Direktlänk till inlägg 11 december 2013

11/12

Av Marie Svensson - 11 december 2013 14:25

Tänkte lägga in lite bilder idag. Jag måste lära mig Robbans sätt att lägga in bilder, men det lär dröja...haha!! han är vansinnig på mig när det gäller hur jag lägger in dom...det bara förstör säger han...men vad då då?? Jag fattar ju nada av hans sätt så jag gör ju på mitt vis istället. Sen får han rätta till allt sen efter mig...jämt fördelat o rättvist   

 

Emil är hemma idag för han var helt slut igår. Hostade o hade jätteont i halsen. Ingen feber dock än så länge...

tydligen en del i klassen som också var hemma idag.

Men jag tyckte det var bättre då att han stannade hemma iaf en dag o vilade upp sig sen får man se hur han känner sig imorgon.

 

Det börjar arta sig över bygget, där dom ska bygga en ny idrottshall...   Dom har kommit en bit.

 

Bara en liten bit därifrån håller dom på att riva den gamla röda skolan...

  Även det har kommit en bit. Ryktet säger att det ska bli ett nytt dagis där. Det gamla Stormhatten har tydligen mögel o fukt så det ska bort verkar det som. Vi får se hur det slutar.

 

  Minna o Ayla är bästa kompisar. Hon kan dra o slita i henne utan att hon gör ett smack mot Minna.

 

  Emil hatar ju som sagt att bli fotad för han tycker det är sååå pinsamt...haha. Men att han älskar sin syster råder det inga tvivel om. Här ligger han o myser med henne. Idag tog han nappflaskan o matade henne bara sådär   Mina ungar är mitt absoluta allt!!

 

  Emils julklappskalender. Iden har jag snott av Hanne   Hoppas hon kan förlåta mig  

Han tycker det är lika spännande att öppna ett paket varje dag. Idag låg det ett presentkort på 50 kr på hemmakväll.

  Minna hon gillar att sitta i sin stol o följa med i mitt arbete i köket. En liten stund varje dag, när jag lgar middag o sånt!!

Majskrokar är också ganska så gott tycker hon...

 

 

    Även jag får ha lite mys med min lilla Dotter trots att bilderna blir lite knasiga...haha. Men som vanligt är det ju aldrig nån annan än jag själv som får ta på mig o Minna. Robban skyller alltid på att han darrar på handen, SVEPSKÄL för att slippa!!!! MÅNGA gånger jag frågar honom att varför köpa en systemkamera om den ändå aldrig ska användas...????

 

Nåja...

 

  Gröt är gott, när brorsan matar mig  

 

 

 

Sist men inte minst...igår gjorde jag Bounty som smakade smaskens...

 

Här får ni receptet...

 

Smält 50 gram margarin

rör ner 100 gram cocosflingor

2 dl florsocker

0,5 dl vispgrädde

 

Blanda ihop allt
, rulla till ca 20 bollar

Ställ dom i frysen i minst en timme

 

Smält ca 200 gram mörk blockchoklad

Doppa bollarna i chokladen o ställ dom sedan att stelna

Mums!!!

 

Ja...

 

Nu ska man snart påbörja middagen. Det blir rester idag från gårdagen. Emil ska hem till sin pappa ikväll. Kommer sakna honom, men hoppas han är frisk o kry tills han kommer igen den 20:e då det ju till på köpet är skolavslutning också. Han ska vara hos mig hela julen sen till juldagen. Det gillas  

 

Robban ska köra inom Ingela idag o lämna en peruk o klänning som hon ska låna av mig på Fredag till nån fest hon ska på. jag ska å andra sidan få en almanacka från brandstationen som jag ska ge en jobbarkompis o sen hade hon tydligen köpt lite kläder till Minna i Ullared till mig...TACK!!!

 

Nu önskar jag er en fin fortsatt Onsdag...kram!!!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Svensson - 10 augusti 2014 19:07

Nu chockar jag er redigt ordentligt. Men nu har jag skaffat ny blogg. Så¨här heter jag numera... www.smurfmammi.blogg.se kolla in den vet jag.. Kommer ha kvar denna, men kommer dock inte skriva här mera.. TACK FÖR MIG!!! KRAAAAM!!!...

Av Marie Svensson - 10 augusti 2014 18:18

Dags igen. Ännu några dagar har gått sen jag uppdaterade här sist. Känns inte kul att skriva här längre om jag ska vara ärlig. Inte när bloggen bara krånglar stup i kvarten, så jag kommer byta blogg mkt snart. När jag gör det kommer jag bara att fort...

Av Marie Svensson - 1 augusti 2014 14:24

Började skriva här igår, men Robban tog över datan...sen fick jag inte skriva mer o inlägget raderades. Därför blir det kortfattat idag.   I Lördags blev Minna äntligen feberfri. Jag vågade mig därför på att sticka med grannen Tina till Värestorp...

Av Marie Svensson - 25 juli 2014 11:30


Då var det dags för Minna att ha feber igen. Idag går hon in på sin tredje dag med hög feber. Igårkväll trodde vi att det var över då termometern visade på 36,8. Det såg bra ut i stort ett hela natten. men imorse runt 8:15 hade tempet stigit till 39,...

Av Marie Svensson - 21 juli 2014 16:34

Så var det knas på bloggsidan igen då...INGET ovanligt!!! 5 Dagar sen senaste inlägget. Börjar arta sig. MEN funderar skarpt på att sluta skriva på denna sidan då den mest krånglar. MEN kommer isf meddela er.. I Torsdags var vi på Barnens gård i Karl...

Presentation


Hejsan!! Här har ni mig. En glad Tjej på 38 vårar. Väntar mitt tredje barn till sommaren 2013. Här får ni följa med mig i min vardag. Kram så länge!!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards