Alla inlägg under juni 2014

Av Marie Svensson - 25 juni 2014 20:05

det är fruktansvärt tragiskt det som har hänt här i byn idag. En hemsk olycka som slutade med att en person samt en hund miste livet.

Blir så fruktansvärt arg att folk aldrig kan lära sig att köra vettigt inne i ett samhälle. Folk kan dyka upp precis var som helst, när som helst.

Tänker såå på hans fru    Vila i frid  

 

 

Tyvärr har det hänt lite annat smått o gott också i byn inatt. Vid Coop hade Svenska Kyrkan ställt ut en husvagn. Detta för att dom ville göra en fin o god gärning o bjuda folk på gratis fika där.

Som tack bränner någon/ Några upp deras husvagn...såååå jä...korkat...IDIOTER!!! Till på köpet har någon krossat någons ruta slängt upp en parkbänk på ett tak o lite annat...

Vad händer?? O varför?? Brist på sysselsättning kan man tycka, men som någon sa: det är INGEN ursäkt o det håller jag med om. Man förstör banne mig inte något även om man har tråkigt. Då är det något som är fel i huvudet anser jag...Förlåt mig men så anser iaf jag..

 

Som om detta inte vore nog kom jag hem till en Minna med 39,2 i feber. Nu har febern gått ner till 38 o jag hoppas den inte stiger ytterligare. Emil har åkt hem till sin pappa o jag SAKNAR honom. Föresten blev det vinst för dom igår mot Kristianstad Bois med 3-2. HÄRLIG AVSLUTNING  

 

Nu ska jag gå vidare o hoppas på att morgondagen blir bättre!!

 

Kram på er!!

Av Marie Svensson - 24 juni 2014 18:46

Jisses jag skriver ju knappt här längra. Man kanske börjar tröttna. Nej, det gör  jag aldrig men jag är periodare. Till på köpet så krånglar bloggplatsen stup i kvarten, så är väl därför man knappt går in här för tillfället.

Några bilder orkar jag heller inte lägga upp här idafg, men det kommer så småningpm när tiden den finns.

 

Vad har hänt dens enaste tiden??

 

Inte jättemkt...

Förra veckan tog jag för det mesta det ganska så lugnt o njöt av mina sista dagar med Minna.

I Onsdags var jag på ett Corepass...den kändes kan jag säga...haha. men gött efteråt.

I Torsdags träfafde jag Linda. Vi handlade inför midsommar. Köpte 7 liter Jordgubbar b.la

I Fredags firade vi Midsommar tillsammans med Linda o Linus. Mkt trevligt!! Dom hade dans kring midsommarstången på Åstringagården så dit gick vi såklart. Minna o Jag dansade. Emil vägrade...hihi. Robban fotade oss.

Efter dansen gick vi hem till dom där firandet fortsatte med sedvanlig sill o potatis med diverse tillbehör o t.om en snaps slank ner i min strupe...en JÄGER o endast en halv. Gott vin att dricka. På kvällen spelade vi Kubb allihopa o jag skäms att behöva meddela detta men killarna vann tack vare Emil  

 

Vi gick hem igen runt 23.

 

I Lördags stack vi till Hörby där vi grillade. Trevlig dag även där. Men Minna var orolig så jag kände att jag ville hem så hon kunde komma till ro tidigt.

I Söndags hade Emil match hemma mot hässleholm som dom tyvärr förlorade med 5-3. Jag var kioskansvarig.

regnet stod som spön i backen..

Igår Måndag började jag jobba igen efter mammaledigheten. Härligt att komma tillbaka men jag kan erkänna att det kom några tårar på morgonen när jag gick hemifrån. det kändes att lämna lilla Minna o självklart även Emil men han är ju så pass stor nu. Men Robban fixar ju detta galant!!

När jag kom hem hade dom röjt o Emil hade dammsugit hela lägenheten. Han tjänade 20 spänn på det.

han sov sen över hos Sammy till idag. Även denna dagen har gått bra o jobba. Är dock lite förkyld o har halsont sen i Söndags men det får gå.

Minna har svårt att komma till ro om kvällarna då hon har tänder på G o småförkyld även hon. Hon är extremt mammig av sig o ingen annan duger än jag just nu. Gallskriker när Robban har henne så vad göra?? Jag vankade av o an med henne till nästan 12 inatt. jag var ett lik imorse kan jag säga...haha. Men sånt amn får ta, man får hjälpas åt o Robban kommer ta henne ikväll för jag måste ha min sömn om jag ska orka. Jag går ju upp 04:30.

Bussen går 06:05

Emil har match mot Kristianstad Bois ikväll så dom är därinne just nu. HEJA HEJA Knislinge!!! Sista matchen nu innan sommaruppehållet!!!

 

Imorgon är det jobb igen...snart Fredag...

 

Nu vet ni läget litegrann iaf  

Ha det fint,,,

 

Kram!!

Av Marie Svensson - 15 juni 2014 18:38

Ja då krånglar bloggen igen...blir såå trött!!Får gå ändå...Vad har hänt?? Jo i Torsdags var det en hektisk dag. Först träffade jag Linda på en promenad. Hur trevligt som helst :) Efter det träffade jag Rebecka. Vi fixade avslutningspresent till Emils lärare. Fick ihop till en fin korg med diverse gotter i som cider, sill, päron, kex, choklad o ostar samt en smultronväxt. Det blev uppskattat. Till barnen fixade vi glass o jag bakade muffins.På eftereftermiddagen kom syrran med Wilton som har lärt sig gå. Gullungen<3(Ni får förlåta om texten blir märklig här o var, för jag ser knappt vad jag skriver)Även då hanns det med en promenad till lekparken o hem till Emils pappa för ett snabbt ärende. Men jag fick iaf en liiiten kram av gossen min <3Bjöd på middag också. Köttfärslimpa, sås o potatis. Gott!!I Fredags var det då skolavslutning för Emil. Gick superbra allting. Så nu har Emil ett långt o härligt sommarlov framför sig :)PÅ eftermiddagen tvättade jag o Minna 5 maskiner tvätt. Vi var sååå duktiga!!Igår var vi på studentfest hos Nikki. Supertrevligt!! Supergod mat o allt. Jag hjälpte till o skala 25 kg potatis kvällen innan också föresten.Robban valde att gå hem lite tidigare med Minna så hon kom till ro. Själv stannade jag kvar ett tag till på festen o smakade tequila för första gången...säger bara en sak. det var det mest vidrigaste jag druckit i hela mitt liv...haha. Tyvärr lurade Hanne o några till mig att ta flera stycken...hm...(Jag smuttade bara på dom då)Jag gav upp runt halv 11 o gick hem till min lilla familj o gick sen i säng med Minna.Idag Söndag vaknade jag pigg o utvilad runt 9. Japp Minna sov lääänge idag...skööönt!!Vi käkade frukost o plockade lite härhemma. Sen stack vi o storhandlade på Willys. Hem o fixade chili con carne. Runt 16 stack jag o mötte upp Tina o sen gick vi ner till träningslokalen o gjorde ett Ketlebellpass...härligt!!!Inom affären sen o köpte kvarg o blåbär som jag sen mumsade i mig. Nu har jag nyss kommit ur duschen o tv:n väntar härnäst skulle jag tro.Nu går jag in på sista veckan på min mammaledighet. Nästa Måndag den 23/6 börjar jag minsann jobba igen. Tänk vad detta året har gått snabbt. Snart fyller Minna 1 år!! Kan knappt fatta det. jag går tillbaka med blandade känslor. jag kommer ju aldrig mera få uppleva detta, varkens med Minna eller flera barn. Nu har jag gjort mitt o jag är nöjd med det. Jag kommer med andra ord njuta varenda sekund som är kvar.Nu säger jag på återseende!!Kram!!

Av Marie Svensson - 9 juni 2014 21:11

Idag har jag varit på gymmet här i knislinge o köpt mig ett gymkort. Detta kortet eller ska man säga kontrakt varar ända fram till 1 September för 700 spänn. Igår var jag på mitt allra första pass med Tina...Ketlebell kallas det. Man använder dels hopprep o även tyngder, mkt roligt pass. Till på köpet testade jag på några maskiner, som Tina fick introducera mig i. Igår var jag även inom Outlet Stadium o inhandlade träningskläder.

Så nu är det fit for fight för mitt nya liv...  

 

Vad som har hänt mig vet jag inte, men det känns bara bra just nu iaf..

Ikväll körde jag bara träningsmaskinerna en runda en halvtimme o sen var jag nöjd. Känns i armarna, låren o ryggen. Kör plankan hemma varje kväll i 1 minut till o börja med. (10 sekunder, vila 10 sekunder o.sv)

På Onsdag har jag bokat två träningspass...Core 17:30 samt Well-fit 18:00

På Söndag har jag bokat in ytterligare ett Ketlebell-pass.

 

Annars för övrigt är det snart Skolavslutning för Emil. Kan knappt fatta att han slutar 4:an, min store påg   Jag ska baka muffins till dom som vi ska bjuda på samt ska jag o Rebecka fixa present till hans lärare o glass o saft till barnen. På Torsdag ska jag även träffa Linda igen o syrran kommer också hit en sväng. Imorgon tar jag det lugnt.

På Fredag skolsvalutning som sagt..så lite händer i veckan minsann!!

 

Nu skriker Minna..så får ta henne. Kraaaam på er!!!

Av Marie Svensson - 4 juni 2014 13:32

Då har man slarvat med att skriva här inne igen. Men jag skriver faktikst privat i en egen dagbok också. mina innersta tankar, så därför har jag inte så mkt att skriva om här vad som händer. För det händer inte så jättemkt just nu. Men får ju uppdatera iaf lite då o då...

 

I Fredags åkte som sagt var Robban till Stockholm o såg Metallica. han hade haft jättetrevligt med sin jobbarkompis. Jag valde att istället ta Minna med mig in till stan o hade en mysdag med henne där. Köpte lite sommarkläder till henne...  

 

Ett par söta skor på Åhlens för 99 spänn

 

En klänning också på åhlens för 149 spänn

 

Två par leggings i två olika färger på HM för 40 kr/ styck

klänning från Lindex

 

Köpte även ett par solglasögon på Cubus till henne. Med form av blomma. Vilket hon vägrade ha på sig...haha.

4 stycken mössor köpte jag också. En med stålmannen mönster i rosa på o en randig.

Härliga somriga färger som jag älskar o som Minna passar så bra i.

 

Efter shoppingturen gick jag til Ingela o Martin o hälsade på en sväng. Vi käkade sushi, vilket var gott absolut, men lite för starkt för min lilla mage. Då den innehöll stark soya o nåt annat som var indränkt i vinäger.

Men en mkt trevlig eftermiddag/kväll hade vi iaf. Ingela gjorde även mig till blondin igen...härligt!!

Hemma var jag o minna igen strax efter 21.

 

I Lördags kom Robban hem igen o vi hade en lugn o skön kväll med film o kinamat.

 

I Söndags var vi på Loppis här nere vid idrottsplatsen. Vi fyndade lite olika sällskapsspel, jag hittade en hello hansen jacka till mig själv en barca keps till Emil o en barbapapa klänning till Minna. Robban storhandlade sen på Willys.

 

Måndagen var lugn o regnig liksaså Tisdagen. Idag likaså...

 

Har tänkt på en sak...

Minna är nog en blivande fotomodell. Varje gång kameran åker fram blir det värsta smilet...SÖTNOS!!!

 

Kolla in här...

 

     

 

Sen är hon full i bus också jäntungen...

Kolla in dessa bilder bara...

  Dom snygga solbrillorna jag köpte som hon sekunden efter fotot togs drog av sig...hihi

  Här hade hon lyckats hitta skötväskan. Hitta påsen med rån som var sluten med hjälp ev en påsklämma. Öppna den o ja ni ser ju själva...hihi

  Den där blicken säger liksom allt...  

 

Ja en go unge det har vi allt belönats med.

 

Just nu är hon förbannad över nåt. Förmodligen har hon fastnat nånstans, för det brukar vara så. Eller är hon bara kelsugen.

Hon är grymt mammig just nu...

snart 6 tänder i munnen som hon kommit på att man kan BITA med o det gör ONT!!

 

Hon ställer sig upp längs med bordskanten o går längs med det. Våran duktiga tjej  

 

Imorgon om vädret tillåter drar vi till Kjugekull med Emils klass. han kommer till mig då äntligen o sen på fredag ska vi träffa Uffe o Anette för att grilla nånstans o sen fika på Cafe annorlunda. Ska bli trevligt!!

 

Nu önskar jag er en fin Onsdag...

Kraaaam!!!

 

Presentation


Hejsan!! Här har ni mig. En glad Tjej på 38 vårar. Väntar mitt tredje barn till sommaren 2013. Här får ni följa med mig i min vardag. Kram så länge!!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards