Alla inlägg den 11 november 2013

Av Marie Svensson - 11 november 2013 12:15

Ja, nu var det några dagar sedan jag skrev här sist. Robban är hemma idag från jobb. Han har varit dålig till o från nu en vecka. Feber ont i halsen...som inte riktigt vill ge med sig. Han har därför en tid till läkaren idag klockan 1 för att kolla upp det.

 

I Fredags kom alltså Emil äntligen  tanken var att Ingela o Martin skulle komma då, men iom Robban körde hem från jobbet med feber o sedan låg pall, så hoppade vi över detta. Istället hade vi en myskväll med Pizza o Rederiet hela kvällen.

I Lördags var Robban lite piggare, men fortfarande en ond hals. Men vi kom upp tidigt o överraskade Emil med Frukost på sängen o presenter i förskott. Tror aldrig jag har sett en lyckligare unge  

 

Det han fick var detta:

 

1. En ny Iphone 4s

2. GTA 5

3. Nya fotbollskor

4. Röda Jeans som verkligen lyser rött...haha.

 

Han var verkligen jättenöjd o han fick det han önskade sig  mest av allt en ny mobil.

Senare på eftermiddagen kom Ella o Pia, med mera presenter som bestod av Pengar, bok o godis.

Emil hade beställt Hamburgare till middag så det bjöd vi på samt alla fem sorters kakor o tårta.   Det blev uppskattat av alla. Men man blev rejält mätt...haha!!

Robban o även vi andra var ganska slut efter kalaset kan jag säga. Resten av kvällen blev det Rederiet igen  

 

I går Söndag var det Farsdag. Jag, Minna, Emil o Pia väckte Robban med frukost på sängen. Minna räckte fram (Med hjälp av sin mamma) ett litet paket o en blomma. Av henne fick han:

 

Ett fint silverhalsband med en rund platta där jag hade graverat in namnet Minna. Behöver jag säga att han fick tårar i ögonen. Hon gav även honom en fin röd ros där det på ett kort stod till världens bästa pappa på din första farsdag, älskar dig från Minna  

 

Sen var det faktikst så att även Emil kände att han ville ge Robban en sak, så av honom fick han en fin gul ros o ett kort där det stod Grattis Robban på Farsdag från Emil   o även ett choklad after eight, som vi ju vet att han älskar. Robban blev väldigt rörd över detta. Emil har sagt till mig at han så gärna ville ge Robban detta för han tycker att han alltid gör en massa med honom o han ställer alltid upp för han. Med fotboll o allt möjligt  

 

Efter frukosten så gav vi Minna i Pias händer, så vi kunde köra ner till pappa o sätta ett ljus hos honom. Detta tyckte jag var så fint gjort av Robban  o det kändes så bra när det var gjort.   det regnade så vi stannade inte så länge.

Hemma igen så var det nästan dags o bege sig mot Hästveda där emil skulle spela cup. Men innan vi körde dit ville Emil lämna en blomma o ett choklad till sin pappa o det är ju självklart han får det, så vi fixade det. I första matchen sprang Emil direkt in på plan o gjorde mål  efter det fixade han två mål till...matchen slutade 4-0 till oss. Emil gjorde med andra ord en hattrick...det menas med att man gör tre mål på raken i samma match utan att motståndarlaget gör mål emellan. STOOOOLT mamma  Minna var given maskot    

Andra matchen blev det tyvärr förlust, men tredje matchen vann dom med 2-0. Slutresultatet blev att dom gick vidare till slutspel som kommer bli 1 Dec. Kul var även att Noah också gjorde mål, vilken revansch för honom...härligt jobbat killar. Dom är superduktiga allihopa    

 

När vi kom hem var vi ganska trötta o Robban mådde inte alls bra. Hans hals var inget vidare kan jag säga. Men å andra sidan så erbjöd jag honom både varm o kall dryck flera gånger. men han ville inte ha, då får man skylla sig själv också litegranna. Det hjälper kanske inte men det lindrar, Till på köpet tog han inte emd sig några värktabletter heller. Men det var gulligt av honom att han trots detta ä'ndå följde med för Emils skull.

 

Hemma igen stekte jag upp några hamburgare o sen åt vi det. Efter detta blev det kaffe o jag hade beställt en Tårta till Robban. Hans favorittårta. Hallon-blåbär med geletäcke. Ovanpå hade jag skrivit Grattis Pappa!!!! Sen skjutsade Robban Pia till Hässleholm där hon sen tog tåget hem till Klippan igen.

 

Kvällen avslutades med Rederiet..haha!!!

 

Ja, nu är det Måndag igen o här sitter jag. Emil är i skolan o sen väntas läxor o middag lite senare. Tills dess får ni kolla in lite bilder från här o där...håll till godo..kram!!!

       

 

Tror ni Minna kommer passa i långt hår  

 

Ni kanske undrar varför det inte kommer så många bilder på emil? Det ska jag säga er att anledningen till detta, är att han helt enkelt HATAR när jag tar kort på honom, han avskyr det. Så vet ni det, men jag älskar honom exakt lika mkt ändå så det så"!!

 

Nu ska jag ta hand om en hungrig skrikande Minna...

Kram på er!!!

 

 

 

Presentation


Hejsan!! Här har ni mig. En glad Tjej på 38 vårar. Väntar mitt tredje barn till sommaren 2013. Här får ni följa med mig i min vardag. Kram så länge!!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards