Direktlänk till inlägg 27 september 2013

27/9

Av Marie Svensson - 27 september 2013 17:10

Jaha, då var det Fredag igen då. Söndagen närmar sig med stormsteg...har det mesta under kontroll iaf o det är ju bra.

Idag har jag varit hos Frissan o klippt mig o som vanligt blev jag hur nöjd som helst. Denna gången snaggade jag halva sidan o lät det vara långt på andra...eller hur man nu ska förklara det  Har köpt ljusbrun färg också så imorgon kväll ska jag färga det tänkte jag. Robban har varit o lämnat hyrbilen på Bilcity o hämtat alla grejer från saaben. Känns vemodigt o veta att den nu kommer gå till skroten med tanke på att det skulle kosta oss 30.000 att göra vid den. Många minnen från den bilen...men men inget o göra åt...

 

När jag kom hem från Frissan så ställde jag mig o bakade frallor med Minna som domare...  Nu har jag gjort sammanlagt över 70 stycken så det bör väl räcka tycker jag.

När Robban kom hem sen var det dags för mig o Minna att gå ner till BVC o föräldraträff. Fortsätta på babymassagen, men det tyckte minsann inte Minna att det behövdes...hon gallskrek istället. Jag viste ju att hon var övertrött med tanke på att hon knappt sovit nåt på hela dagen, så jag tog upp henne i famnen o sen sov hon gott. Vi har massage hemma istället...mkt bättre   Idag gick dom iaf igenom mage, armar o händer samt ansiktet. Nästa gång är sista gången o då är det ryggen som ska masseras.

Köpte lite reflexer på Apoteket, så nu Hanne är jag laglig o kan visa mig utomhus om kvällarna...haha!!

Köpte även en ny ansiktrengörare från Oliva, blev rekommenderad den så den ska testas. Använder annars Apolivas produkter...men det kan ju vara värt ett försök!!

 

Handlade sen lite på konsum. Hem igen o käkade grillad kyckling o päresallad. Kollade film Adam o Eva.

 

Imorgon blir det upp tidigt för att sticka o handla på Willys samt sticka till Församlingshemmet i Everöd fixa all mat o duka. På kvällen kommer Jenny o Pia o sver över o min älskade Emil kommer ju också såklart...fullt ös med andra ord!!

 

 

Kram kram!!!

 
 
Ingen bild

mia

27 september 2013 17:30

Vi har också en _Saab som behöver lagas för dyra pengar. Vi väntar på ett prisförslag från en verkstad. Vad jag undrar är...var det kam-kedjan på er bil? Hur gammal är bilen? Vi vet inte vad som är "smartast" att göra. Laga-behålla. Laga-sälja.inte laga-skroten

Jag trodde ju att man skulle få sen bild på din frisyr!! :(

Marie Svensson

29 september 2013 20:13

Nä, det var inte kamkedjan. Han lyckades köra på en refug. Han såg inte den plus att det var dimma ute. Plus att det inte fanns några varningsskyltar heller. (Nu finns det efter att två stycken har kört över den)Tack vare detta så totalförstörde han hela underredet så en massa olja läckte ut. Skroten nästa :( Vad jag har hört, så är det så här att om Saaben är äldre än en 04:a så kan det finnas risk för Motorhaveri p.ga någonting som jag inte vet vad det heter, men tror det har nåt med kamremmen o göra??? Ska man köpa en ny så ska man isf se till att dom årsmoddellerna är fullservade. Vår var en -00. Går kamrememmen så är det INTE kul...

Min nya frilla kommer du nog få se snart när jag lägger upp kommande dopbilder, men vi har inte fört över dom på datan ännu:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Svensson - 10 augusti 2014 19:07

Nu chockar jag er redigt ordentligt. Men nu har jag skaffat ny blogg. Så¨här heter jag numera... www.smurfmammi.blogg.se kolla in den vet jag.. Kommer ha kvar denna, men kommer dock inte skriva här mera.. TACK FÖR MIG!!! KRAAAAM!!!...

Av Marie Svensson - 10 augusti 2014 18:18

Dags igen. Ännu några dagar har gått sen jag uppdaterade här sist. Känns inte kul att skriva här längre om jag ska vara ärlig. Inte när bloggen bara krånglar stup i kvarten, så jag kommer byta blogg mkt snart. När jag gör det kommer jag bara att fort...

Av Marie Svensson - 1 augusti 2014 14:24

Började skriva här igår, men Robban tog över datan...sen fick jag inte skriva mer o inlägget raderades. Därför blir det kortfattat idag.   I Lördags blev Minna äntligen feberfri. Jag vågade mig därför på att sticka med grannen Tina till Värestorp...

Av Marie Svensson - 25 juli 2014 11:30


Då var det dags för Minna att ha feber igen. Idag går hon in på sin tredje dag med hög feber. Igårkväll trodde vi att det var över då termometern visade på 36,8. Det såg bra ut i stort ett hela natten. men imorse runt 8:15 hade tempet stigit till 39,...

Av Marie Svensson - 21 juli 2014 16:34

Så var det knas på bloggsidan igen då...INGET ovanligt!!! 5 Dagar sen senaste inlägget. Börjar arta sig. MEN funderar skarpt på att sluta skriva på denna sidan då den mest krånglar. MEN kommer isf meddela er.. I Torsdags var vi på Barnens gård i Karl...

Presentation


Hejsan!! Här har ni mig. En glad Tjej på 38 vårar. Väntar mitt tredje barn till sommaren 2013. Här får ni följa med mig i min vardag. Kram så länge!!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards