Alla inlägg under maj 2014

Av Marie Svensson - 29 maj 2014 14:34

Har inte varit här inne på ett tag känns det som. men det händer heller inte så mkt just nu.

 

Minna är förkyld o snorig o har varit lite febrig i veckan. Har varit några oroliga vaknätter.

 

I Onsdags förra veckan klippte jag mig igen o denna gången blev det bara topparna då jag känner att jag vill låta det växa litegranna.

I Måndags var jag på Ansiktsbehandling på Hälsa o Helhet inne i stan. Fullständigt underbart. I behandlingen ingick det även ryggmassage. Precis vad jag behövde. Tack älskling för presenten. Emil blev samma kväll fotad av Kristianstadsbladet med sitt fotbollslag. När bilden kommer i tidningen har jag ingen aning om. Vet heller inte om dom har varit med.

Hoppas bara jag inte missat det...hm

Igår Onsdag var jag på samtal hos kuratorn igen. Var inte lika jobbigt denna gången. Men jag hade en stor klump i halsen hela dagen. Stort behov av att gråta, vilket jag inte kunde som vanligt.

Tog en låång kvällspromenad för mig själv...kändes befriande!!

Idag är Robban ledig då det ju är en röd dag. Vi har varit ute på en liten minipromenad med Minna till Preem där vi pumpade hjulen/däcken på vagnen. Tyvärr var Sockertoppen stängd annars hade vi gått inom o tagit oss en god fika. Men det får bli en annan gång istället.

Imorgon sticker Robban med tåget till Stockholm med en jobbarkompis. Dom ska se Metallica. Han är tillbaka på lördag eftermiddag igen. Dom får det säkert hur trevligt som helst där.

Själv passar jag på att åka in till stan då o träffar Ingela. Har inte träffat henne sen valborg nu. Tänkte gå en sväng på stan först o se om jag kanske kan hitta nån sommarklännning till Minna. Hon har så smått börjat använda strl 80 nu. Emil ville ha nytt mobilskal också så ska försöka hitta det också till han.

Ska även fjäska för Ingela o fråga om inte hon kan slinga mitt hår. Vill bli blond igen känner jag.

 

Men nu har jag inte mkt mer att berätta...

Ha en fin Kristi flygare dag...

Kraaam!!!

 

 

Av Marie Svensson - 26 maj 2014 09:19

Fortfarande är denna blogg mysko...Vet inte vad som är fel. Hm!!Nåja, hoppas ni kan läsa vad jag skriver iaf...Igår var det som sagt var Morsdag. Efter en orolig natt med en genomförkyld Minna, då jag fick vanka av o an några omgångar under natten, fick jag sova en stund medans Robban sen tog hand om henne på morgonkvisten.Men dock inte så länge, för Emil o Minna väckte mig strax efter 8 med frukost på sängen o paketer o ett stort GRATTIS på Morsdag o massa goa varma kramar av mina älskade ungar <3Älskar dom såå!!Detta värmde mitt mammahjärta enormt mkt. Under dagen sen var det lugnt tycker jag. Hände inte särskilt mkt. Jag gick o röstade till EU parlamentet givetvis. Tycker jag är en självklarhet att man gör. Sen vem som vann har jag mindre koll på. Är tyvärr inte så jätteinsatt i detta. Hade önskat att jag tog mig mer tid till just detta. Men jag röstade iaf på det som jag tror är bäst för Sverige, som det ser ut just nu sen hoppas jag ju på att det i slutändan blir till det bäsa

Av Marie Svensson - 19 maj 2014 17:28

Ja, vad som hänt med denna sidan vet jag inte. Jag kan inte lägga upp bilder, musik eller nånting. Nåja det får väl gå iaf...I Lördags fyllde jag år. Firade inte som sagt. Däremot hade jag en supermysig dag med min lilla familj. Den enda som fattades var Emil. Men han ringde o grattade mig, vilket gjorde mig otroligt glad o varm om mammahjärtat. (Kan inte lägga upp hjärtan eller smilisar heller...attan me)Men iaf...Dagen började med att Robban hade ställt sin klocka på kvart i 7. Då gick han upp o sen överraskade han o Minna mig med god frukost o presenter på sängen. Jag fick av Minna ett kort där det var en jättefin dikt om mamma o inuti kortet stod det: Grattis mamma. Idag ska du, jag o Pappa på utflykt, men jag får inte säga vart för pappa. Älskar dig mamma från Minna. Gissa om jag fick tårar i ögonen??Av Robban fick jag ett presentkort på en ansiktsbehandling på Hälsa o helhet i stan. Detta blev jag jätteglad över. precis vad jag behöver just nu. Ska boka tid så fort jag kan.Fick även en fin tavla med mammadikt...Strax innan 12 stack vi iväg. Överraskningen var ett besök på cafe annorlunda o efter det körde vi ner till Simrishamn där vi vandrade lite. Så mysigt. Vi hann även med ett besök på Kiviks musteri där vi köpte med oss hem lite vin o cider. Hemma igen lagade Robban lövbiff med bea o pommes samt en god sallad. Var sååå gott!!Jag är supernöjd o det är precis detta jag ville ha o behövde på min dag. Inte en massa folk eller en massa firande hit o dit.Igår Söndag tvättade vi o för övrigt hände det inte så värst mkt mer. Vädret var piss hela dagen...regn regn o åter regn. Lördagen var det strålande solsken.Idag har även den varit lugn..Ska strax göra mig iordning för att gå på föräldramöte på i Emils klass. Imorgon ska jag ev till Hanaskog o träffa en tjej där som fick barn samtidigt som vi fick Minna. Vi gick i samma föräldragrupp på MVC, så det ska bli trevligt!!På Onsdag eller Torsdag ska jag på date med Linda igen o det er man ju alltid fram emot.På Onsdag ska jag även klippa mig. Ska bli hur skönt som helst. Sen är det ju Fredag igen...tjoflöjt.Hejsvejs!!

Av Marie Svensson - 16 maj 2014 14:51

Gårdagens promenad gick till Åke backe...en härlig uppfriskande kvällspromenad, som tog en halvtimme för klockan var ganska mkt när jag väl kom iväg.

Detta är bilderna jag tog då...

         

 

Första bilden föreställer en blomma som jag hittade vid vägen precis i början...

Andra bilden är det berömda utegymmet

Tredje bilden en gren som hänger rakt ut mot stigen där jag går

Fjärde bilden en av mina favoritblommor Liljekonvalj

Femte o sista bilden självaste ÅKEBACKE

 

Minna ställde sig upp mot spisen igår när jag lagade middag...  

 

 

Jag gjorde karrekotletter pommes, morötter o supergod sås till.

 

Idag har jag mest tagit det lugnt. Minna har sovit en bra stund. Ringde BVC för Minnas mage är på andra hållet nu. Numera kommer det bara Kaninlortar...hm. TRÖTTSAMT. Gick sen ner till apoteket o inhandlade lactulos. Hoppas detta hjälper nu.


Sen passade vi även på att gå o hälsa på Benjamin en sväng...  

Det kommer en dag då jag ska förklara för Minna att hon har en Änglabror. Förklara vad som hände o varför. Det blir svårt  

 

Ikväll blir det nog lugnt. Kolla nån film kanske...imorgon får vi se vad som händer!!

 

Kram på er därute!!

Av Marie Svensson - 15 maj 2014 12:58

I Lördags var vi på Väla en sväng med Robbans mamma. En riktigt trevlig dag blev det, med god grekisk mat. Emil gjorde fynd på Kjell o Company, där han köpte högtalare till sin mobil. Minna fick ny klänning nu till sommaren.

Här löser Emil o Robban världsproblemen...   över en fika  

 

Minna har en stor förkärlek till Aylas vattenfontän...

  Plus att dra ut alla påsar ur lådan..  

 

Hon har nu även lärt sig att ställa sig upp   Duktig kicka  Emil o Minna = Syskonkärlek på högsta nivå     Mina älskade ungar  

 

Igårkväll gick jag i min ensamhet en lång o uppfriskande skogspromenad. Detta är ju en del av mitt läkande...detta fann jag på min väg...

       

 

Idag blev jag bjuden på god frukostbuffe på socertoppen av Linda o Yrsa. Fick även en jättefin present av henne. Blev så överväldigad o glad. Kände en klump i halsen. Så fin vän hon är...TACK  Efteråt gick vi en lång härlig promenad, medans dom små sötnosarna sov i sina vagnar.

Mkt trevlig förmiddag med andra ord!!!

 

Ikväll ska Robban storhandla på Willys, jag har precis skickat matlistan på sms till han. Ska bli spännande o se hur många samtal man får...haha!!!

 

Kram på er därute!!

 

Av Marie Svensson - 13 maj 2014 20:48

Idag har jag haft en tuff dag. Idag har jag tagit ett jättestort steg i mitt liv. Ett steg som jag är oerhört stolt över att jag tog.

Idag har jag varit på ett jobbigt samtal hos en kurator. Detta är bara början..men i slutändan ska jag bli betydligt lugnare o mkt mer harmonisk. Det är tanken  

 

Innan idag har jag skurat hela badrummet...jag knäskurade golvet till o med   Blandade ihop 2 muggar kokt vatten, 2 tsk bikarbonat o 2 msk citronsaft. Skakade ihop detta i en sprutflaska o rengjorde toasits, kakelväggarna vasken o badkaret med. Funkade helt okej o det blev ju rent  

 

Minna satt i gåstolen under tiden o hjälpte till på sitt lilla vis...snuttan!! Det vill säga öppna o stänga toalocket  gång på gång!!!

 

När Emil kom hem så hjälpte han mig med att slänga en massa påsar med sopor o sen hjälpte han mig även med middagen. Korv stroganoff. Min älskade gosse, som är såå duktig!!  

 

Imorgon ska jag o Minna på Babyrytmiken. Sista gången. Tillsammans med Linda o Yrsa. Efter det ska jag träffa Rebecca för vi ska öppna konto till klasskassan på banken. Som vi gick igenom på mötet igår på skolan. På Torsdag har jag inget planerat än så länge o det är ganska så skönt faktikst. På Fredag har jag nog inget heller vad jag kan komma på just nu o på Lördag fyller jag år, får se vad som händer då. Fira ska jag iaf inte.

 

Nu ska jag in o hålla Robban lite sällskap vid tv:n innan sängen kallar.

 

Kram på er!!

Bvc

Av Marie Svensson - 9 maj 2014 14:21

Idag har  jag varit på 10 Månaders kontroll med Minna. Var även Läkarkontroll. Hon fick godkänt på läkarbesiktningen förutom att hon inte ville slå två klossar mot varandra, men jag vet att hon kan göra det. Hon klappar ju i händerna stup i kvarten o vem vill göra sånt på order med fyra stycken (Inklusive mamma) gloendes med stora ögon på en  

 

Hon vägde 8400 gram o var 72 cm lång idag. Hade med andra ord gått upp nästan 200 gram på 10 dagar så jag känner mig nöjd. Nästa gång är det robbans tur att gå på BVC med henne o då är det 1 årskontroll...samt vaccinationdags igen...bläää!!!

 

Måste även berätta att Minna har fått plats på dagis nu. Det blev på samma avdelning som Emil gick på. Känns tryggt  

 

Så den 1/9 skolar vi in henne. Robban tar första veckan o jag tar andra.

 

Snart väntar jag hem Emil. Han är lite förkyld så vi får se hur det blir med matchen i Hässleholm imorgon. Har köpt ny träningsdress med hans initialer på till fotbollen också som jag betalade idag.

 

Till middag blir det Matjesill, gräddfil, potatis o sallad. Veeet jag fuskar...men är såååå sugen på detta just nu.

 

Ha en fin Fredag o så håller vi alla tummarna för sanna Nielsen imorgon i Eurovision. UNDERBAR låt...UNDO!!!

 


Ha en fin Fredag...kram!!

Av Marie Svensson - 6 maj 2014 08:30

Tänkte jag får väl uppdatera mig litegranna...

 

Skriver ju inte så ofta härinne längre. Men det betyder inte att jag har tröttnat utan det betyder att jag känner att jag behöver inte skriva här inne om det inte har hänt nåt särskilt.

 

Har det iof inte gjort nu heller men iaf...

 

I Fredags var det en klämdag o då var Robban ledig. Då passade vi på at köra en sväng till EKO. Köpte lite sandlådeset till Minna o ett par nya byxor till Emil. Plus lite annat smått o gott. Dom har ju extremt billigt lösgodis där  

Käkade varsin hamburgare innan vi körde hemåt igen...  

Minna fick också smaka lite hamburgerbröd.

 

Tidigare på förmiddagen hade jag en Date med Linda. Vi gick till lekparken med alla barnen o hade lite picknick o lek. Hur trevligt som helst   Måste ju även lägga upp när Minna gungade...som hon mös..hihi   o när hon lekte i sandlådan...

 

I Lördags var vi i Hörby. Var lite garageröj. Jag o Ella tog en promenad med vovven o Minna. Jättetrevligt. Fick supergod mat. Var hemma ganska sent på kvällen så det blev tidig sänggång för min del.

 

I Söndags träffade vi Linda med familj o då stack vi till glassbåten i Åhus. En mkt trevlig eftermiddag tillsammans med dom   Vandrade lite nere vid havet också o vi hade lite fika med oss.

   

 

Igår var det Måndag o då hade jag o Minna en lugn o fridsam dag. Idag väntar jag snart Hanne hit på lite frukostfika. Sen ska jag ner til affären en sväng o handla till lasagnen som vi ska ha till middag ikväll. var sugen på det. Imorgon Onsdag ska jag träffa Rebecca, för vi ska öppna ett konto till klasskassan på banken o sen ska vi käka Lunch på Sockertoppen. På Torsdag blir det promenad med Linda o på Fredag är det dags för BVc igen samt läkarkontroll för minna o sen kommer emil äntligen också förstås  

 

Ha en fin Tisdag...kram!!! 

 

 

Presentation


Hejsan!! Här har ni mig. En glad Tjej på 38 vårar. Väntar mitt tredje barn till sommaren 2013. Här får ni följa med mig i min vardag. Kram så länge!!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards