Alla inlägg den 10 maj 2013

Av Marie Svensson - 10 maj 2013 18:00

Jag har kollat in lite gravidsmycken. Detta vill jag ha...

 

 

 

Eller kanske detta...

 

  Med små söta fötter

 

  Eller med små händer

 

Så otroligt söta är dom...

 

Hittade dom på denna sidan. www.bolagravidsmycke.se

Jättefina är dom.

Det fungerar som så att man en kula i ett långt snöre ner på magen. Kulan låter lite när man rör på sig genom en liten klocka inuti kulan. Detta sägs ska lugna bebisen i magen.

 

Man kanske skulle önska sig detta när man fyller år  

Av Marie Svensson - 10 maj 2013 17:17

Till middag idag gjorde jag karrekotletter, zuccinigratäng o en sallad på svarta oliver, soltorkade tomater o fetaost.

     

 

Zuccinigratängen gör ni så här:

 

Riv två Zuccini, blanda ner ca 2 dl riven ost. Lägg allt i en ugnsfast form. Häll ca 3 dl grädde över. In i ugnen på ca 175 grader tills den får fin färg. Ca 15 min.

 

Salladen gör ni så här: Hacka några soltorkade tomater i olja. Hacka sen några svarta oliver. Tärna ett pkt fetaost.

Givetvis så tar man hur mkt man själv känner för o blandar ihop. Men gott är det  

 

 

Emil han blev plötsligt en söt liten Hamster    

 

Meningen var att vi skulle sticka in till stan ikväll o spela lite Äventyrsgolf. Men när det väl kom till Kritan så kände ingen av oss för det. Jo, Robban är nog fortfarande lite sugen. Men jag känner att jag är ganska trött i ryggen idag...

imorgon ska vi ju till på köpet till Holje Marknad i Olofström o då kan det vara skönt att ha vilat upp ryggen litegranna. Ska även passa på att träffa Mamma också.

Tyvärr blev det inget beställande av barnvagnen idag, då syrran fick förhinder. Men hon kommer på Söndag istället o hjälper oss.

 

Så ikväll blir en lugn o skön kväll. Emil har precis badat för det ville han o nu käkar han en glass. Min fina pojke  

 

Önskar er en fin kväll....kram!!

Av Marie Svensson - 10 maj 2013 14:09

Jag o Robban köpte nappflaskor häromdagen på Babyproffsen inne i Kristianstad...

 

Jag kan varmt rekommendera dessa.

 

  Dessa nappflaskor hindrar att luft tränger in i nappflaskan. Alltså är det ca 80% chans att barnet slipper ev kolik. Det är helt klart värt att testa iaf.

Vet att syrran använder sig av dessa o hon är nöjd.

Av Marie Svensson - 10 maj 2013 13:11

Jag sitter här o lyssnar på fina barnvisor..

 

Här är några...

 



Sarah Dawn Finer med låten Var inte rädd..



Välkommen till Jorden


Det gåtfulla folket...



Av Marie Svensson - 10 maj 2013 09:01

Inatt har jag sovit lite oroligt...faktikst!! Låg jag på ryggen, så kändes inte det bra. Låg jag på vänster sidag...kändes inte det heller bra. Mollgan protesterade inatt...   Men när jag la mig på höger sida så kändes det iaf lite bättre.

När klockan ringde 6:30, pallade jag inte gå upp. Robban fick ta tvätten. Nu har vi iaf tvättat 3 maskiner tvätt o nu ska det bara torka. Känns skönt!!!

 

Vid 10 ska Robban ner till VC. Är orolig för honom. Vid 15 ska vi köra o hämta Emil i Osby  Vid 16 ca kommer syrran o förhoppningsvis kan vi äntligen beställa våran barnvagn idag. Vi har bara väntat på svar på mailet hon skickade dit för att få veta vad kostnaden blev...

1995 zlot (Polska pengar) ca 4100 svenska...
med andra ord...

 

Tänkte bjuda på middag idag också. Svågern är nämligen nere i SydAmerika den lyckosten på b.la Safari med sitt jobb. Hoppas han tar många bilder  

 

Önskar er en härlig solig Fredag  

9/5

Av Marie Svensson - 10 maj 2013 00:09

Ja, egentligen så är ju klockan över midnatt nu o här sitter jag:))

Jag ska upp 7 imorgon bitti o tvätta en jädrans massa tvätt. KUL...not!! Men det måste göras...

 

I förmiddags var jag hos Hanne o fikade en sväng. Vi diskuterade lite om vad vi ska göra för Emils klass nu innan skolavslutningen. Vi är nämligen klassmammor. Samt vad vi ska ge deras lärare- Tror vi har löst det mesta:)

Sen körde jag o Robban till Hörby o hälsade på Leif o Ella. Fick supergod middag där. Falsk anka med potatis, gele, sallad, nån supergod röra med fetaost, soltorkade tomater o oliver. Sen gjorde hon även en god gratäng med Zuccini, riven ost o grädde...smaskens. Ellas mat går inte av för hackor:))

Fick lite glass till efterrätt med hemmagjord björnbärssylt till.

Efter detta körde vi o storhandlade på City gross i Höör. Leif följde med oss.

Nu är våran frys proppad med kött....

 

Ikväll har vi även kollat på Madicken:) Nu ska jag lägga mig så det så...

 

Imorgon kommer Emil...:)))))))))

 

Natti, natti!!!

Presentation


Hejsan!! Här har ni mig. En glad Tjej på 38 vårar. Väntar mitt tredje barn till sommaren 2013. Här får ni följa med mig i min vardag. Kram så länge!!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards