013 10:38

Efter en hektisk dag igår i ullared kom vi hem mkt nöjda o extremt trötta  

 

Vi handlade en en hel del Till Emil...

En hel del till Mollgan...

Lite till mig...

Lite till Robban...

 

Vi käkade på Restaurang. Döm om våran förvåning när Emil beställer in en RÄKSALLAD. Hans kommentar var: Det är ju gott med ägg, räkor o gurka...haha..goa unge!!

Vi andra tog Wallenbergare, lax o schnitzel. Gott gott. Dom andra tog även efterrätt men INTE jag. Jag är såå jädrans stolt över mig själv att jag faktikst har klarat två hela dagar utan nåt socker i kroppen. Det suger, det är skitjobbigt...

Inte minst när Robban går o köper MUNKAR o trycker i sig. Men jag sa faktikst till honom att han inte ska behöva undvika allt gott bara för att jag inte får äta det.

Jag köpte en påse nötter istället o den ska jag äta lite av ikväll tänkte jag:)

Det får man göra...

 

Emil var sååå duktig igår. Liiiite gnälligt var det såklart...men så är det ju. Robban gav honom ett TV-spel just för han tyckte att han var värd det. Han valde G-Force i 3D ( X-Box 360).

Jenny var också nöjd med dagen o då är vi nöjda.

Vi blev en hel del 1000 kr fattigare. Men å andra sidan så fick vi massa inhandlat till Bebben. Bl.a en Babsitter, bärsele, amningskudde o skötbädd. ( Eller vad det heter). Mobil, massa kläder...vi känner oss nöjda.

Tror det blir en omgång dit igen innan barndopet. Jag köpte lite mammakläder till mig själv, för jag kände att vanliga kläder var inte lönt ännu då jag ju inte vet vilket strl jag kommer hamna på efter Förlossningen.

 

Ikväll ska jag fota en del som vi inhandlat tänkte jag o lägga in här...

 

Idag ska vi åka till Bdhuset med Emil o Noah. Emil beställde detta idag:) Klart man ställer upp då ju:)

Pia hänger också på...

Efter det kör vi till KLippan o lämnar Pia

Sen ikväll ska vi kolla in Spjälsäng hos Grannen Tina.

 

Blir ytterligare en hektisk dag...men det gillar vi:))

 

Kramar så länge!!

Av Marie Svensson - 26 april 2013 22:10

Då är vi ladadde inför Ullared imorgon. Jag tänkte bara göra ett snabbt inlägg här nu innan jag ska lägga mig. Pia o Jenny har gått o lagt sig o även Emil:) Klockan ringer halv 5 imorgon bitti. Vi sticker halv 6 senast.

 

Emil skulle absolut INTE med dit...haha!! Jag fick locka med både Pizza o fickpengar samt en Surfplatta som han får nästa vecka som jag beställt till honom. Så nu är man fattig redan innan man hunnit komma till Gekås...hihi. Sanningen är den att jag faktikst har vunnit surfplattan på Miljonlotteriet...så den har inte kostat mig ett rött öre.

Pelle kom också upp en sväng ikväll:))

 

Men nu säger jag gonatt o på återseende!!

 

Kram// Trollet

Av Marie Svensson - 25 april 2013 21:56

Jädrans vilken halsbränna jag har...

 

Blir tokig..haha. Det västa är att ingenting funkar. Tog Samarin innan idag o nu ikväll tog jag Gaviscon. Ånä...halsbrännan from hell ska stanna...

 

 

Vi har iaf varit på Maxi o inhandlat detta på Apoteket samt Åksjuketabletter till Emil. Gick en snabb runda inne på maxi också o köpte smör...haha.

Årets snabbaste handling på ett storköp...

Efteråt blev vi inbjudna på Fika hos Ingela o Martin. Trevligt trevligt. Jag drack te UTAN socker...MED HALSBRÄNNA...jäkligt bra gjort av mig!!!'

När vi var hemkomna igen, fixade jag Grekisk sallad till jobbet imorgon. Sen skrev vi Inköpslista till Ullared.

 

Nu sängen...

 

Imorgon ska Robban på Jobbintervju i Malmö...

 

Natti natti // Trollet

Av Marie Svensson - 25 april 2013 11:16

Ja, då har man varit på Glucosbelastningen då. Det gick bra, drinken slank ner på nån minut eller två. En annan tjej satt också där o gjode samma som jag. Hon är beräknad samma dag som vi är, så vi kanske ses samtidigt på BB:)) Mkt trevlig tjej o vi satt o pratade om allt möjligt. Hennes andra barn också:)

 

Allt såg bra ut med bebben, den var väldans livlig så BM fick avbryta sin lyssning av hjärtljuden då hon var tvungen att skratta...hihi. Men dom låg på 160 slag/ min. iaf:) Fundusmåttet låg på 29 cm. Så även det såg normalt ut.

Känns skönt<3

 

Däremot låg jag tyvärr lite för högt vad gäller Glucosen. Den var på 9,1 o man får inte ligga högre än 8,6. Så tyvärr får jag göra om testet igen om 2 veckor. en jag har mina aningar om varför. Mitt ständiga sötsug, så nu har jag bett Robban om 110% stöttning. INGET SOCKER mera nu. Istället MASSA GRÖNSAKER o andra nyttigheter.

 

Det är med andra ord skärpning som gäller f.rom NU!!!

 

Nu har jag ätit fil o banan o en knäckemacka med Avocado på. Snart ska Robban skjutsa mig till jobbet. Imorgon är det Fredag.

 

Skriver kanske mer sen..

 

Kram// Trollet!!!

Av Marie Svensson - 25 april 2013 07:37

Nu om cirkus 5 minuter sticker jag ner till VC för att göra Glucosbelastning. Ser jag fram emot detta?? NEJ!!!

 

Wish med luck!!!

Av Marie Svensson - 23 april 2013 18:33

Ikväll har jag o Robban varit på första Föräldraträffen. Vi var fyra par samt en ensam blivande mamma. Mkt givande även om jag har en del erfarenhet redan av just detta:) Jag var den enda som var omföderska där. Plus att jag o Robban garanterat var dom två äldsta deltagarna...haha.

Men vad gör det???

Idag gick vi igenom förberedelse inför Förlossningen. Smärtlindring o.sv Samt att vi fick kolla på en Förlossningsfilm. Tyvärr fick man inte se så mkt av den, vilket jag tyckte var lite synd då jag gärna hade sett lite mer action:))

"Kursen" varade i nästan två timmar.

 

När vi kom hem så fixade vi snabbt ihopa en Chili con carne med ris o sallad. Till detta drack vi citronvatten.

Japp, jag är sötsugen just nu...

Men jag får ta en knäckemacka lite senare istället. Skitjobbigt är det...

 

Om nån timme börjar halv 8 hos mig o sen Mot alla odds.

 

Ha en fin kväll...dock lite blåsig:)

 

Massa många kramar// Trollet

 

Presentation


Hejsan!! Här har ni mig. En glad Tjej på 38 vårar. Väntar mitt tredje barn till sommaren 2013. Här får ni följa med mig i min vardag. Kram så länge!!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards