Alla inlägg den 18 juli 2013

Av Marie Svensson - 18 juli 2013 19:51

Just nu har Robban kört iväg med Emil o Pia ner till Tydinge igen. Dom har Mc där ikväll också. Själv får man ju stanna hemma med Minna. Men jag klagar inte  

Måste erkänna att så här i efterhand så är jag väldigt glad över att vi hann göra lite med Emil innan Minna kom. Det blev ju både Krevativum o Tosselilla. Kanske inte så mkt men det blev iaf nåt med honom. Jag hade aldrig kunnat förlåta mig själv annars.

För mig är det såå viktigt att Emil ska trivas o må bra när han är hos oss. Nu vet han ju att det inte kan bli så jättemkt nu när hans lillasyster har anlänt.

Men så fort jag kan ska bara vi två ha en Mamma-Emil dag  

 

Nu tänkte jag lägga in lite bilder, dels på alla de jättefina blommor som vi har fått. Men även på Minna o på Emil  

 

 

 

Denna bilden är tagen sisådär halv 4 på morgonen. Minna är hur pigg o glad som helst o vill bara ha mat.

 

 

 

 

Här myser vi hos Storebror  

 

   

 

Här alla fina blommor som Minna har fått!!

 

       

 

 

 

 

 

Det var det...

 

När resten av gänget kommer hem ska vi smaska på Jordgubbar. Sen blir det antagligen snart sängen. Ny natt väntar oss. Ska bli spännande hur den kommer att bli  

 

Kram så länge!!

 

 

Av Marie Svensson - 18 juli 2013 14:04

Något jag retar mig på just nu är alla i mina ögon idiotiska kommentarer. När jag talar om vad Minna vägde när hon föddes. Hon vägde alltså 3510...då säger flera stycken: Men jisses, då var hon ju stooooor!!

 

What?? Har folk ingen koll?? Vet inte folk att 3500 gram är en perfekt vikt på en nyfödd?? Det står ju t.om i statistiken..

Vad hade dom förväntat sig en 2 kg bebis?? Eller vad?? Aja, skit samma...jag blir bara så trött...

haha!!

 

Nu struntar vi i detta...

 

Inatt har Emil sovit över hos Noah...dom hade haft jättekul där. Vi har varit inom stan o köpt dopklänningen till Minna. Men det lutar nu åt att det ändå inte blir den, för just idag kom Robban  försvunna dopklänning fram. Som ingen visste fanns nånstans...så vi får se vad som händer. Men givetvis vill vi ju att Minna ska ha samma dopklänning som hennes pappa en gång har haft. Den andra går ju alltid att sälja eller kanske t.om lämna tillbaka.

 

Inatt vaknade Minna halv 2. Sen var hon vaken i 2,5 timme   Hon ville bara suga på bröstet o hon verkade aldrig tröttna heller...gullungen!!

Hennes mamma var ganska så trött imorse kan jag säga. Men vad gör man inte!!

 

Nu sover hon iaf efter att ha fått amma litegranna.

 

Emil sparar till ett nytt spel, så han har diskat o haft sig här hemma idag. Duktig kille. Vi har gett han lite pengar för det.

 

Just nu är Robban o hämtar Pia som ska vara här några dagar. Tror nog hon längtar efter at få träffa sitt lilla barnbarn  

 

Vi har även pratat med Prästen som ska döpa Minna. Bestämt dopdag...jag vill liksom ha allt fixat o klart så fort som möjligt, så slipper man tänka på det samt lokal efteråt är också klart!! Nu ska vi mest skicka ut inbjudningarna till alla som vi vill ska komma.

Får fundera lite på musik också!!

 

Nä, nu ska jag kolla till Minna o snart kommer Svärmor o Älsklingen min  

 

Kram!!

Presentation


Hejsan!! Här har ni mig. En glad Tjej på 38 vårar. Väntar mitt tredje barn till sommaren 2013. Här får ni följa med mig i min vardag. Kram så länge!!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards