Alla inlägg den 7 augusti 2013

7/8

Av Marie Svensson - 7 augusti 2013 13:48

Då har vi varit med Minna på BVC idag. Vi tog upp det här med hennes andning. För säkerhets skull så tog hon dit en Läkare som fick lyssna på hennes lilla hjärta o det lät bra   Skönt!!! Även lite för att vi själva skulle skulle känna oss trygga.

 

Hon hade även fått ett smultronutslag på ena armen...just nu så ser det mest ut som ett litet blåmärke sm senare kommer se ut som ett s.k Smultron som efter ett tag kommer att försvinna. Det kan dock ta sin lilla tid, men dom kommer hålla koll på det. Dom mätte märket också.

Sen hade hon även fått ett s.k storkbett i nacken..

Det kommer också att försvinna. Alla dessa utslag är vanliga bland spädbarn. Tydligen misstänkte dom även att hon hade lite svamp i minnen. Mot det skulle man ge lite Vischyvatten, som man doppar på en liten tops o ger på tungan.

 

Vikten då  

 

Kolla här...

 

   

 

Förra veckan för 9 dagar sedan så vägde hon, 3.840 gram. Idag 4.305 Hon har alltså gått upp 465 gram på lite mer en vecka. STOOOLT!!!

 

Huvudomfånget var idag 37,4 cm. Det märks att hon växer för hennes mössor börjar bli för små till henne, så man får köpa nya. Våran lilla sumobrottare  

 

Men BVc sköterskan tyckte iaf att det var bra att jag nu har börjat med napp.

 

Hemma igen så ville hon ha mat igen..gullungen!!

Sen har jag rensat en grillad kyckling för vi ska ha Flygande Jakob till middag idag.

 

Emil åkte till sin pappa redan igår. Det blev lite tidigare än beräknat, för dom skulle iväg, så därför!

Han sov ju överhos Sammy till igår också o vi såg inte honom på hela dagen igår heller. För sen stack dom till Hjärsås o badade med Teo, han har nog haft riktigt kul dessa dagar med kompisar. HÄRLIGT!!!!


Så det ska vara!! Men jag saknar honom, mitt stora hjärta  

 

 

Igår var jag ju även o hälsade på jobbet med Minna. Hon charmade alla. Flera sa även att dom tyckte att vagnen var jättefin o visst är den det.

Tyvärr var ite så många på jobbet just igår, för flera stycken var på IKEA o jobbade. Men jag kommer ju dit flera gånger o kolar så att dom sköter sig...haha.

På Tisdag nästa vecka kommer min chef o Lillemor hem till mig o hälsar på. Lite nervöst är det men det ska ändå bli trevligt!!

 

Ev ska vi träffa Ingela o martin ikväll. Vad vi hittar på får vi se då. Kanske sticker vi iväg nånstans. Eller blir vi bara hemma o tar det lugnt. Vi ska även tvätta klockan 4.

 

Men först o främst ska jag iaf påbörja middagen nu innan Minnagumman vaknar.

 

 

 

Kram!!

Presentation


Hejsan!! Här har ni mig. En glad Tjej på 38 vårar. Väntar mitt tredje barn till sommaren 2013. Här får ni följa med mig i min vardag. Kram så länge!!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards