Alla inlägg den 1 juli 2013

Av Marie Svensson - 1 juli 2013 21:23

Jag o Robban har haft en mysdag idag. Vi har gjort Österlen  IGEN!!!

 

Först stack vi ner till Bo Ohlsson i Tomelilla (Hej, här får du mest för pengarna). Där köpte jag en haklapp o borste till bebben, samt två par leggings till mig själv. Ett par vita o ett par svarta. SEn var jag nöjd..

 

Efter det stack vi till Glimmingehus o gick en Guidad tur där.          

 

Mkt intressant. Känner jag för det så kan jag bli extremt intresserad av den Svenska Historien. Särskild det som rör sig om Skåne o här omkring...men även annat såklart. Det kan till o med gå så illa att jag lägger ner energi på att studera en massa om just det ämnet.

em vet ikväll lägger jag kanske ner en massa energi på att studera om just Historien kring Glimminge hus.

Det ni...även jag kan!!!

 

Entren på Glimmingehus är 70 kronor o då ingår det en guidad tur också. Klart man tar det. Det sägs ju att det spökar där också...men det är en annan historia..

 

Efter vandringen som tog 45 min. körde vi hem igen o beställde hem mat. Jag en Lövbiff o Robban kebabtallrik.


Robban har rakat mina ben ikväll...

Robban: Ta av dig byxorna...

Jag: men varför ska jag ta av mig dom??

Robban: Jo, men ska du inte raka låren också??

Jag: SUCK....

 

Men nu är iaf mina ben lena o mjuka igen!!!  

Vill inte komma in på Förlossningen med orakade ben. Helst vill jag även måla tånaglarna. Men vågar man be Robban om det också??

Ha en fin kväll...kram!!

 

Av Marie Svensson - 1 juli 2013 12:31

Ja, jag har färdats många tusen mil

I grå November o i grön april

Ibland i regn o storm

Ibland i is o snö

Ja, jag har färdtas genom varje trakt

men det finns bara en

med särskild prakt

Där öppen mark möter hav

Ja, där hör jag hemma

 

Där gröna färger möter himlens blå

Där vattnet rinnner ner uti Helge Å

Vid kanten av Göinga skog

finner jag ro

När jag på stranden nere vid Åhus går

då kan jag uppleva en tidig vår

här finns den plats jag åter vill se

Ja, här hör jag hemma

 


Här låser vindarna ifrån sydväst

här sjunger fåglarna som allra bäst

o här är himlen stor

som ingen annanstans

den bilden bär jag i mitt inre rum

o när jag blundar

¨ser jag havets skum

där öppen mark möter hav

Ja, där hör jag hemma...

 

 

1/7

Av Marie Svensson - 1 juli 2013 11:38

Äntligen är Juli här...

 

Satt o åt Lunch samtidigt som jag bläddrade i en Elloskatalog. Alltså jag kan bara inte förstå nöjet i att sitta där o kolla alla dessa kläder.

Att sitta där o drömma sig bort vilka kläder man ska välja. Vet jag är tråkig. Men jag ser inte det roliga alls..

Vill jag ha nåt i klädesväg så köper jag liksom det. Ungdomar däremot. Dom kan sitta i timtals o kolla ut vilka kläder dom ska ha, som sedan deras föräldrar ska betala till dom...haha. Dom fattar liksom inte bättre..

Däremot så älskar jag att kolla på kläder till mina barn. Till Emil o till våran nya som ska komma närsom helst nu.

Emil han får välja själv vilka kläder han vill ha nu. INTE till vilket pris som helst naturligtvis. Men han har å andra sidan också fått lära sig det att man får vara tacksam för det man har o för det man får. Att inte vara kräsen. Nu är ju Emil ganska kräsen av sig, men han kräver inte heller nåt som han vet man inte har råd till o han tjatar ALDRIG.

 

Men som sagt det där nöjet att sitta o bläddra i en katalog...nä...det lämnar jag till andra...

Jag vill se det i verkligheten...

 

Tack för ordet!!!

 

Kram!!

Presentation


Hejsan!! Här har ni mig. En glad Tjej på 38 vårar. Väntar mitt tredje barn till sommaren 2013. Här får ni följa med mig i min vardag. Kram så länge!!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards