Alla inlägg den 21 juli 2013

Av Marie Svensson - 21 juli 2013 20:58

Nu har vi en nöjd o mätt Minna här ikväll   Iaf tillfälligtvis...hihi!! Emil har även han haft en rolig dag med bad hos kompisen Erik.

Vi har haft besök av Ella, David o hans sambo Mingie o även Ellas väninna kom hit idag. Mkt trevligt. Jag fick öva på min Engelska. Idag har det snackats både Svenska, Polska o Engelska här...haha.

Vi bjöd på sallad o tårta.

 

Nu ikväll har Robban badat Minna. jag stod bredvid med filmkameran i högsta hugg  Så nu är hon lite svalare. Jag hoppas verkligen det snart blir svalare utomhus. För denna värmen tar kål på vem som helst.

Men iaf..

Nu har jag inte tid att sitta här. Jag ska äta äppelkaka...sen mysa med min familj  

 

Kram!

Av Marie Svensson - 21 juli 2013 11:33

Usch denna värmen kan ta kål på vem som helst. INTE bra med en sådan här värme när man har en bebis också att ta hand om...

Minna var ganska så slö här igår. Ville inte riktgt vakna när man skulle ge henne mat. Vi blev ganska oroliga så vi beslöt oss för att kontakta BB. Dom rådde oss att åka in med henne för en extra koll. Jag kände liksom inte igen mönstret. Är man van vid att hon vill äta varannan timme o att hon alltid vaknar spontant, så blir man orolig när detta mönster rubbas. Sagt o gjort vi åkte in. Fick snabbt säga hejdå till Pia, som fick lämnas ensam kvar här. Rädd som hon var stackaren. Vi kom in till skuten...kom in direkt. En SSK kollade henne, vägde henne o.sv Sen blev vi skickade vidare upp till Barnakuten på Plan 4 så att även en Läkare fick kolla henne. Där fick vi väga henne med kläder på sig, efter¨åt fick jag amma o sen väga henne igen allt för att dom ville se hur pass mkt vätska hon fick i sig under ett amningstillfälle. Hon fick i sig 50 ml vid det tillfället så det var godkänt tyckte dom.

När Läkaren kom så undersökte även han henne. Enligt han så kunde inte han hitta något fel heller utan han konstaterade att det helt enkelt var värmen som orsakde det hela.

Men för säkerhets skull ville ha ta en CRP test. Kolla snabbsänkan på henne. Den var bra den också. Så vi blev hemskickade med det att vi skulle se till att hon fick i sig tillräckligt med vätska o hålla så svalt vi bara kunde hemma.

Sagt o gjort, vi körde hemåt igen.

 

Hem o badade henne för första gången o som o hon njöt   Lilla hjärtat  Hon älskade att bada!!

 

Sen blev hon faktikst lite piggare...

Natten har varit bra o relativt lugn. Hon har vaknat o velat ha mat varannan timme lite drygt. Nu på förmiddagen har hon varit pigg tycker jag o varit vaken i närmare två timmar.

Emil har stuckit till kompisen Erik. Dom skulle bada i deras Pool   Om någon timme eller så kommer Ella, David o Mingie samt Ellas väninna från Polen. Så det blir till att öva på Engelskan idag också  

David o hans sambo åker ju snart tillbaka till Thailand, närmare bestämt på Onsdag. Så självklart vill ju dom träffa både Robban o Minna en gång till. Egentligen vill dom även träffa Emil också. Men vad ska man göra när kompisar lockar...haha!!

 

Nu ska jag passa på o diska o plocka här lite innan gästerna kommer. Gäller att passa på nu när Minna sover. Måste fixa en Tonfisksallad o en kycklingsallad också.

Känner även att jag är ganska törstig. Man är ständigt törstig när man ammar.

 

Ha en fin dag...kram!!

Presentation


Hejsan!! Här har ni mig. En glad Tjej på 38 vårar. Väntar mitt tredje barn till sommaren 2013. Här får ni följa med mig i min vardag. Kram så länge!!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards