Alla inlägg den 13 oktober 2013

Av Marie Svensson - 13 oktober 2013 11:00

Söndag o idag var tanken att vi skulle köra till Everöd o kolla på när Robbans nästkusin hoppar fallskärm. En av Tvillingtjejerna. Men det bidde inte detta, för det ska regna hela dagen så det blev framflyttat nån vecka. Vi får se när det blir av  

Istället skrev jag en inköpslista till Robban o skickade han till Willys för att veckohandla. Nästan lika kul...haha!!

 

Robban han sitter o spelar Tv-spel. Minna håller på att somna i sin babysitter. Jag har diskat o bäddat.

 

Igår stack vi in till Andys med Emil o Noah. Där fick dom rasta av sig..

  Men lite paus med Tacos satt heller inte fel  

Minna var enastående duktig hela tiden. Inte ett ljud sa hon. Men hon hade också massa o titta på, massa färger.   Till på köpet blev Minna 3 Månader igår också    

 

Efter två timmar tyckte vi att det räckte med lek o bus. Dock inte killarna som gärna hade stannat lite längre...hihi.

 

Men vi körde iaf hemåt igen o fixade ihopa lite käk som chili con carne med bröd till. Smakade gott i magen. Eller ja, jag är inget stort fan av denna maträtt, men det duger ibland.

 

På kvällen bjöd vi hit Familjen Olsen. Jag slängde ihop en Pollykladdkaka..

 

 

 

Vill ni ha receptet?? Det kommer här:

 

Jag gjorde dubbel sats, av denna...

 

2 ägg

3 dl socker

1 tsk vaniljsocker

4 msk kakao

1,5 dl vetemjöl

1 nypa salt

100 g smält smör

Valfri mängd polly

 

Gör så här:

 

Sätt ugnen på 175 grader

smörj o bröa formen

Rör ihop ägg o socker (Vispa INTE)

Smält smöret o låt det svalna

Rör ihop alla torra ingredienser
 o rör ner i äggsmeten, vartannat med smöret

Klicka ner smeten i formen o smeta ut så det blir ett jämt lager.

Tryck sedan ner valfri mängd polly i kakan o grädda i ugnen ca 15-20 min.

Låt kakan stå kallt o stanna till sig nån timme innan serveringen. Servera med grädde till.

 

En trevlig kväll blev det iaf..  

Nu har Minna vaknat igen. Hon sover inga långa stunder längre  Så får ta hand om henne..

 

Ha en fin dag...kram!!

 

Presentation


Hejsan!! Här har ni mig. En glad Tjej på 38 vårar. Väntar mitt tredje barn till sommaren 2013. Här får ni följa med mig i min vardag. Kram så länge!!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards