Alla inlägg under november 2013

Av Marie Svensson - 3 november 2013 17:44

Oj vilken helg det har varit...

 

Igår stack jag o Robban in till Hässleholm, där vi köpte Emils presenter. Jag är sååå jädrans nöjd. Han kommer bli sååå glad det är jag helt övertygad om. Efter Hässleholm stack vi snabbt hem o hämtade mitt pass, har ju inget körkort   sen snabbt in till stan o till Media Markt. Hem igen. Käkade snabbt en minipizza. Bytte sen om på både mig o Minna för att sen köra ner till Benjamin, där jag gjorde det fint    sen körde vi till Hässleholm igen där vi ju var bortbjudna till Uffe o Anette. Väl där fick vi Tacos som smakade gott i magen efter en ganska stressad dag. Hade en mkt trevlig kväll där o det blev lite bebis mys med deras lilla dotter Emilia 3 månader  

Idag har Robban varit o storhandlat på Willys medans jag frostade av frysen under tiden. Köket såg ut som kom o hjälp mig...haha. men strunt samma   Frysen blev utan is o ren o grann efter min framfart där. Sen när Robban kom hem så fixade han till Minna o tog henne med till klippan medans jag stannade hemma o bakade Kanelbullar o kärleksmums.    

Dom ligger nu i frysen. Tanken var att jag även skulle baka Negerbollar o Dumlekakor. Men jag känner att tiden bara rusar iväg. Jag måste hinna göra middag också nu innan Robban kommer hem. Men jag får se om jag iaf gör Dumlekakorna också iaf.

Till middag tänker jag iaf göra kassler med äpple o lök o lite grädde i samt ris till detta.

 

Ja en stressig helg men jag gillar det litegranna när det händer saker o ting runt mig. jag vill liksom känna att jag har gjort någonting o inte bara ha suttit i soffan typ.

 

Idag blev jag ordentligt satt på pottan också, när en av mina vänner har gått o gift sig idag. Men jag är jätteglad för deras skull o jag önskar dom all lycka o välgång  

 

Nä, middag var det ja...

 

Ha en fin Söndag...kram!!

 

Av Marie Svensson - 1 november 2013 13:56

Nu mina vänner har vi gått in i November. Det närmar sig Jul o allt vad detta innebär. För Minnas del är det hennes första jul o för mig har det alltid varit speciellt när mina barn firar sin Första Jul. För mig har det alltid varit viktigt att dom har Tomtedräkt på sig det ska även Minna ha   Nu pratar jag som om jag hade 10 ungar...haha. Men jag tror ni fattar vad jag menar.

 

Jag valde att radera två inlägg igår. Ett var det där när jag skrev allt det där jag var tvungen att kräka ur mig. Jag skrev också i just det inlägget att KANSKE kommer jag radera inlägget KANSKE inte. Jag valde att radera det. Varför?? Jo, jag kände att jag har fått lätta på mitt hjärta, jag har spridit mitt budskap. Ni som hann läsa det fick veta en del av min mörka sanning. Ni som inte hann läsa det...synd om er!!! Jag mår mkt bättre inombords...jag har mkt att tampas med. Robban gillade INTE att jag gjorde det jag gjorde, men jag bryr mig inte om vad han tycker om den saken. Vi blev ordentligt ovänner kan jag erkänna såhär rätt upp o ner. Vi är väldigt olika han o jag. Jag är mer rätt fram medans han är mer feg...men så är det!! Jag är vuxen o jag kan ta egna beslut o jag kan också reda upp det. Men nu tycker jag att vi lämnar detta en gång för alla.

 

Ja just det...

 

November...en speciell Månad för mig. November, Emils Månad   Denna månad fyller min älskade son 10 år.

Denna månad är det också Farsdag. För Robbans del så bli det hans första. Det är stort för honom  

 

Imorgon känner jag faktikst för en mysig familjedag. Åka till Hässleholm o bara mysa. Fixa presenter till Emil. Strosa omkring, ta en fika nånstans på ett mysigt cafe. På kvällen är vi bortbjudna till vänner. Jag tror det blir en fin helg  

 

Önskar er en fin Fredag...kram!!

Presentation


Hejsan!! Här har ni mig. En glad Tjej på 38 vårar. Väntar mitt tredje barn till sommaren 2013. Här får ni följa med mig i min vardag. Kram så länge!!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards