Alla inlägg under september 2013

Av Marie Svensson - 27 september 2013 17:10

Jaha, då var det Fredag igen då. Söndagen närmar sig med stormsteg...har det mesta under kontroll iaf o det är ju bra.

Idag har jag varit hos Frissan o klippt mig o som vanligt blev jag hur nöjd som helst. Denna gången snaggade jag halva sidan o lät det vara långt på andra...eller hur man nu ska förklara det  Har köpt ljusbrun färg också så imorgon kväll ska jag färga det tänkte jag. Robban har varit o lämnat hyrbilen på Bilcity o hämtat alla grejer från saaben. Känns vemodigt o veta att den nu kommer gå till skroten med tanke på att det skulle kosta oss 30.000 att göra vid den. Många minnen från den bilen...men men inget o göra åt...

 

När jag kom hem från Frissan så ställde jag mig o bakade frallor med Minna som domare...  Nu har jag gjort sammanlagt över 70 stycken så det bör väl räcka tycker jag.

När Robban kom hem sen var det dags för mig o Minna att gå ner till BVC o föräldraträff. Fortsätta på babymassagen, men det tyckte minsann inte Minna att det behövdes...hon gallskrek istället. Jag viste ju att hon var övertrött med tanke på att hon knappt sovit nåt på hela dagen, så jag tog upp henne i famnen o sen sov hon gott. Vi har massage hemma istället...mkt bättre   Idag gick dom iaf igenom mage, armar o händer samt ansiktet. Nästa gång är sista gången o då är det ryggen som ska masseras.

Köpte lite reflexer på Apoteket, så nu Hanne är jag laglig o kan visa mig utomhus om kvällarna...haha!!

Köpte även en ny ansiktrengörare från Oliva, blev rekommenderad den så den ska testas. Använder annars Apolivas produkter...men det kan ju vara värt ett försök!!

 

Handlade sen lite på konsum. Hem igen o käkade grillad kyckling o päresallad. Kollade film Adam o Eva.

 

Imorgon blir det upp tidigt för att sticka o handla på Willys samt sticka till Församlingshemmet i Everöd fixa all mat o duka. På kvällen kommer Jenny o Pia o sver över o min älskade Emil kommer ju också såklart...fullt ös med andra ord!!

 

 

Kram kram!!!

Av Marie Svensson - 26 september 2013 16:56

Nu sover Minna o då passar mamman i huset på att sätta sig här en liiiten stund. Robban väntas iaf hem idag o honom längtar vi efter.

 

Idag har jag varit på Handelsbanken o öppnat sparkonto till Minna. Samma som den jag har till Emil också. Nåt med fonder o aktier..

sen har jag även varit o köpt Åkpåse, regnställ o vintermössa till Minna. Åkpåsen o mössan kan hon ha nu i vinter men regnstället först när hon börjat på Dagis. Den är i strl 86. Men 60 spänn är ju knappast nåt o gnälla över. Åkpåsen gav jag 100 spänn för heller inget o pruta på  

 

Idag eller imorgon tänkte jag även baka nån sats till med frallor så vi har till Söndag. Det blev ju bara 38 stycken sist o vi kommer bli 41 stycken allt som allt. Man vill ju liksom ha några bullar extra om nån vill ta en portion extra mat...

 

Igår var det en sån dag då jag bara latade mig heeeeela långa dagen. Jag bara dammsög o diskade. Idag har jag sorterat lite bland Minnas kläder igen. Tänkte hinna städa undan här lite också innan Robban kommer ikväll. Har ingen aning om när...iom han inte längre har nån bil...eventuellt måste han ta bussen hem. Vi får se hur han löser det. Blir säkert bra!!

 

Imorgon har jag tid för klippnng halv 10. Vill testa en helt ny frilla denna gången, vill ha snaggat på ena sidan o längre på andra...har köpt färg också...ljusbrunt. Hoppas det blir bra!!


Kvart i 2 ska jag ner till BVC igen o fortsätta på babymassagen där, ska bli trevligt!! Sen är det helg o dop. Emil ville vara hos sin pappa tills på lördag o det är helt ok för mig. Då ska vi handla o duka i lokalen...en massa förberedelse. Jenny kommer nog också då o sover över iom hon ska vara med på dopet. Pia kommer också på Lördag.

 

Men nu ska jag fortsätta här...

Ha en fin Torsdag...kram!!!

Av Marie Svensson - 24 september 2013 16:02

Var en jobbig dag o kväll igår. Men det ordnar nog sig så småningom...även om det kom väldans olämpligt just nu...

 

Igår stack iaf jag o Minna in till stan o träffade även Ingela där. Mkt trevligt. Hon fick passa Minna medans jag rände rundor överallt...haha. Till slut hitatde jag iaf en julröd slips till Robban. Varför har vi jularött?? Jo, saken är ju den att Minnas dopband kommer vara just jularöd, så därför tänkte jag köra med detta färgtema till oss allihopa i familjen. Robban med röd slips, Emil med röd skjorta eller vit, jag själv i jularöd klänning eller svart långklänning o röd sjal. Blir väldans mkt jul i September   Men men...

blir nog bra i slutändan...

Minna ska ha en röd o vitrandig sjömansklänning på dopfesten.


Var var jag??

 

Ja just det...vi var ju i stan med Ingela...

Köpte även en söt gästbok som jag ska lägga fram på festen så alla som är där får skriva en liten hälsning till Minna på sin dopdag.

Efter rännanet gick vi o fikade på Cafe Fenix. Han som äger detta cafeet är ingen mindre än Sångaren i Artmade Love Melander      Mysig inredning o nu när vi ändå är inne på Artmade tänkte jag bjuda på ett smakprov...


Denna är hämtad från när dom var på Helge Å festivalen tidigare i år.

 

 

En mkt trevlig eftermiddag blev det iaf...

 

Tog bussen hem igen kvart i 7. Hemma igen ville Minna ha mat o sen var det bara mys o pratade med Robban som vi saknar massa här hemma. Snart Fredag...  

 

Idag kom syrran o hämtade upp oss strax innan 10 o sen bar det av till Everöd. Där träffade vi prästen Kaj Wessberg som ska döpa Minna på Söndag. Fick nycklarna till församlingshemmet, där vi ska ha festen efter dopet. Såg mkt bra ut. Ligger mkt fint. Lämnade även in vilka låtar o psalmer vi vill ha.

 

Dessa valde vi eller JAG valde för Robban lämnade det ansvaret till mig.

 

1. Tryggare kan ingen vara

2. Du vet väl om att du är värdefull

3. Det gåtfulla folket (Denna låten hade jag även när Emil döptes)

4. Utan dina andetag (Kommer en solist att sjunga)

5. Du är det finaste jag vet (Som utgångsmusik)

Nu återstår bara att övertala Emil att hälla upp dopvattnet, men det lär bli svårt  

 

Tror nog att detta kommer bli bra, jag hoppas iaf på det. Bara inget går galet...det FÅR det inte göra.

Vi har haft nog med otur nu dessa dagar känns det som...

 

Iaf...

 

Ikväll ska jag på möte på Emils skola. Det är vi klassmammor tillsammans med hans lärare som ska ha ett extra möte ikväll. Kan bli intressant. Under tiden ska Hanne passa Minna, vilket inte hon hade emot o jag känner mig 100% trygg med henne  

 

Nåja...det var det hele...undras tro hur länge Robban tänker jobba ikväll. Igår jobbade han ända till 22. Hoppas inte det blir lika länge ikväll...

 

Önskar er en fin kväll...

 

Kram!!!

 

 

Av Marie Svensson - 23 september 2013 11:40

Måndag. Robban var uppe redan 5 imorse, han skulle nämligen vara på jobbet 6. Men saker o ting gick inte som han ville...

Bilen trasig...duktigt försenade till Danmark = ORO, lånebil...behöver akut ny bil snarast. MEN en sak i taget...det ordnar sig, det måste det göra. För mig är det viktigast att Robban mår bra, allt annat är oviktigt!!!

 

Nog om detta för ett tag...

 

Igår var det match för Emil igen. Denna gången mötte dom Tyringe. Vinst med 6-1 till oss...Tjohooo!!!

Minna hon hejade allt vad hon orkade    

Lagets egna lilla maskot för dagen    

Måste säga att dom spelade otroligt bra allihopa  

 

Hemma igen var det dags för Emil att åka till sin pappa. Vi själva satte oss o käkade middag, rester från Lördagen. Alltså Lasagnette. Kollade lite Tv o sen var det dags för sängen.

 

Idag ska jag o Minna åka in till stan o träffa Ingela. Jag har en del Presentkort som jag tänkte nyttja.

Men först en omelett med keso o Hem till Gården...

 

Ha en fin dag...kram!!!

Av Marie Svensson - 21 september 2013 17:33

Några dagar sen jag var här inne. Men nu är jag här igen  

 

I Torsdags när jag var på vägar till Emils fotbollsträning möttes jag av detta   Såå fint var det!!

Innan vi traskade ner till träningen så gick jag ino Handelskiosken först o plockade ut ett paket till Minna. Carina från Karlskrona hade skickat jättefina kläder till henne. Ett par vinröda manchesterbyxor samt en vit fin body o ett par jättesöta rosa skor.

 

Ett nytt paket från GO-boken har också kommit  

 

Som Emil läste för sin syster    

 

Igår var jag på fika hemma hos Linda. Mkt trevligt o det smakade riktigt gott med brieost på ett digestivekex. Efter fikat gick vi långpromenad på 5 km....Häärligt  

Efter promenaden gick vi o mötte upp Emil på skolan för klockan var sluta skola dags då. Jag fick se Emil i sisådär två minuter för sen stack han till Noah. Robban kom hem vid halv 6 o sen beställde vi Pizza till oss...gott gott. Bjöd även Noah på detta. Sen följde Robban Emil o Noah hem till familjen Olsen, för Emil skulle sova där på natten.

 

Idag Lördag sov vi till halv 9 för då ville Minna ha mat. Hon vaknade en omgång vid 4 också. Sen stack vi till Glimåkra för dom hade Loppis där, så jag fyndade en del kläder där för 10 kr plagget, som hittat. Men en del kan hon inte ha förrän hon är 1 år.  Men strunt samma när det är så billigt!!

 

Hemma igen hämtade vi Emil o Noah. SEn satte jag igång o bakade frallor...      

 

Det blev till slut 38 frallor till Dopet nästa Söndag. Får nog göra nån omgång till känns det som..

Efter det o matning av Minna började jag på middagen. Lasagnette...  

 

Det ska vi äta nu tänkte jag!!

 

Ikväll blir det bara att ta det lugnt med chips, grönsaker o dippa. Men nu MAAAAAT!!

 

See ya...kramizar!!

 

Av Marie Svensson - 19 september 2013 11:18

Har haft en liten vilodag idag. Jag var sååå extremt trött o illamående igår. Har mina små misstankar vad det kan bero på. Kan vara P-pillerna som jag ju precis har börjat med. Var ju et tag sen nu som jag åt dom, så tar väl ett tag för kroppen att ställa om sig. Men gårdagen var ändå mkt trevlig med Fika hos Hanne. Planerinegn går framåt, tror vi har det mesta nu under kontroll. Känns bra!!

 

På vägen hem handlade jag o sen gick jag o mötte upp Emil på skolan. Hade även ett allvarligt samtal med honom om rätt o fel. Jag hoppas slippa upprepa detta samtalet  för vi tummade nämligen på det. Vid 4 skulle jag tvätta...

Måste säga att igårkväll var jag grymt stolt över Emil. Trots att han kan vara kaxig, spela tuff inför kompisar o.sv så hjälpte han mig massa här igår.

Han passade Minna medans jag var nere o tvättade, fixade välling till henne när hon skrek, ställde sig o stekte blodkorv o bacon o när jag var nere o hämtade upp tvätten, då dukade han fram till oss. Ma<ten smakade extra gott igår kan jag säga o såå tacksam för denna hjälpen. jag är såå glad att han är hos mig hela denna veckan nu när Robban jobbar i Danmark för jag hade nog inte klarat det annars. Massa o tänka på ju. Ayla ska ju också ha sin medicin o Minna ska ha sina D-droppar varje dag. Utan Emils hjälp hade jag förmodligen glömt hälften. Bara att gå in o Duscha ifred. Vid sängdags la han sig bredvid Minna o läste sagor o sjöng godnattvisor för henne. Behöver jag påpeka att han är en grym storebrorsa  Älskar dig Emil  

 

Som sagt, jag var fruktansvärt trött hela kvällen. Så jag rent ut sagt sket i städningen igår. Jag tar den idag istället, för ärligt talat...jag orkade inte helt enkelt!!!

 

Idag är Emil på utflykt med skolan. Dom skulle till Sporrakulla, så han har med sig matsäck. Dom får nog en trevlig dag!!

Efter att jag hade matat o bytt på Minna samt själv käkat frukost så bestämde vi att innan jag tar tag i dagen så vilar vi helt enkelt. Tack o lov så smnade Minna så jag la henne tätt intill mig o sen somnade jag med  

Vaknade efter en halvtimme, som en helt ny människa. Det räckte!!! Nu är jag redo för Disk o städ.

 

Ikväll är det dags för Fotbollsträning för Emils del. Jag skulle egentligen på Föräldraträff idag vid 4. Men tden räcker inte till med mat o allt så jag hoppar detta idag. Jag får ju ändå lappar på Dagens Babymassage o plus att dom går igenom det en gång till nästa gång som är på Fredag o då ska jag gå hade jag tänkt!!

Till middag idag blir det stekt falukorv med potatismos o grönsaker.

 

Imorgon är jag bortbjuden på Fika hos Linda. Ska bli trevligt   Då kommer även Robban äntligen hem igen efter sin Danmarksvistelse iaf över helgen.

 

Nä, nu gick jag...

 

 

 

Kramiz!!

Av Marie Svensson - 17 september 2013 13:36

Minna har äntligen somnat efter att jag satte på detta

 

Älskar musik där Valar eller delfiner är inblandade o där man hör havets brus i bakgrunden.

Annan relaxmusik är också fint o lyssna på.

 

Noah ringde tidigt i fm. Emil sov fortfarande då...hehe. han är en riktig sjusovare. Dom har alltså studiedag från skolan idag. Mne nu sitter dom o spelar tv-spel för fulla muggar iaf. Dom har även käkat pannkakor, för det beställde dom. Tror dom gillar mina pannkakor, för dom ska alltid ha detta   av nån anledning!!

 

Själv har man knappt hunnit göra nåt idag. Minna har som sagt hållt mig sysselsatt, den emsta tiden.

Men jag har iaf ringt Banken för vi ska öppna sparkonto till Minna. Samma som jag har till Emil. Nåt med Fonder o Aktier blir det, har jag med Emil också o det har funkat bra tycker jag.

Har även ringt Prästen idag. Allt är nu ordnat, men jag har ett liiiitet problem kvar. det är att jag måste hämta ut nyckeln till Församlingshemmet helst så fort som möjligt. Saken är ju den att Robban är i Danmark o jobbar hela veckan o nästa också o prästen ville att jag skulle hämta nyckeln nån dag i veckan antingen denna eller nästa. Får försöka lösa detta på nåt vis. HATAR att man inte har körkort...GAAHHHH!!!

Nåja, det brukar lösa sig på nån vänster i slutändan...håll tummarna!!

 

Nu måste jag försöka hinna med lite städ här hemma iaf helst innan Minna vaknar igen o ska ha mat.

Det sket sig...hrm...hon vaknade nu...

 

Men får försöka somna om henne igen  

 

Hejdå!!

Av Marie Svensson - 15 september 2013 12:34

Även om jag inte har nåt särskilt o skriva om, så kan jag inte hålla mig borta härifrån särskilt länge. För jag är helt enkelt en skrivare  Har alltid gillat o skriva om ditten o datten. Tror jag har ärvt det av min Farmor.

Skriver sällan om nåt särskilt, bara om min tradiga vardag...haha. Men den är MIN vardag o jag ÄLSKAR min vardag!!!

 

Nåja...

 

Vad har hänt här då??

 

I Fredags minns jag inte vad vi gjorde så det var nog inget särskilt då förmodligen...haha. Emil kom äntligen o han försvann ganska snabbt iväg med sina kompisar. Men det tror jag nog att jag har skrivit om redan...

 

Igår däremot tog Robban Minna o stack till Hörby med henne. Jag tycker det är viktigt att han knyter an till sin dotter nu o är lite med henne på egen hand, särskilt nu när han är borta mkt o iväg i Danmark på jobb. Så dom två hade en liten Pappa-Dotter dag  

Själv tog jag Emil o Sammy på BIO o kollade på Smurfarna 2 i 3D.     Bra film måste jag säga. Efter filmen käkade vi på Burger King.   Sen köpte vi gottis på Hemmakväll innan vi tog bussen hem igen. Killarna var mkt nöjda o glada, då är jag nöjd o glad också. Sammy sov över här inatt o idag stack dom tidigt för Sammy skulle spela Match mot Hässleholm hemma o Emil ville titta på. Tyvärr förlorade dom med 7-6. men bara till o komma igen.

Får ringa hem han sen när middagen är klar här hemma  

Givetvis vill jag inget hellre än att ha min kille hemma här för jämnan, men jag börjar mer o mer inse att han börjar bli stor o vill vara mer o mer självständig nu. Så jag är glad över att han är med kompisar så ofta som han är numera. För det har han inte varit lika mkt innan. Var faktikst lite orolig över detta ett tag...men det börjar tack o lov släppa!!

 

Just nu sover Minna. Robban är o storhandlar på Willys. Emil är hos kompis som sagt. Jag sitter här en stund.

Imorgon bitti åker Robban till Danmark o ska vara där antagligen hela veckan på jobb. På Tisdag har Emil studiedag, så då tänkte jag försöka få en tvättid så kan han kanske passa Minna den lilla stunden jag är nere i tvättstugan.

 

Men nu har jag inget mer o skriva för tillfället...så jag säger på återseende

Kramizar!!!

Presentation


Hejsan!! Här har ni mig. En glad Tjej på 38 vårar. Väntar mitt tredje barn till sommaren 2013. Här får ni följa med mig i min vardag. Kram så länge!!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards