Alla inlägg den 22 juli 2013

Av Marie Svensson - 22 juli 2013 18:02

Känner mig ganska slut i rutan idag. Natten har varit lugn. Halv 3 inatt var Minna pigg som en lärka o en timme fram. Då vaknade hon 1  Härligt!! Själv var man något mindre pigg!!

Men men, vad gör man inte för sitt barn  Jag älskar henne så det gör ont i hela mig. Minna o Emil 

 

Idag har vi annars varit på vårt andra BVC besök. Två stycken som var där tyckte att Minna var så fin o så söt. OCH STOOOOOR för sin ringa ålder  

Men visst blir man glad ändå, när man får höra hur fina barn man har!!

 

BVC Besöket gick strålande. Vi behöver inte tvätta naveln längre med klorhexidin då den såg så fin ut nu. Hon är dock lite torr på fötterna, men lite bröstmjölk ska förhoppningsvis råda bot på detta. Var jag själv som tog upp detta.

Sist vi var på BVC för 5 dagar sedan vägde Minna 3365 gram idag hade hon gått upp till 3500 gram. Med andra ord så har hon nästan nått sin födelsevikt som var på 3510 gram. Detta på 10 dagar. Känns bra. Är så glad över att amningen funkar. Framför allt att hon faktikst går upp i vikt. Hoppas bara det fortsätter så nu också. Ja, jag skryter kanske...lite...men ingenting av detta funkade med Emil. Jag var mer eller mindre ett nervvrak, när han var bebis. Nu när allt detta funkar med Minna, så betyder det så oerhört mkt för mig. Så jag känner att jag faktikst får lov till att skryta lite då.

 

Nu sover Minna, efter att ha fått sig ett skrovmål. Är iof snart dags att väcka henne o byta blöja för nya tag med amningen igen  Men jag känner att lite egentid för mig själv är ganska skönt det också.

Robban o Emil har precis kört till Tydinge för att dels bada men också för att testa båten som jag fick i sommarpresent på jobbet. Dom får det säkert jättekul.

 

Ha en fin fin kväll...kram!!

Presentation


Hejsan!! Här har ni mig. En glad Tjej på 38 vårar. Väntar mitt tredje barn till sommaren 2013. Här får ni följa med mig i min vardag. Kram så länge!!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards