Alla inlägg under juni 2013

Av Marie Svensson - 18 juni 2013 12:44

Kunde inte blogga igår. Nätet låg helt nere hela dagen o kvällen. Har ingen som helst aning om varför!!

 

I Söndags var vi iaf i Hörby o firade Ella som fyllde år. Hon åker till sitt hemland Polen idag o hälsar på sin familj   Önskar henne en fin vistelse där. Men för att återkomma till i Söndags. Vi stack iaf till Sjöbo o fikade på ett mysigt ställe. Sjöbo Kaffestuga. Vi tog kakbuffe där. 75 spänn kostar det.

Efter det körde vi en sväng ner till Ystad o sen hem till Hörby där vi fick supergod mat som alltid. Denna gången biffar.

 

Igår Måndag var jag o hälsade på, på jobbet. Jag köpte med mig två tårtor. En jordgubbstårta o en Swaswaldstårta    

 

Tyckte jag dom var värda   Är ju till på köpet midsommar på Fredag..

 

Var roligt o träffa dom igen. När jag kom hem slocknade både jag o Robban...haha!! Vi sov nog två timmar båda två.

På kvällen var det avslutning på fotbollen med Emil. Vi körde o hämtade Emil  Sen var det Match mellan barn o föräldrar, sen grillade vi korv o hade det allmänt trevligt. En av killarna fyllde 10 år o han bjöd alla barnen på glass o vi sjöng för honom!!

 

En trevlig kväll!!!

 

Idag har vi varit på näst sista kontrollen hos BM istan. Våran ordinarie Bm har gått på semster nu så henne träffar vi antagligen inte förrän vi har fått våran lill...knodd. Men henne vi hade idag är underbar även hon!!

 

Så här blev resultatet idag:

 


Järnvärde: 120 Mkt bra trots att jag slutat med att ta ACO vitamin gravid.

Vikt: 68,8 + ca 1 kg sen sist

Blodtryck: 125/75

Fundusmåttet: 36 cm samma som sist

Fosterläge: Snett...nytt test nästa vecka igen

 

Allt ser med andra ord bra ut än så länge. Det enda orosmolnet är att ungen vägrar lägga sig tillrätta, med huvudet ner. Men än så länge är det liksom okej. Ska som sagt kolla detta nästa vecka igen på en extra kontroll.

 

Efter Bm besöket stack vi o kollade efter dopklänning o idag har jag äntligen hittat den jag vill ha. Kostar 1200 spänn o sen tillkommer namngravering o bandet såklart. Men jag tyckte inte det var sååå dyrt o det är exakt den jag vill ha o har letat efter i flera månader. NU återstår det bara att Robban ska vänja sig vid tanken också  men tror inte det blir några problem.

Klänningen hittade vi iaf på klädd i lin inne i stan.

 

Var även inom Babyproffsen där vi hämtade ut ett gratispaket samt ytterligare en nappflaska från Dr Brown. Den mindre varianten denna gången o en flaskborste. Så nu kan vi kryssa för det också på listan.

  Man fick faktikst en hel del...en napp, dregelhaklapp, skedar, bindor, vi föräldrar tidning, provblöja, rabattcheckar...

 

  Denna nappflaska köpte jag också.

 

Efter detta körde vi hem igen o jag käkade jordgubbar o löste korsord...haha!! I eftermiddag ska Robban till sin Jobbcoach igen på AF.

Ikväll ev Tydingesjön o kllla gamla bilar...men vi får se det då!

 

Kram så länge!!!

 

 

 

Av Marie Svensson - 16 juni 2013 10:31

ttre väder idag än igår.

 

Idag ska vi snart sticka till Hörby o fira Ella som fyller år idag..hipp, hipp...hurra!!!

 

Hoppas på en trevlig dag, skriver mer sen!!

 

Kram!!

...

Av Marie Svensson - 15 juni 2013 22:57

Jädrans påhitt det där med rubriker...

 

Ikväll har det åskat här. Så det blev att vi stannade hemma. Kollat på film även ikväll. Denna gången blev det återigen en film om Hitler.

  Jag är definitivt inget fan av honom. Men historien runt omkring är ganska intressant.

Denna filmen handlar om hur allt började. Man får följa honom från hans barndom o hur han lyckades erövra hela Europa.

 

Grymt, fruktansvärt är det...

Sanslöst att man kan lyckas hjärntvätta en hel nation...

 

 

Men men...

 

Nu ska jag iaf lägga mig o fortsätta på boken som jag läser.

Imorgon hoppas vi på fint väder. Då ska vi till Hörby o fira Ella som fyller år. Har planer på att sticka till Sjöbo o en kaffestuga där liknande Cafe annorlunda.

 

Önskar er en Godnatt

Kram!!

Av Marie Svensson - 15 juni 2013 18:11

Här lagar man mat, Fläskkarre, potatisgratäng- lyssnar på Emil Sigfridsson på Youtube, Halvvägs till himlen. NJUUUTER!!!

SJUNGER!!! Jag älskar att sjunga o jag har sångröst när jag brukar allvar.

Ska välja låtar som jag ska ha med mig till Förlossningen också.

Ska testa om det kan vara bra för mig!!

 

Innan idag har vi varit o hälsat på syrran, Peter o Lille goe Wilton!! Gav honom ett par coola solglasögon.

 

 

Fick även en jättefin Tårta av dom idag  

 

Blev såå glad...TACK finaste syster o svåger  

 

Vi körde sen till City gross o handlade lite innan vi begav oss hemåt igen.

 

Där sorterade vi alla bebiskläderna o bäddade även spjälsängen o så här fint blev det  

 

Vi är hur nöjda som helst. Nu ska det bara upp lite tavlor vid sängen o jag har letat efter en fin vägg text. Men inte hittat någon ännu.

 

Nu ska vi fixa klart med maten o sen äta o sen får vi se vad som händer!!

 

Kram kram!!!

Av Marie Svensson - 15 juni 2013 10:29

Gomorron världen!!!

 

Idag vaknade man upp till strålande solsken. Igår var det relativt fint också, men inte tillräckligt tcker jag. Fattar inte varför det ALLTID VARJE ÅR ska vara skitväder när det är Skolavslutning o student. Dagen efter är det sol.

 

Men men jag njuter iaf!!

 

Snart ska jag in i duschen o fixa till mig. Sen sticker vi till syrran o gosar lite med Wilton.

 

Önskar er en fin o solig dag...kram!!!

Av Marie Svensson - 14 juni 2013 22:25

Nu har vi äntligen tvättat alla bebis kläder o sängkläder. Känns skönt o ha gjort detta  

Nu återstår bara att sortera upp allt o det tänker jag göra som imorgon. Funderar även på att bädda spjälsängen så är även den klar...

Ikväll har vi käkat Kinamat o kollat på en bra film. The Untergart (Eller vad den nu hette)   Den handlar om Hitlers sista dagar innan han väljer att ta sitt o sin frus liv. Fruktansvärt grym är den...

 

Men nu tänker jag minsann lägga mig o hoppas på att man får sova lugnt o skönt inatt. Hade fruktansvärd halsbränna halva natten inatt. Har haft det halva dagen idag också, men jag har tagit en Gaviscol (?) Halsebrännetablett!! O jag har även mineralvatten bredvid sängen, plus att jag har lagt in extra kuddar.

 

Ska läsa bok nummer 25 nu...läste ut 24 igår. Här går det undan minsann. Bara 15 bäcker kvar nu, sen har jag läst ut hela serien  

 

Natti natti!!!

Av Marie Svensson - 14 juni 2013 15:45

Nu har Emil SOMMARLOV  

 

 

 

Han har även idag slutat Lågstadiet o till hösten börjar han dels på mellanstadiet men även på en ny skola. Emil tar ett nytt kliv i livet!!

 

Vi samlades i klassrummet 8 imorse där hans Fröken Helena pratade lite o läste sista kapitlet i en bok som dom höll på att läsa. Sen blev det Saft o Tårta. Föräldrarna fick kaffe. Men jag såg faktikst att en del barn också drack kaffe...

Gillar INTE jag!! Tycker inte man ska låta sina barn dricka kaffe redan när dom är så pass små o förstöra deras magar med sånt skit. Men det är ju deras problem o ansvar.

 

Vid 9 gick vi in i Gympasalen där alla barnen sjöng o spelade så fint. Emils klass sjöng Sommaren är kort. Har bilder på detta, men jag vill inte lägga in det här...

Såå duktiga var dom  

 

Efter det gick vi återigen in i klassrummet där Helena visade oss ett bildspel på Västers Hjältar o Västerloppet samt när dom  var i Malmö på Eurovision song contest. Sååå häftigt o se detta. Jag rös i hela kroppen när jag såg Emil mitt i allt. Det var stoooort!!! Även när dom hade djurens dag.

 

Jag o hanne fick faktikskt avbryta mitt i alltihopa. Vi hade ju en liten gåva till Helena. Den första var ett kollage på alla barnen...ett litet minne där dom hade skrivit sitt egna lilla minne med sin Fröken. En liten hälsning!!

Sen fick hon även en korg med olika spaprodukter o ett presentkort på en ansiktsbehandling. Roligare o ge något annorlunda o inte bara en tråkig blomma som alla envisas med att ge. Men blommor vissnar efter en dag...

 

Hon blev iaf jätteglad över detta!!!

 

Sen var det kramkalas o sen for vi hemåt. Vi körde o lämnade Emil hos sin pappa där vi fick fika. Faktikst mkt trevligt!!

 

Efter detta körde vi in till stan. Rusta o ÖB. Jag passade på att även fixa lite grejer på Apoteket till bebben. Idomonsalva, Suppar o näsdroppar.

Vi käkade inne i stan vilket vi ångrade att vi gjorde. Massa Studenter o det är visserligen kul o se, men inte för bilförare. På en av traktorerna stod det Ikväll redlösa imorgon Arbetslösa...så sant, så sant...haha!! Lite fräckt faktikst!!

 

Men nu är vi iaf hemma igen o snart ska vi ner till Tvättstugan. Vi ska tvätta Mollgans alla kläder idag jag sorterade ju allt igår. Blir en mysig hemmakväll för våran del ikväll med Kina mat.

 

 

Emil får nog en rolig kväll. Hans storasyster Sara tar nämligen studenten idag. Grattis o all lycka önskar jag henne!!!

 

Kram så länge!!!

Av Marie Svensson - 13 juni 2013 12:41

Jaha, då vaknade man upp till en regnig Torsdag. Lite tradigt för Emil o hans klass. Idag har dom Västers hjältar då dom har ansvaret på skolan för en del lekar o skoj.

Men dom har säkert haft kul iaf.

Imorgon är det ju skolasvlutning o då hoppas iaf jag att det blir en härlig o solig dag.

I eftermiddag ska vi dit o fixa i klassrummet....

 

Idag tänkte jag fixa med bebbes kläder o sängkläder o sådant. Sortera upp det o tvätta undan allt. Kanske inte kan tvätta just idag. Ganska svårt o få tvättid här tyvärr. Men man får ju börja nånstans iaf...

 

Under tiden så önskar jag er en fin dag trots regn...

 

Kram!!!  

Presentation


Hejsan!! Här har ni mig. En glad Tjej på 38 vårar. Väntar mitt tredje barn till sommaren 2013. Här får ni följa med mig i min vardag. Kram så länge!!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards