Alla inlägg den 4 augusti 2013

Av Marie Svensson - 4 augusti 2013 20:17

Jisses, så trött jag är. Jag tycker ändå att jag får tillräckligt med sömn. Men nu under eftermiddagen så vill bara ögonen trilla ihopa.

Förvirrad är jag också...fullständigt förvirrad..haha!! När jag kommer ner till affären för att handla, är jag tvungen att ringa Robban. Varför?? Jo, för jag irrar runt i butiken o har fullständig hjärnsläpp-har helt glömt vad det var jag skulle ha. Saken är den att jag bara skulle ha 2 saker. Hur svårt är det liksom att komma ihåg isglass o bröd??

Vad beror detta på? Amningshormoner?? Att jag börjar bli dement?? Sömnbrist?? Ingen aning...haha!!

 

Emil har iaf varit med Sammy o Erik idag. Han stack hemifrån nån gång efter middagstid eller nåt. Kom hem snabbt o käkade middag som idag bestod av makaroner, kassler o ostsås. Sen försvann han igen till Sammy. Dom skulle ner till Idrottsplatsen o spela fotboll. Först nu efter 8 kom han hem igen o nu har jag kört in han i duschen  

Robban har fortfarande ont. Han misstänker att han har lyckats knäcka ett revben. Vi får hoppas smärtan snart ger med sig. Men jag vet att det kan ta sin lilla tid. Så kan det gå när man busar med vovvar  

 

Imorgon är tanken att vi ska köra in till K-stad o k-bladet för att fota till Hej Världen. Vill ju att även Emil ska vara med o då måste vi göra det nu innan skolan börjar. Senare imorgon ska Robban till Hörby igen. jag stannar hemma med Emil o Minna under tiden han är där.

 

Minna sover för tillfället. Hon har varit vaken väldigt mkt idag tycker jag. Roligt o härligt visserligen. Men saken är ju den att hon bara vill ha mat HELA tiden. För det är VARMT!!! Hur mysigt det än är, så tar det en hel del på krafterna att inte kunna göra annat än att amma o amma dagarna i ända. Man vill kunna göra lite annat också  

Men jag tänker som så, det är en kort perod. jag njuter av denna tiden så mkt jag bara kan trots allt ändå o jag älskar mitt lilla knyte över allt  

 

Nu vill jag passa på o önska er alla en fin kväll...kram!!

 

 

4/8

Av Marie Svensson - 4 augusti 2013 10:53

Kunde inte skriva igår för Robban fixade med nåt här på datan som tog hela dagen.

 

Idag har jag hunnit diska, käkat frukost med Emil. Härligt att kunna få göra det för en gång skull  

Minna sover, Robban sov också under tiden. Han behövde nog det iom han fortfarande har lite ont.

Jag hann t.om duscha...  Helt fantastiskt.

 

Igår hade Emil ingen o leka med, så han var lite ledsen över det. Jag fick försöka förklara det hela med att folk fortfarande är på semseter o förmodligen så är dom iväg på olika saker o aktiviteter fortfarande.

 

Vi beslöt oss därför för att sticka o bada i Lursjön. Även jag följde md. Vi träffade Uffe o Anette där också. Trevligt trevligt!!

Givetvis höll vi oss i skuggan hela dagen o Minna hon mös för en hel 50 lapp

 

Emil han mös också

 

 

 

Vi stack inte hem förrän hon var halv 5. Då beställde vi hem pizza. Lördagsmys!!

 

Emil han myser med lillasyster

 

 

Älskar mina barn  

 

Jag har fått sova bra inatt. har inget o klaga på tycker jag. Minna vaknade ca var 3:e timme. Tror hon börjar komma in i nån ny fas eller nåt då hon börjar kunna skilja mellan dag o natt eller nåt. Jag vet inte. Vi får väl se hur länge detta håller.

 

Just nu sitter Emil o spelar TV-spel. Robban har nyss kommit upp. Vad dagen har att erbjuda vet jag inte än.

Det återstår att se.

Ha en fin dag...kram!!

 

Presentation


Hejsan!! Här har ni mig. En glad Tjej på 38 vårar. Väntar mitt tredje barn till sommaren 2013. Här får ni följa med mig i min vardag. Kram så länge!!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards