Alla inlägg den 7 maj 2013

7/5

Av Marie Svensson - 7 maj 2013 22:21

Slutade 3 idag. Robban hämtade mig på jobbet. Sen var det dags för andra föräldraträffen. Det togs upp väldigt mkt intressant idag tycker jag.

Man fortsatte prata om själva Förlossningen o dess olika faser. Vad som händer eller rättare sagt vad som kan hända.

Ett nytt par anlände också. Detta par hade två barn sen innan. Så nu är jag inte längre ensam om att vara omföderska.

Halv 6 var mötet över o vi körde hem o åt grillad kyckling o potatissallad.

Det var en vacker kväll så vi körde till Tydinge där det det var bilträff. Det är det där varje Tisdag. Allt kändes bra o hur lugnt som helst för mig ända tills vi kom fram dit.

Men då när vi var på vägar in så började jag känna panik. Jag ville bara därifrån. Jag har problem med psyket då o då, men dom kommer mer o mer sällan o det kan gå flera år mellan numera. tack o lov. Men just ikväll kom det smygandes igen. Den där jobbiga panikkänslan då man tycker att alla blickar bara riktas mot MIG. Inbillning såklart...

Jag ville bara fly o gick ner mot sjön. Robban kollade lite bilar...

men jag ville bort därifrån så fort som möjligt. Efter en stund körde vi o bara att gå igenom hela folkmassan var ett helt företag för mig. Paniken bara växte o växte o när jag tills lut var inne i bilen kom attacken. jag började störttjuta...

Vi körde en lång runda o bara pratade...

 

Nu känns det mkt bättre o jag hoppas det dröjer väääääldigt länge till nästa gång denna panik visar sig igen. Jag har ingen aning o varför den uppstår. Det bara är så helt enkelt.

 

Nu ska jag snart lägga mig o läsa om Hannah. Sen ska jag sova för imorgon ska jag på Glucosbelastning igen klockan 8. Med andra ord ska jag vara fastande. Denna gången hoppas jag verkligen att det ser bra ut för jag vill INTE ha Diabetes...

Tycker själv jag har varit väldigt duktig som trots allt med några få undantag lyckats hålla mig borta från sötsaker så pass länge nu så det vore väl fan...

Håll tummarna...

 

Nu säger jag gonatt

kram // Smurfen!!!

Presentation


Hejsan!! Här har ni mig. En glad Tjej på 38 vårar. Väntar mitt tredje barn till sommaren 2013. Här får ni följa med mig i min vardag. Kram så länge!!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards