Alla inlägg under april 2013

Av Marie Svensson - 17 april 2013 21:08

Lika underbart väder har det varit idag:) Efter jobbet köpte jag mig en Daimglass med smak av Jordgubb. Ganska god, men jag föredrar nog den vanliga smaken.

Har blivit så fruktansvärt sötsugen nu. Väldans jobbigt får jag säga o jag hatar det. Vill o försöker hela tiden äta rätt för det är ju så viktigt.

 

Emil har åkt till sin pappa idag o jädrans vad jag saknar honom. Men nästa gång han kommer så är det ju Ullared som hägrar för oss. Emil vill dock INTE  dit. För han tycker det är SÅ tråkigt där...haha. Men jag vill ha med honom iaf så han kan välja sina kläder själv. Han är kräsen min påg. Han vet vad han vill ha o det tycker jag är bra:)

Måste föresten snart skriva inköpslista. Går inte att åka upp dit utan en lista på vad som behövs inhandlas. Annars köper man bara en massa skit o det vill vi inte.

Ska bara köpa grejer till Emil o Mollgan. Japp, jag kallar bebben Mollgan:)) Robban kallar den Lilla Knytet, fast det tycker jag är fjantigt...haha!!!

Jenny från jobbet o Pia (Robbans mamma) ska hänga på också.


Med andra ord så hoppas jag det går fort till nästa helg...

 

Ikväll har jag varit ganska nedstämd o ledsen. Hade tårar i ögonen på bussen. För vad behåller jag för mig själv...

 

Men nu är det mörkt ute. klockan har hunnit bli nio. Jag har kollat på Halv 8 hos mig samt Arga snickaren. Robban ville ta en kvällspromenad o det ville egentligen jag också. Men efter en massa pallkörande på jobbet idag så kändes det i fogarna så kroppen sa....VILA!!! Det blev ett bad istället:) Imorgon ska jag ringa Ingela o prata lite:) Hennes "Svåger" fick en liten flicka häromdagen...roligt:))

 

IMorgon är en annan dag o nya tag!!!

 

Kramizar// Marie

Av Marie Svensson - 16 april 2013 19:22


Jag älskar Celine Dion o denna är en av min o Robbans absoluta favoritlåtar av henne. Underbar röst!!!

Av Marie Svensson - 16 april 2013 18:03

Vilket underbart väder vi fått idag. Efter jobbet satte jag mig på en bänk o snackade med en jobbarkompis tills min buss kom.

Jag var sååå sugen på en glass, men jag fick stoppa mig. Ringde istället Carina. Min äldsta vän sen 25 år tillbaka:)

Hemma hade Robban fixat ihopa Kyckling i Currysås...gott var det. Emil hade tagit med sig kompisen Noah hem. Tillsammans gjorde dom läxan. Duktiga killar.

Ska förhöra honom sen ikväll tänkte jag på 5 o 6 tabell...

 

Har börjar känna av fogarna. Är ganska tungt nertill. Carina sa att då kanske ungen väger ganska mkt...hm...nääää...inte igen!! Emil vägde ju 4.190 g när han föddes. Tänk om denna också väger så mkt:)) Nåja, den som lever får se...

 

Ikväll ska jag kolla in Mot alla odds på ettan. Fantastiska människor det där. Tänk att ta sig igenom lerig regnskog i rullstol eller med bara ett ben. Stort föredöme för Sverige är vad dom är.

 

Men nu till att börja med ska jag skicka hem Noah, sen förhöra Emil på sin läxa o sen tänker jag inta soffan.

Ha en fin kväll allihopa!!

 

Kramizar// Marie

Av Marie Svensson - 15 april 2013 21:18

Tänkte att jag lägger in ett snabbt inlägg nu innan jag kryper ner i sängen. Emil ligger redan o snusar:)) Robban kollar på TV.

Vi har precis kollat in Morgan o Ola-Conny på femman. Vilka fjöntar dom är. Men man får sig ett rejält gott skratt iaf:))

Det sägs ju att det förlänger livet...  

 

Nä, dags o knyta sig, spruta in lite näsdroppar i näsan så man kan andas inatt. Har sådan nästäppa jämt o ständigt nu när man är på Tjocken:))

 

Tjingeling // Marie

 

Av Marie Svensson - 15 april 2013 17:57

Jaha, hur börjar man nu då??

Jo, jag är en tjej på snart 38 år. Jag har en underbar Sambo vid namn Robban. Egentligen heter han Robert, men föredrar att kallas Robban.

Jag har en son Emil som i år fyller 10 år. Har även ett änglabarn Benjamin som är född Dec-02. Dog i magen i vecka 37. Mkt jobbig bit av mitt liv, som jag aldrig kommer glömma!!

Jag är nu Gravid med mitt o min Sambos första gemensamma barn. Är i dagens datum i vecka 27+2 för att vara exakt. Har med andra ord gått in i vecka 28.

 

Vad kommer då denna blogg handla om??

Ja, faktikst lite av varje. I första hand om mitt dagliga liv, min graviditet...oro o.sv tankar o funderingar för övrigt!! En del konstiga, fjantiga o andra kanske mer vettiga. Men för mig viktiga frågor o funderingar!!

 

Vem är jag??

 

Jo, jag heter Marie, jag bor i Knislinge som ligger i Norra Skåne. Byn som Gud glömde alltså:))) Men jag trivs. Här finns det mesta man kan behöva. Bra kommunikationer med bussar till Bl.a Kristianstad o Hässlehåla.

Jag jobbar heltid på ett Företag i Glimåkra som heter Medvind. Trivs bra med detta. Men går som sagt var snart på mammaledighet i Juni. Kommer dock inte att prata så mkt om mitt arbete, mer än rent allmänt.

Varför bloggen heter Trolliv??

Jo, min kära Sambo brukar kalla mig för just Trollet:)) Gulligt....eller kanske inte...jag vet inte...haha. Men tydligen ser jag ut som ett Troll i huvudet på morgonen eller nåt!!

Jag är 150 lång väger i NORMALA fall ca 60 kg. Är med andra ord inget skönhetsideal...men vem bryr sig??

Jag får aldrig tummarna loss till att träna o röra på mig. Trots det så älskar jag att promenera i skog o mark älskar att simma. Jag börjar på det o tröttnar efter några gånger:))

Ganska typiskt mig...

Jag småäter stup i kvarten..men försöker ändå att äta rätt.

 

Jag är med andra ord ganska så velig av mig o vet knappt vad jag vill med mitt liv trots att jag egentligen vill ganska mkt..hm!!!'

Ni kommer att märka det när ni läser:)

 

Robban vem är då han?

Jo, han är min tålmodiga sambo. Han är Fritidspilot. Flyger Ultralätta plan. Är medlem i Hässleholms flygklubb.

Han gav upp sitt jobb i Lund för att få vara med sin familj här hos oss<3 Det kallar jag kärlek. Så tyvärr går han just nu o är Arbetslös. Men det ska det förhoppningsvis snart bli ändring på. Jag vet ingen annan som kämpar så grymt för att hitta ett jobb. Älskar honom så enormt mkt av hela mitt hjärta. Även om det finns dagar då man bara vill ge upp.

Ha är även Datanörd o Tekniknörd. Älskar allt som har med Teknik o göra...han är med andra ord en problemlösare.

Han längtar något grymt efter vårat barn<3

 

Emil: Min älskade son, mitt hjärta, mitt absoluta allt<3 Han fyller 10 i November. Har alltid varit väldigt speciell för mig. Han spelar Fotboll här i Knislinge o utan att skryta, så är han otroligt duktig på detta. Väldigt alert, smart liten kille. Han går i trean o börjar fyran till Hösten med ny skola.

Han längtar nåt grymt efter att bli Storebror<3


Jag har honom nästan varannan vecka. Varför det är så tar vi inte upp här. Det är privat!!! Med andra ord Fredag-Onsdag...

 

 

Ja, det var lite i det stora hela om mig. Det kommer mer efter hand. En del dagar komer jag lägga ut flera inlägg ibland ett o det kan hända att inget inlägg kommer den dagen. Den som läser får se:))

 

Sköt om er vänner// Marie

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hejsan!! Här har ni mig. En glad Tjej på 38 vårar. Väntar mitt tredje barn till sommaren 2013. Här får ni följa med mig i min vardag. Kram så länge!!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<<
April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards