Direktlänk till inlägg 21 juli 2014

Jepp jepp

Av Marie Svensson - 21 juli 2014 16:34

Så var det knas på bloggsidan igen då...INGET ovanligt!!! 5 Dagar sen senaste inlägget. Börjar arta sig. MEN funderar skarpt på att sluta skriva på denna sidan då den mest krånglar. MEN kommer isf meddela er.. I Torsdags var vi på Barnens gård i Karlskona. Körde dit på fm. Tanken var at Noah skulle följa med men han blev dålig kvällen innan efter att ha badat på hanaskogsbadet. Dåligt vatten tydligen. Själva barnens gård kan jag däremot rekommendera skarpt. Precis lagom ställe för småbarnsfamiljer. Emil var väl lite på gränsen för sin ålder. Han gillade dock studsmattorna massa ÄVEN att köra ellastbil o traktorerna...haha.

Sen har dom ju även ett jättefint vattenland som passar ALLA. Emil o Robban åkte den värsta o längsta vattenrutschkanan TJURFALLET. 120 meter lång...jag var nog den som var räddast...haha...som stod nere o väntade med Minna. Minna var inte så glad över at bada däremot då hon inte är så van vid vatten. Hon gillar INTE när vattnet är för kallt, vilket är fullt förståeligt!!

Vi käkade Lunch där. jag tog spättafile, Robban köttbullar o Emil tacotallrik. Vill man kan man även göra sin egen pizza där. Vi testade drängakampen jag o Emil också...köpte senap med whiskeysmak samt honung med smultronsmak med mig hem.

Nöjda o belåtna körde vi hemåt vid 16 igen.

I Fredags gjorde vi ett kallt besök i Tykarpsgrottan. jag har inte besökt den grottan sen jag gick i mellanstadiet så det var kul o komma dit igen.

Dom har b.la spelat in Ronja Rövardotter där samt Kullamannen...
bara det gör ju det värt sitt besök  

Vi tog oss en fika där också o jag köpte löste också där som smakade riktigt gott!!

På kvällen var jag med på et ketlebellpass utomhus...hur härligt som helst!!

I Lördags var vi på IVÖ tillsammans med Linda o hennes härliga familj. Vi grillade o badade. Firade våra två tjejer som ju nyligen fyllt 1 år. Minna fick jättesöt docka av Yrsa  En mkt trevlig dag!!

Igår Söndag rensade vi massa i våra garderober, jag fick sålt lite av Minnas kläder hon inte längre kan ha. På kvällen stack vi tillsammans med Martin o Ingela ner till flygklubben där Robban flög en sväng med dom båda två. Jag hade lite fika med mig. Minna fick testsitta planet såklart  

Han flög över Kristianstad o Ovesholm denna gången. Ännu en mkt trevlig kväll!!

Idag har Robban varit på tippen med flera säckar skräp som vi bestämt oss för att kassera. Vi har även hunnit med en sväng till Sibbhult där jag sålt lite till o ett besviket besök på JL där. Där fanns INGENTING!!!

En gammal ungdomsvän kom precis nu uppom en supersnabb sväng hit o hämtade lite som jag sålde till henne. Sååå roligt o träffa henne  Även om det blev snabbt...haha!!

Vid 18 ska jag ner o träna lite core, lite planka, lite sit ups o lite sånt. Blir säkert bra. Grannen Tina har fixat innelöparskor till mig idag, som jag inte får glömma att ge henne betalt för. Såå snällt av henne att tänka på mig!!  

Ja nu har jag inte mkt mer o förtälja denna gången...återkommer o ha en varm fin kväll

KRAAM!!!

 
 
Ingen bild

mia

23 juli 2014 19:16

jag hade verkligen velat stanna och snacka lite. Det får vi göra någon dag. Minna var ju hur go som helst, satt och skrattade och tog kontakt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Svensson - 10 augusti 2014 19:07

Nu chockar jag er redigt ordentligt. Men nu har jag skaffat ny blogg. Så¨här heter jag numera... www.smurfmammi.blogg.se kolla in den vet jag.. Kommer ha kvar denna, men kommer dock inte skriva här mera.. TACK FÖR MIG!!! KRAAAAM!!!...

Av Marie Svensson - 10 augusti 2014 18:18

Dags igen. Ännu några dagar har gått sen jag uppdaterade här sist. Känns inte kul att skriva här längre om jag ska vara ärlig. Inte när bloggen bara krånglar stup i kvarten, så jag kommer byta blogg mkt snart. När jag gör det kommer jag bara att fort...

Av Marie Svensson - 1 augusti 2014 14:24

Började skriva här igår, men Robban tog över datan...sen fick jag inte skriva mer o inlägget raderades. Därför blir det kortfattat idag.   I Lördags blev Minna äntligen feberfri. Jag vågade mig därför på att sticka med grannen Tina till Värestorp...

Av Marie Svensson - 25 juli 2014 11:30


Då var det dags för Minna att ha feber igen. Idag går hon in på sin tredje dag med hög feber. Igårkväll trodde vi att det var över då termometern visade på 36,8. Det såg bra ut i stort ett hela natten. men imorse runt 8:15 hade tempet stigit till 39,...

Av Marie Svensson - 16 juli 2014 18:14

Nu har jag två veckors semester o gissa om jag njuter av varenda sekund? JAPP!!!   När skrev jag här sist?? Oups 15 dagar sedan...på tiden kanske...   Vad har hänt då??   Vi börjar väl från Lördagen 5/7...   Vi gick upp kvart i 7 på m...

Presentation


Hejsan!! Här har ni mig. En glad Tjej på 38 vårar. Väntar mitt tredje barn till sommaren 2013. Här får ni följa med mig i min vardag. Kram så länge!!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards