Alla inlägg under september 2013

3/9

Av Marie Svensson - 3 september 2013 15:02

Har blivit galen i smoothies. Jag dricker en varje dag   till frukost. Det är såå gott o såå nyttigt o man får energi som heter duga  

 

Jag täkte dela med mig av några som jag har gjort...

 

1 Banan

ca 1 dl frysta hallon

ca 1 dl frysta Jordgubbar

Lite havregryn

ca 1 dl Tranbärsjuice

ca 1 dl apelsinjuice

 

Mixa o njut!!

 

2 dl Havremjölk

0,5 dl frysta mango-hallon

0,5-1 banan

lite honung

pressad Lime

 

Gott gott!!

 

ca 2 dl havremjölk

1 banan

1 Avocado

lite havregryn

ca 1 dl frysta blåbär

 

Mixa

 

1 Avocado

ca 2,5 dl naturell yoghurt

lite morotsjuice

Linfrö

salt

peppar

 

Var inte sååå god, men testa vet jag Smaken är ju som baken..

 

1 Avocado

1 apelsin

1 kiwi

Lite honung

 Mixa ihopa

 

 

Just nu sitter jag o dricker en som mellanmål o då har jag mixat ihopa ca 2 dl mjölk lite apelsinjuice o lite honung...smaskens!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Igår var jag på Föräldraträff nere på BVC. Jätteroligt o träffa andra nyblivna mammor o dom var jättetrevliga. Igår pratade vi om den första tiden efter Förlossningen om amning o sovvanor. Det var mest vi Mammor som pratade. Kollade även på en film.

Nästa gång ska vi lära oss hur man ger babymassage!!

 

 

 

Idag har även Prinsessan Madeleine o hennes prins Christopher o Neil gått ut med den stora nyheten att dom väntar barn.

Givetvis vill jag önska dom all lycka o välgång    

 

Nu ska jag ställa mig o göra hemmagjorda köttbullar.

 

Emils kommentar i morse när jag berättade vad det blev till middag idag var:

Hur orkar du...  

 

Måste även berätta att Minna har börjat jollra. Hon sitter o snackar massa med sig själv nu o även med oss...godingen  

1/9

Av Marie Svensson - 1 september 2013 13:04

Jädrans vad tiden den går. Redan September. Snart är Minna hela två månader. vart tar tiden vägen  

 

Jag måste få säga att en mer omtänksam storebror än Emil får man leta efter. Han är så mån om sin syster. Varje kväll innan han ska lägga sig så pussar han henne godnatt, likadant varje morgon. Han kelar med henne flera gånger varje dag. Senast idag ville han att jag skulle visa honom hur man gör "Lelle". Klart jag visar honom. Han vill vara med på i stort sett allt utom o byta bajsblöja..haha!! Men även det har han gjort. Han är så go o jag är så stolt över honom   Han visar inga som helst tendenser till avundsjuka över huvudtaget vilket vi var rädda för innan vi fick henne. Men icke sa Nicke.

Igår hade jag o Emil egentid. Så då åkte han o jag in till stan med bussen.

 

I stan sen så gick vi i några affärer. Bara strosade rundor. Emil fick välja ut vilka innefotbollsskor han ville ha. Tyvärr fanns dom inte i hans strl. Då dom byter färg ganska ofta på just den sorten, så jag bad dom beställa hem hans strl.   Han fick ett nytt Tv-spel. Vi käkade Lunch på Trendie.   Kollade efter klänning till Minna. Väldans svårt o hitta rätt klänning till henne som hon kan ha på Dopet under själva festen efteråt...

Vi hade en mysig dag. Tror han var ganska nöjd   Men vi kommer se till o göra nåt riktigt kul med honom senare i Höst- Vinter. Har funderingar på att fixa biljetter till t.ex Disney on Ice som är i Malmö, men vi får se vad det leder till. Tyvärr är man ju inte gjord av pengar....tyvärr, tyvärr   Men nåt kul kommer det iaf att bli...det har jag lovat Emil o det tänker jag ckså hålla.

 

När vi kom hem var tanken att Robban o Emil skulle flyga. Dom stack t.om ner till flygklubben o skulle precis sätta sig i planet. Vad händer?? Jo, det börjar ösregna...attan me. bara till o packa ihoo o köra hem igen...så är det. Robban hade kollat vädret, men han trodde att det skulle klara sig. Men ibland kan även den bäste ha fel...

Vi beställde god Pizza istället o kollade på film.

Robban stack ner till Helge Å festivalen o kollade läget utanför. Sen gick även han hem. 600 spänn var lite mkt i inträde för att bara se ett band som han ville sett. Dom andra banden var inte riktigt lika intressanta enligt honom. Men då hade han nog glömt Artmade...haha. Dom är riktigt riktigt bra!!

 

Idag sov vi riktigt länge. Ända till 10, med undantag när vi var uppe o gav Minna mat vid 7 o 2 inatt.

 

Emil har Match mot Hästveda idag. Tyvärr kan vi inte vara med honom idag. Men tack vare fina vänner så kan han ändå delta  

Robban var tvungen att åka till Hörby då hans pappa skulle fyllt år idag. Jag har Minna o ta hand om o det blir bökit med vagn o regn o mög. Men INGA fler matcher ska missas om man inte har några större själ...har såå dåligt samvete.

Men men...

 

Nu ska jag fixa käk till Minna. Emil måste också äta nåt innan han sticker.

Sen ska jag fixa middag innan Robban kommer hem igen.

Föresten Miranda o kristoffer har varit på resa runt i USA en månad. Dom kom hem i Fredags o gissa vart dom b.la har varit o besökt? Jo, NASA...snacka om att man är avis. Men jag unnar dom verkligen detta. Robban ska få testa på o äta frystorkad glass därifrån...  FRÄCKT!!!

 

Nä nu gck jag...kramizar!!

 

Presentation


Hejsan!! Här har ni mig. En glad Tjej på 38 vårar. Väntar mitt tredje barn till sommaren 2013. Här får ni följa med mig i min vardag. Kram så länge!!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards