Direktlänk till inlägg 24 september 2013

24/9

Av Marie Svensson - 24 september 2013 16:02

Var en jobbig dag o kväll igår. Men det ordnar nog sig så småningom...även om det kom väldans olämpligt just nu...

 

Igår stack iaf jag o Minna in till stan o träffade även Ingela där. Mkt trevligt. Hon fick passa Minna medans jag rände rundor överallt...haha. Till slut hitatde jag iaf en julröd slips till Robban. Varför har vi jularött?? Jo, saken är ju den att Minnas dopband kommer vara just jularöd, så därför tänkte jag köra med detta färgtema till oss allihopa i familjen. Robban med röd slips, Emil med röd skjorta eller vit, jag själv i jularöd klänning eller svart långklänning o röd sjal. Blir väldans mkt jul i September   Men men...

blir nog bra i slutändan...

Minna ska ha en röd o vitrandig sjömansklänning på dopfesten.


Var var jag??

 

Ja just det...vi var ju i stan med Ingela...

Köpte även en söt gästbok som jag ska lägga fram på festen så alla som är där får skriva en liten hälsning till Minna på sin dopdag.

Efter rännanet gick vi o fikade på Cafe Fenix. Han som äger detta cafeet är ingen mindre än Sångaren i Artmade Love Melander      Mysig inredning o nu när vi ändå är inne på Artmade tänkte jag bjuda på ett smakprov...


Denna är hämtad från när dom var på Helge Å festivalen tidigare i år.

 

 

En mkt trevlig eftermiddag blev det iaf...

 

Tog bussen hem igen kvart i 7. Hemma igen ville Minna ha mat o sen var det bara mys o pratade med Robban som vi saknar massa här hemma. Snart Fredag...  

 

Idag kom syrran o hämtade upp oss strax innan 10 o sen bar det av till Everöd. Där träffade vi prästen Kaj Wessberg som ska döpa Minna på Söndag. Fick nycklarna till församlingshemmet, där vi ska ha festen efter dopet. Såg mkt bra ut. Ligger mkt fint. Lämnade även in vilka låtar o psalmer vi vill ha.

 

Dessa valde vi eller JAG valde för Robban lämnade det ansvaret till mig.

 

1. Tryggare kan ingen vara

2. Du vet väl om att du är värdefull

3. Det gåtfulla folket (Denna låten hade jag även när Emil döptes)

4. Utan dina andetag (Kommer en solist att sjunga)

5. Du är det finaste jag vet (Som utgångsmusik)

Nu återstår bara att övertala Emil att hälla upp dopvattnet, men det lär bli svårt  

 

Tror nog att detta kommer bli bra, jag hoppas iaf på det. Bara inget går galet...det FÅR det inte göra.

Vi har haft nog med otur nu dessa dagar känns det som...

 

Iaf...

 

Ikväll ska jag på möte på Emils skola. Det är vi klassmammor tillsammans med hans lärare som ska ha ett extra möte ikväll. Kan bli intressant. Under tiden ska Hanne passa Minna, vilket inte hon hade emot o jag känner mig 100% trygg med henne  

 

Nåja...det var det hele...undras tro hur länge Robban tänker jobba ikväll. Igår jobbade han ända till 22. Hoppas inte det blir lika länge ikväll...

 

Önskar er en fin kväll...

 

Kram!!!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Svensson - 10 augusti 2014 19:07

Nu chockar jag er redigt ordentligt. Men nu har jag skaffat ny blogg. Så¨här heter jag numera... www.smurfmammi.blogg.se kolla in den vet jag.. Kommer ha kvar denna, men kommer dock inte skriva här mera.. TACK FÖR MIG!!! KRAAAAM!!!...

Av Marie Svensson - 10 augusti 2014 18:18

Dags igen. Ännu några dagar har gått sen jag uppdaterade här sist. Känns inte kul att skriva här längre om jag ska vara ärlig. Inte när bloggen bara krånglar stup i kvarten, så jag kommer byta blogg mkt snart. När jag gör det kommer jag bara att fort...

Av Marie Svensson - 1 augusti 2014 14:24

Började skriva här igår, men Robban tog över datan...sen fick jag inte skriva mer o inlägget raderades. Därför blir det kortfattat idag.   I Lördags blev Minna äntligen feberfri. Jag vågade mig därför på att sticka med grannen Tina till Värestorp...

Av Marie Svensson - 25 juli 2014 11:30


Då var det dags för Minna att ha feber igen. Idag går hon in på sin tredje dag med hög feber. Igårkväll trodde vi att det var över då termometern visade på 36,8. Det såg bra ut i stort ett hela natten. men imorse runt 8:15 hade tempet stigit till 39,...

Av Marie Svensson - 21 juli 2014 16:34

Så var det knas på bloggsidan igen då...INGET ovanligt!!! 5 Dagar sen senaste inlägget. Börjar arta sig. MEN funderar skarpt på att sluta skriva på denna sidan då den mest krånglar. MEN kommer isf meddela er.. I Torsdags var vi på Barnens gård i Karl...

Presentation


Hejsan!! Här har ni mig. En glad Tjej på 38 vårar. Väntar mitt tredje barn till sommaren 2013. Här får ni följa med mig i min vardag. Kram så länge!!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards