Alla inlägg den 11 juni 2013

Av Marie Svensson - 11 juni 2013 20:14

Såja...

 

Nu är snart denna kvällen till ända. Har varit en ganska hektiks dag får jag säga med bak o allt. Imorgon blir det minst lika hektiskt...

Ska hänga med Hanne till stan på Förmiddagen. På kvällen ska vi ha Brännbollsturnering med Emils klass tillsammans emd Föräldrar o hans fröken. Jag är ju klassmamma tillsammans med Hanne. Blir även Pick nick så antagligen kommer vi handla till den också imorgon.

Tänkte även handla det sista till den lille imorgon som amningsinlägg o lite fler tvättlappar. Kanske nån napp...

För övrigt är vi bjudna på Student även imorgon i Lund. Jag följer inte med...

Robban får ta det. Det är Robbans nästkusiner o det är Tvillingtjejer Hanna o Elin. (Eller vad dom heter)

För mig är Emil viktigare...

 

Jag hoppas på en trevlig kväll iaf!!!

 

Nu tänkte jag slappa framför Tv:n en stund. Väntar hem Robban när som helst. Han har varit iväg o flygit. Han är ju Fritidspilot o flyger Ultralätta plan...

 

 

 

Har själv varit med o flygit med han några gånger o det är en upplevelse kan jag säga  

 

Tar nog ett tag nu innan jag kommer flyga med han igen iom vi ska ha en liten. Men det kommer, det kommer. Tills dess får andra njuta av utsikten.

Han är medlem i Hässleholms flygklubb by the way!!!

 

Men nu mina vänner säger jag goodbye...ses imojjon!!!

 

Av Marie Svensson - 11 juni 2013 18:44

Vårda ömt vår kärlek

 

Många gånger har jag tänkt, sån tur jag haft

som mötte dig o lyckats ha dig kvar

jag kunde lika gärna varit någon annanstans

men med ödets hjälp så har vi fått en chans

 

Så låt oss vårda ömt vår kärlek

som vi bär på du o jag

ge den näring så den växer

Å blir starkare var dag

Ja, vi ska vårda ömt vår kärlek

Hålla spänningen vid liv

Röra vid varann, inte låta vardagen ta vid

 

Har du samma känsla när du ser på mig

Ökar pulsen när du hör min röst

Och känner du min närhet sprider värme inom dig

När jag vilar med kinden mot ditt bröst

 

Då ska vi vårda ömt vår kärlek

Ja, vi ska vårda ömt vår kärlek...

 

 

 

Av Marie Svensson - 11 juni 2013 17:54

Ja, skratta gärna...

 

Men nu kommer jag avslöja något som ni förmodligen aknske inte kunde ana av mig. Det är så att jag älskar Dansbandsmusik.

Jag är tokig i Lasse Stefanz. Deras musik betyder oerhört mkt för mig...så är det bara...

 

När jag var i Tonåren var jag tokig i Arvingarna. Köpte varenda album med dom o gick på alla spelningar när dom var i stan på Sommarlust o Grand...

 

 

 

Jag var dödligt förälskad i Lasseman...haha!! Vem var liksom inte det  

 

Kunde varenda text...

 

Här kommer några smakprov...

 


Detta album är för alltid

 

Deras första album var Coola killar

 


Men låten som dom slog igenom med var Eloise 1993

 


Efter albumet Eloise följde en hel del abum...

 

Först kom Tjejer

 


Efter Tjejer kom Albumet För alltid se ovan


Tätt följt av Då o nu

 


Detta album var mer som en samlingsskiva...en del låtar är på engelska

 

Nya spår

 


Med låten Pamela,,,från serien Tre kronor. Japp, det är Arvingarna som har skrivit denna låten

 

Airplane

 

hittar tyvärr inga låtar från det albumet

 

Lime

 



Diamanter

 


All incuded hittar jag inga låtar


Underbart

 

Arvingarna upp till dans är än så länge sista albumet som dom har släppt (Vad jag vet)

Ja, känner ni för det o OM ni inte får UTSLAG eller nån allergisk chock    så tar er tid att lyssna...

 

 

 

 

Av Marie Svensson - 11 juni 2013 15:14

Sådär ja, nu har jag bakat färdigt för idag. Nu återstår bara middagen också...

 

 

 

Kanelbullar o mandelmassebullar ca 80 stycken  

 

 

 

Hallonmuffins ca 30 stycken  

 

Jag känner mig ganska så nöjd faktiskt!!!

 

Robban har kört till AF nu där han ska ha möte med sin jobbcoach...nu jädrans hoppas jag det händer lite. Det är banne mig deras jobb o hjälpa honom. Vad har dom annars betalt för???

 

Emil o Noah är här också o jag har nog aldrig sett dom två städa så fort när man mutar dom med kanelbullefika...haha!! Goa killar är dom båda två!!!

 

Nä, nu ska jag frysa in mina bullar o sen påbörja middagen som idag blir fiskpinnar, päror o hemmagjord remouladsås!!!

 

Haj!!

Av Marie Svensson - 11 juni 2013 14:02

Robban är iväg just nu o hämtar hem Emil o Noah. Själv har jag just tagit ut den sista plåsten med bullar. Denna gången valde jag att ha i mandelmassa på hälften o kanel o socker på andra hälften.

Bilder kommer...

 

Sen ska jag även baka hallonmuffins...blir antagligen några vanliga också.

Bilder kommer på det också senare...

 

Men just nu kände jag för att ta en liten liten paus,,,är grymt varm. Knappast det smartaste att ställa sig o baka i denna sommarvärmen. Men gudarna vet ju när värmen kommer ge sig o jag kan ju föda precis när som helst o då vill jag ha allt klart. Det är illa nog att jag inte har hunnit tvätta upp alla bebiskläderna ännu samt sängkläderna. Robban har redan monterat upp spjälsängen o även satt upp det fina "Myggnätet" över den...

samt mobilen!!

Bilder kommer när allt är klart...

 

Nä, köket var det ja...

   

 

Av Marie Svensson - 11 juni 2013 07:58

Ännu en ny dag. Solig sådan. Robban har nyss kört Emil till skolan. Han skulle även passa på att tvätta bilen nu.

Själv ska jag strax inta lite frukost framför tv:n.SEn lite senare idag har jag planer på att baka lite så man har i frysen o även sortera bland alla bebiskläderna så man kan ta tag bi o tvätta dom.

Måste få tummarna loss o packa väskan. Robban tjatar ihjäl mig om detta o inte bara han...

 

Börjar bli lite tradigt o höra på tjatet faktikst...

 

 

Presentation


Hejsan!! Här har ni mig. En glad Tjej på 38 vårar. Väntar mitt tredje barn till sommaren 2013. Här får ni följa med mig i min vardag. Kram så länge!!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards