Alla inlägg under maj 2013

Av Marie Svensson - 26 maj 2013 11:13

 

 

 

Vill önska alla mammor en riktigt fin Morsdag  

 

 

 

Tycker den är så fin!!

 

Lägger även in denna, för den passar mig så bra just nu...

 

 

 

Kram!!!

Av Marie Svensson - 25 maj 2013 22:43

Idag har jag varit Kioskansvarig när Emil spelade Match mot Bjärnum. Gick kanon!!! saken är ju den också att jag "Råkade" säga till en av mammorna att jag tycker det är jättekul att stå o sälja i kiosken. Vilken jag också tycker. Men nu är jag tillfrågad att även stå nästa Söndag då det ju är årets Loppmarknad därnere   Men ja, jag gillar ju detta, o jag är faktikst glad över att dom har detta förtroendet för mig. Så OM jag kan o OM jag orkar så ställer jag givetvis upp på detta.

Matchen vann vi med 7-5 Emil o Noah var två av dom som gjorde mål...HÄRLIGT spelat!!!! Är så stolt över detta lag...dom är så otroligt duktiga allihopa!!!

Men jädrans vilken spännande match det var...det är så det ska vara...lite action:))

 

När vi sen var o handlade jag o Emil på Konsum hände det tyvärr något väldigt tråkigt. Någon IDIOT (URSÄKTA ORDVALET) valde att sno Emils träningsväska med hans nya Messi skor i b.la Gissa om man blev förbannad??

Japp...det blev jag o Emil väldigt ledsen. Delvis får jag ju skylla mig själv som ställde väskan där jag ställde den. Men so what??? Spelar roll!!

 

MAN TAR INTE ANDRAS GREJER...Man rör inte dom...Det är vanligt folkvett att helt enkelt ge fan i andras tillhörigheter. Hur svårt kan detta vara???

Framför allt så undrar jag...hur fan uppfostrar folk sina barn??? Jag ber om ursäkt om någon tar illa vid sig, på sättet jag skriver....men det är så jag känner!!

Hur som haver...

 

jag är den sortens mamma, som trots att jag är fattig, definitivt inte har råd...men Emil var väldigt ledsen över detta o jag står helt enkelt inte ut med att se det. Vi kommer köpa nya till honom imorgon eller iaf inom det snaraste. Det är surt o jag hoppas denna person har någon hjärna någonstans att denna person kanske kan förstå hur ledsen han har gjort ett barn...men det är klart...det är ganska omöjligt att dom kan förstå nåt sådant!!!

 

Men iaf...

 

Eftermiddagen förlöpte vidare....

 

Vid 14 anlände syrran Peter o lille goe Wilton o sen blev det mys för hela slanten så klart. Vi bjöd på gratinerad kassler med ananas o tomat på. Jag o Robban fick BIO checkar av dom..TACK    

 

Dom lär komma väl till pass nu snart!!

 

Sen kom även familjen Olsen med hela familjen  Av dom fick jag en otroligt fin Rosbukett  

 

Kvällen har varit mkt trevlig. Emil följde med dom hem o tänker sova där inatt.

 

Wilton har blivit så stor lille killen...11 veckor har han hunnit bli. Jisses så fort tiden går:))


Titta bara här...han kan "Nästan" redan gå    

 

Här samtalar han emd kusinen Emil

 

 

 

Nu ska jag gå o lägga mig...

 

har fortfarande inte hajat att jag inte ska upp till jobbet på Måndag...känns sååå konstigt o märkligt. Men man vänjer väl sig så småningom!!

 

Imorgon blir det ev förutom skoinköp även ett besök till Brorsan. Sen sägs det ju att det är morsdag också...

 

Natti, natti!!!

 

Av Marie Svensson - 25 maj 2013 09:28

Igårkväll hade jag en mkt trevlig kväll med jobbarkompisarna. Vi käkade pizza o plankstek så det stod härliga till  

Ölen flödade också för vissa...men inte hos mig!!! Jag stannade dock inte så länge, då jag ju skulle upp ganska tidigt idag plus att det är lite tungt för mig just nu. Men kan säga som så att jag o en till från jobbet som var spiknyktra var dom enda som ställde sig upp o dansade loss på golvet...haha!!! Det ni!!

 

Idag ska vi som sagt var på Match med Emil. Han spelar mot Bjärnum idag. Heja , heja!! Jag står i Kiosken o hejar därifrån.

Robban stannar kvar hemma o städar under tiden...

 

Senare i eftermiddag kommer syrran, Peter o Wilton på besök...då blir det myyys  

 

Imorgon är det Morsdag...ev kör vi till Pelle o Mamma då.

 

Ha en fin fin dag...kram!!!

Av Marie Svensson - 24 maj 2013 14:21

Löningsdags idag  Känns ganska nice!! Fast nu får jag bara en lön till sen går man över på Försäkringskassans lönesystem...haha.

Ska bli spännande o se hur det ska sluta. Dom är ju som dom är...
men det blir nog bra i slutändan!!!

 

Idag har jag jobbat min sista dag innan mammaledigheten tar över. Men först ska jag ha lite semester. Det kändes väldans konstigt att lämna arbetsplatsen idag. Men jag kan heller inte förneka att det känns skönt. Det är ganska så tungt nu när bebben har intagit nerläge. D.vs med huvudet neråt. Ja okej den är fortfarande ruckbar o kan vända sig hit o dit fortfarande. Men det känns när den är vänd neråt kan jag säga o då är det tungt o gå minsann!! Plus att jag ju har min foglossning att tampas med också...

men jag gnäller inte, det är smällar man får ta. Lite halsbränna då o då, o lite foglossning. Det är definitivt ingenting o gnälla över. Finns dom som har det fan så mkt värre.

 

Ikväll ska jag ut o äta med några jobbarkompisar o det ser jag fram emot. Ska vara där 18:30. Sen får jag se hur länge jag stannar. Ska upp tidigt imorgon då Emil spelar Match. Jag är ju kioskansvarig o de innebär att vi måste vara där senast 10.

Sen imorgon eftermiddag kommer syrran o svåger samt lille Wilton o gissa om Emil ska mysa då  

 

Robban o Emil steker föresten pannkakor för fulla muggar just nu för det var Emil akut sugen på...hihi!!!

 

Kram!!!

Av Marie Svensson - 23 maj 2013 18:30

Måste ju även berätta att idag fyller allas våran Emil i lönneberga 50 år

 

   

 

Stort GRATTIS!!!

Av Marie Svensson - 23 maj 2013 17:56

Nu har jag bara 5 timmar kvar o jobba. Sen går jag på Semester/mammaledighet   Känns konstigt, men ändå ganska så skönt!!

Imorgon kväll ska jag även käka ute med några jobbarkompisar. Ser jag fram emot!! Vi blir ca 10 stycken. Blir ju även ett fint avslut för min del  

 

På Lördag ska Emil spela match mot Bjärnum hemma. Jag är Kioskansvarig tillsammans med en annan mamma. Tycker det är kul o stå o sälja gottis  


Gissar att jag kommer ha en tiggande son...haha!!

 

Idag har ÄNTLIGEN våran barnvagn kommit...jag är SÅÅÅÅ nöjd o den är sååå fin!!!

 

För 4400 Svenska kronor (Ca) fick vi allt detta...

 

 

 

Barnvagn med chassi o liggdel

 

 

 

Sittdel (Sulky)

 

 

 

Bilbarnstol

 

 

 

Snygg skötväska

 

Till på köpet fick vi Två regnskydd, Två myggnät samt ett rött parasoll. Vi kan väl sammanfatta detta med att vi har fått väldigt mkt för pengarna. Vi är mkt mkt nöjda!!! Nu fattas bara innehållet  

 

Den är köpt i Polen Finns dock även i Lund.

 

Nu ska jag bara ta det lugnt...slappa framför Tv:n o lite så!!

 

Sköt om er därute...kram!!

Av Marie Svensson - 22 maj 2013 18:41

Idag var det dags för besök hos BM igen  

 

Kisseprovet såg bra ut. Jag hade gått upp till 66,7 kg...alltså ca 1 kg sen sist. Magmåttet låg på 33 cm. Strax under övre gränsen på kurvan.

Hjärtljuden låg på 144 slag/min. Det var starka ljud idag    

 

 

 

Min BM visade mig även hur jag skulle sätta på bältet rätt. Det som jag ska använda för min foglossning, så nu vet jag även detta  

 

Nu har jag bara 1,5 dag kvar o jobba. Sen går jag på Semester/ mammaledighet. På Torsdag i nästa vecka tänker jag bjuda mina jobbarkompisar på Frukost. Sen lär man väl sticka dit o hälsa på ett par gånger till innan bebben tittar ut  

 

Nu ska jag kolla på Varuhuset. Ni vet den där 80-tals serien som gick på ettan.

 

Kram!!

 

 

Av Marie Svensson - 20 maj 2013 19:02

Idag har jag fått veta att jag ev bara behöver jobba denna veckan också, sen kan jag ta min semester o sen mammaledigt!

Är ganska tacksam om jag faktikst kan göra så redan nu. Har ju fått en hel del problem med foglossningar.

 

I morse ringde jag Tandläkaren o fick en tid 8:30. Fick tyvärr inte min ordinarie Tandläkare utan jag fick hans pappa istället. Men det gick lika bra det  Dom är så trevliga o tillmötesgående allihopa där tycker jag. Man känner sig välkommen!!!

Men när min vanliga Tanläkare kom in där hälsade han på mig o kollade sen datan på min journal. Då utbrast han:  MEEEEEEN...det där är ju MIN patient...haha. VAD Gör du här?? Du tänker väl inte svika mig...hehe!! Jag bara skakade på huvudet o med munnen fullproppad av diverse verktyg. Varför ska alltid tandläkare prata med en när man inte kan??   Men nu är iaf min tand hel igen...tyvärr är min plånbok mindre hel...1050 kostade kalaset. Betalade hälften idag o tar resten på Måndag. Det är ju lite fattigt nu så här dagarna innan lönen kommer på Fredag.

 

Robban skjutsade mig till jobbet sen.

 

Nu tänkte jag lägga in lite bilder från helgen....

 

I Lördags var tanken att brorsan o mamma skulle komma. Men det blev ändrade planer på detta. Så istället stack jag o Robban själva till Cafe Annorlunda, där vi tog kakbuffe. Mumsigt värre...      

 

Tanken var sen att vi skulle kolla in utsikten från Stens Huvud. Men Mollgan ville inte detta. Så istället tog vi bilen till Rigeleje..det ligger strax utanför Olseröd. mIna hemtrakter faktikst. Min Mormor o Morfar bodde där när jag var liten.

Har många fina barndomsminnen därifrån  

 

Vi stannade till nere vi stranden...        

 

Det blåste en hel del nere vid havet....

 

 

 

Vi satt där på bryggan en stund....

 

Robban tog lite bilder han också med sin kamera innan vi begav oss därifrån igen. Vi körde genom Degeberga där jag är född o uppväxt mina första 6 år. Körde inom Konsum där o köpte blommor till Pappa o Benjamin. Körde sen första till Everöd där pappa har sin viloplats. (Han gick hastigt bort i Mars - 2011) Satta blommor i vasen...han ligger på en fin plats...bland björkar!!  

 

Jag satte mig på bänken o pratade lite med pappa ensam. Grät en skvätt...bad honom ge mig styrka inför det som komma skall...

 

 

Han var en av dom få som lyckades få mig lugn när jag mådde som sämst!!!

 

Efter detta körde vi till Benjamin, som ligger i naturlunden här i våran lilla by...Min älskade lille gosse  

 

 

 

Han har också gett mig mkt styrka o ork när jag mått som sämst. Trots att han aldrig fick öppna sina ögon. Han är min fina son, min fina gosse...mitt änglabarn som jag älskar så högt!!!

 

Sen körde vi hem igen o käkade bakad potatis med Skagenröra...   Det var gottit!!!

 

En mysig Lördag fick jag. Precis min önskan. Utan en massa kalas. Jag orkade helt enkelt inte detta. Inte heller på Söndagen orkade jag detta, då jag haft en ganska orolig natt med dålig sömn p.ga foglossningarna. Så vi ställde in kalaset med Leif o Ella också...

 

På LÖrdag kommer iaf srran, Peter o lille Wilton på besök. Dom ska ev kolla på Emil också när han spelar Match mot Bjärnum:)) et ser jag iaf fram emot.

 

Nu ska jag ringa o Tacka Pia för den fina presenten som jag fick på posten av henne idag. En fin änglatavla..

 

 

 

Den ska jag hänga upp i sovrummet!!!

 

Jag har en gedigen samling av Änglar här hemma, då jag älskar just Änglar!!!

 

En fin kväll önskar jag er..kram!!

 

 

Presentation


Hejsan!! Här har ni mig. En glad Tjej på 38 vårar. Väntar mitt tredje barn till sommaren 2013. Här får ni följa med mig i min vardag. Kram så länge!!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards