Direktlänk till inlägg 1 juli 2014

Ny vecka igen

Av Marie Svensson - 1 juli 2014 19:30

Som vanligt så jä...bloggen för mig. Funderar skarpt på att byta blogg. Börjar tröttna på detta nu...


Nu funkade det igen...hm...

 

I Onsdags kväll fick Minna hög feber. Vi gav henne alvedon o det blev en orolig natt.

I Torsdags gav vi upp när klockan var 21:30 åkte vi in till akuten. Då hade Minna 39,8 i feber. Hon ville inte ens dricka vatten o då går min gräns. Plus att andningen lät påverkad på henne.

När vi kom in o förklrade läget för henne fick vi till besked att 60 mg supp alvedon är alldeles för lite. Hon vägde henne, kollade hennes puls som var något hög. (Inte så konstigt) o tog hennes temp som fortfarande låg på 39.

Sen fick hon 125 mg supp alvedon plus 60 mg supp alvedon. Sen åkte vi hem lite lugnare i sinnet.

Klockan 01 gav vi henne ytterligare en supp 125 mg ipren en halv sådan o på morgonen var hon äntligen feberfri.

Jag jobbade till 12..

På kvällen fick hon tyvärr hög feber igen men då visste vi ju vad vi skulle göra så i med suppar alvedon o på Lördagen var hon feberfri igen. Egentligen skulle vi åka till Aspö i Blekinge skärgård i Lördags o hälsa på Uffe o Anette som hyr en stuga där, vilket vi såg fram emot. Men iom vi inte visste om Minna skulle få feber igen så vågade vi inte chansa. Det är ju en ganska lång bilresa trots allt, så det får bli en annan gång istället.

Istället tillbringade vi dagen med att tvätta en massa tvätt...skitkul...haha. Men nödvä'ndigt dock o skönt när det var klart!!'

Minna var iaf feberfri hela dagen...

I Söndags var Minna fortfarande feberfri o det hade varit en lugn natt, så vi begav oss till EKO där vi köpte födelsedagspresent till henne. Ett aktivitetsbord med mkt ljud o sånt.

Jag hittade lite nya kläder till mig själv o lite annat smått o gott handlades där.

Sen hem o tog det lugnt.

På Måndagen jobbade jag igen o denna veckan jobbar jag på IKEA...var sååå roligt o komma dit upp igen o jobba. Ett snt härligt gäng är vi.

På kvällen gjorde jag ett härligt men väldigt jobbigt ketlebellpass. Idag har jag jobbat på IKEA igen såklart o jag unnade mig mat från deras restaurang idag. Dansk sjömansbiff...gott!!

Imorgon kväll ska jag ut o gå en sväng med Linda ska bli trevligt. Robban ska hjälpa till nere på flygklubben. hans ka sälja våfflor. det har dom varje Onsdag nu på sommaren.

På Torsdag ska jag till stan o få lite fotmassage som jag fick av Ingela o martin i födelsedagspresent på hälsa o helhet. Ska bli skönt.

PÅ Fredag kommer Emil o sen stannar han i två veckor....      

På Lördag åker vi till Göteborg...HOPPAS ALLA ÄR FRISKA!!!! Robban har nämligen ont i halsen...bläää!!!

Planen är iaf att vi ska gå på Liseberg på Lördagen, sen har vi bokat hotell, restaurang på kvällen o på Söndagen blir det Naturum (Eller vad det heter)

Detta ser vi fram emot. Minnas längsta resa så det blir spännade o se hur hon kommer reagera på detta  

 

Nu säger jag på återseende!!

 

Kram!!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Svensson - 10 augusti 2014 19:07

Nu chockar jag er redigt ordentligt. Men nu har jag skaffat ny blogg. Så¨här heter jag numera... www.smurfmammi.blogg.se kolla in den vet jag.. Kommer ha kvar denna, men kommer dock inte skriva här mera.. TACK FÖR MIG!!! KRAAAAM!!!...

Av Marie Svensson - 10 augusti 2014 18:18

Dags igen. Ännu några dagar har gått sen jag uppdaterade här sist. Känns inte kul att skriva här längre om jag ska vara ärlig. Inte när bloggen bara krånglar stup i kvarten, så jag kommer byta blogg mkt snart. När jag gör det kommer jag bara att fort...

Av Marie Svensson - 1 augusti 2014 14:24

Började skriva här igår, men Robban tog över datan...sen fick jag inte skriva mer o inlägget raderades. Därför blir det kortfattat idag.   I Lördags blev Minna äntligen feberfri. Jag vågade mig därför på att sticka med grannen Tina till Värestorp...

Av Marie Svensson - 25 juli 2014 11:30


Då var det dags för Minna att ha feber igen. Idag går hon in på sin tredje dag med hög feber. Igårkväll trodde vi att det var över då termometern visade på 36,8. Det såg bra ut i stort ett hela natten. men imorse runt 8:15 hade tempet stigit till 39,...

Av Marie Svensson - 21 juli 2014 16:34

Så var det knas på bloggsidan igen då...INGET ovanligt!!! 5 Dagar sen senaste inlägget. Börjar arta sig. MEN funderar skarpt på att sluta skriva på denna sidan då den mest krånglar. MEN kommer isf meddela er.. I Torsdags var vi på Barnens gård i Karl...

Presentation


Hejsan!! Här har ni mig. En glad Tjej på 38 vårar. Väntar mitt tredje barn till sommaren 2013. Här får ni följa med mig i min vardag. Kram så länge!!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards