Alla inlägg under april 2013

Av Marie Svensson - 22 april 2013 17:04

       

 

YES, YES, YES nu lyckades jag få in en del bilder på våran mysdag i Lerjevallen i Lördags:)) Att jag inte kom på detta tidigare...

Man måste ju FÖRMINSKA bilderna. haha...jösses så enkelt egentligen...

 

När jag ändå håller på...

 

 

 

En liten bild på Magen i vecka 28+0. Kan ni fatta, att inuti denna magen ligger det ett liv. VÅRT liv  

 

Ja, detta var ju roligt. Nu har jag lärt mig detta också  

Av Marie Svensson - 22 april 2013 16:53

Nu har denna "Tös" gått o blivit pensionär. Fick vara hemma idag för det gör ont i vaden fortfarande när jag går, särskilt när jag går i trappor.

Vad gjorde jag åt detta nu då?? Jo, jag stack ner till Apoteket o köpte STÖDSTRUMPOR. Om det hjälper?? Ingen aning...

Tycker det gör varkens till eller ifrån...men men det återstår ju att se. Jag ger det iaf en chans. Paula på apoteket, som också är Emils tränare mätte min vad o min vrist så att jag fick rätt storlek.  

 

Imorgon går jag till jobbet igen med mina snygga stödstrumpor:)

 

Robban har idag varit på AF samt tvättat  o städat våran bil. Duktigt av han tycker jag:)) Till middag åt vi LAX med potatis o hollandaisås. Jag ska försöka hålla diet nu i några dagar iom jag ska på Glucosbelstning på Torsdag hos BM. Lättare sagt än gjort då jag är galet sötsugen alltid just nu. Gör det nåt om man tar några Baconcips?? Eller en påse??

 

 

Skitjobbigt är det...jag vill vara nyttig!!! Tar nog en frukt istället...kanske...

Jag har faktikst varit duktig hela dagen...

 

Men nu struntar jag i detta o går o läser eller nåt.

 

Ha det// Trollet

Av Marie Svensson - 21 april 2013 19:07

Jag vet att jag lovade bilder rån gårdagen. Men jag tycker det tar alldeles för lång tid att ladda ner dom. Så jag struntar i det för tillfället...faktikst!!!

 

Idag har vi varit o handlat på Citygross i Höör. Vi kom fram till att vi nog ska handla vårat kött där hädanefter. Mkt fint kött måste jag få lov o säga o storförpackningar är aldrig fel det heller.

Sen kan man handla basvarorna på Willys eller Maxi.

Efter handlingen stack vi till syrran o Peter. Lille Wilton har blivit såå stor o go<3 Myyys, på hög nivå!!!

 

Vi fikade lite där o sen stack vi hem igen o fixade korv o potatissallad. Snabbt o enkelt!!!

 

Just nu så stör jag mig mest på att jag inte kan få fram bilder här. Alltså bilder från kameran. Jag har ju fått in dom på datan, men att föra över dom från bildarkivet hit till bloggen. Hur f..n gör man då?? Ååååå..jag blir tosig...

 

Men men...nån gång ska jag få rätt på det också..

 

Tjingeling så länge// Trollet

 

Av Marie Svensson - 21 april 2013 10:21

Här kommer nu en av mina konstiga funderingar. Saken är den att när jag o Robban satt o åt frukost idag. Vi äter alltså alltid knäckebröd numera då vi två har bojkottat vanligt mjukt bröd. 

Det är faktikst bättre för våra magar.

Iaf...

 

Tanken slog mig. Varför brer vissa smör på ena sidan o andra på andra sidan??

 

 

 

Jag brer på den "Släta" sidan o Robban på den "Grova" sidan...

Vad är skilnaden?? Smaken, konsistensen?? Jag vet inte...

 

Nåja...

 

Senare idag kommer bilderna jag har utlovat. Jag lovar. Men först ska jag inta duschen. Sen blir det vekohandling på Citygross i Höör!!

 

Ha en sön solig Söndag// Trollet

Av Marie Svensson - 20 april 2013 19:54

Idag har vi verkligen utnyttjat dagen. När Pelle med Tjejkompis kom så stack vi efter kaffet till Lerjevallen o grillade.

Jag o Robban karrekotletter medans Pelle o tjejen nöjde sig med korv. Till detta hade vi potatisallad o tomater. Riktigt gott var det.

Jag lovar bilder mkommer snart. Jag har bara inte riktigt lärt mig hur man lägger upp egna bilder från kameran på denna bloggen ännu. Men det kommer snart...

 

Efter grillningen skildes vi åt...

Jag o Robban stack till Åhus o Glassbåten o åt varsin kulglass...mums!!! Riktigt härligt var det.

 

Jag kände sen för att handla hem lite blommor till balkongen. Så vi stack till EKO o köpte detta. NU är det med andra ord grannt på våran balkong:)))

 

Nu är det kväller. Det börjar bli svalare ute. Så jag tror snart det blir en tur in till soffan o kolla in vad som visas på Tv:n.

 

Som sagt...bilder kommer...

 

Men tills dess kan ni ju iaf hålla er till godo med en låt som jag just nu har på hjärnan...


Kramizar // Trollet

 

Av Marie Svensson - 20 april 2013 09:00

Vilken härlig dag...solen skiner idag:) Kan knappast bli mkt bättre. Det bästa av allt. Det är LÖRDAG!!

Vad ska man göra åt detta då??

Jo, vi har funderingar på att sticka ut nånstans o grilla. Man ska tillvara på sådana här dagar tycker jag. Särskilt när man är ledig.

 

Fast min VAD gör ju fortfarande ont såklart. Men stoppar detta mig?? NEJ!!! Jag får helt enkelt hoppas att den ger med sig snart. Att den slutar göra ont. Kan man sätta på stödstrumpa, eller stoppar det blodflödet då? Meningen är ju att man ska få bättre cirkulation i benet. Räcker det med att stretcha?? Jag testar stretching o varmt omslag eller nåt.

 

Jag lägger in nån glad låt till er så här på morgonen...passar med den på att att önska er en härlig solig dag.

 


Kramar Trollet

Av Marie Svensson - 19 april 2013 16:05

Jaha, då var denna veckan också till ända:) Nu tar vi helg...

 

Det enda orosmolnet här är min Högra VAD. Den gör ont när jag går. Det är lite trist, men det är smällar man får ta. Det kunde varit värre liksom:)

Mollgan är lite lugnare idag, men sparkar det gör den. Jag VÄGRAR att säga HEN. För det kan bara bli antingen eller.

Inte lika fint väder idag. Det är kallt o blåsigt. Ingen sol ser man heller. Våren tänker minsann inte komma denna sida jul.

Men men, den kommer väl på riktigt sanrt:))

 

Ikväll kanske vi ska köra o hälsa på Ingela o Martin.  Men vi får se vad som händer, annars hittar vi på annat.

Imorgon kommer Pelle, Mamma o Jorma hit en sväng. Kan ju vara kul för honom att komma hemifrån lite nu innan han ska bli inlagd på Måndag.

 

Till middag hade vi snabbmat i form av Stekt Falukorv, stekt ägg o stekt potatis. Gott var det. Senare ikväll ska vi OM vi inte gör annat mysa med rostemackor.

Vill även se klart Sune i Grekland. kul film, tror jag Emil kommer gilla faktikst:))

 

 

 

Nä, nu gick jag vidare!!

 

Kram// Marie

Av Marie Svensson - 18 april 2013 18:31

Imorse, just när jag skulle ge mig iväg till jobbet. Vad händer?? Jo, jag får världens kramp i Vaden...AAAAAJ, sa jag.

Sen sa jag...men nääää, inte nu...jag har inte tid med sånt här trams NU. Jag försökte pressa ner foten i golvet, men foten gick liksom inte att böja. Det var bara att härda ut o två minuter senare släppte krampen sitt tag. Men det har tagit sin tid innan jag blev normal i benet igen...är det fortfarande inte...haha. Känns fortfarande nu ikväll litegranna.

 

När jag väntade på bussen ringde jag o pratade med syrran. Lille Wilton som nu är ca 1,5 månad gammal växer o frodas. Gullungen<3 Jag var föresten med på Förlossningen. En mkt stark o häftig upplevelse:)

Har även pratat med Ingela, som satt o blev slingad i huvudet. Sen passade jag även på att ringa Brorsan också som kommer bli inlagd på sjukhuset igen för lite rehabilitering en månad eller så. Han har haft en Stroke för 1,5 år sedan.

 

Imorgon är det Fredag o det tackar vi inte nej till:)) Vad som kommer hända i Helgen har jag ingen aning om. Jag längtar mest till nästa helg o gud nåde om någon blir sjuk då.

Robban har iaf tänkt röja inne på Emils rum o slänga hans kontorsstol, som han har därinne. fast just en sådan sak känner ju inte riktigt jag för att göra:)

Vi får se vad som händer..

 

Mollgan spelar just nu fotboll i magen på mig. För mig får den kicka hur mkt den vill:) Jag bara njuter av sparkarna...<3 Fast det är klart. Det skulle varit ganska skönt nångång ibland om den kunde FÖRBEREDA mig när den tänker sparka upp mot revbenen:)) Jag vet inte hur många gånger som jag har hoppat tre meter rätt upp i luften, för att jag inte är beredd. Snacka om att jobbarkompisarna asgarvar...hihi!!

 

Ikväll ska vi kolla på Sune i Grekland...

Kramizar// Marie

 

 

 

Presentation


Hejsan!! Här har ni mig. En glad Tjej på 38 vårar. Väntar mitt tredje barn till sommaren 2013. Här får ni följa med mig i min vardag. Kram så länge!!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<<
April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards