Alla inlägg den 5 november 2013

Av Marie Svensson - 5 november 2013 18:09

Idag efter att jag ätit frukost o fixat till Minna så stack jag upp till Emils skola, för jag hade ett viktigt ärende där. Väl där får jag veta att dom var i Kyrkan, men dom skulle snart komma tillbaka. Jag satte mig o väntade o väntade o väntade. Efter en halvtimme gav jag upp. Har en svag aning om att dom missade nästkommande lektion  Gör ett nytt försök imorgon igen.

 

Efter väntandet på skolan begav jag o Minna oss till BVC. Dags för ny vägning. Allt gick hur bra som helst där idag. Hon hade ökat från 5690 till 6110 på en månad. Längden var 62 denna gången o huvudet 41,6 cm. Jag är nöjd  Enligt sköterskan så ligger hon perfekt på kurvan, så det känns ju bra!!

Om ett par veckor kan jag börja intruducera Gluten till henne i form av att börja ge henne pyttelite mild havregrynsgröt samt pyttelite smörgåsrån, så det ska jag/ vi göra!! Ska bli spännande o se hur hon kommer reagera på detta.

 

Igår bakade jag lite till. Det blev Negerbollar o Dumlekakor denna gången så nu har jag bara en sorts kaka kvar o göra sen hoppas jag att Emil är nöjd förutom tårtan då såklart....den dära sliskiga saken...haha.    

 

Jag gjorde Per Mobergs recept på Negerbollar. Man har då även i lite vanlig oboy pulver samt Cacao som vanligt. Annars är receptet likadant.

 

Dumlekakorna gör man så här:

 

Blanda 3 Dl mjöl

200 g margarin/ smör

1 dl socker

 

Låt degen stå kallt ca 30 min.

Ta sedan ut degen o rulla små bollar. Peta in en halv dumlekola i varje boll.

Lägg bollarna i Folieformar

Grädda i 200 grader ca 10-12 min.

Ta ut, lägg på en nobless på varje kaka

Låt sedan kakorna svalna o ställ dom sen kallt.

Farligt goda!!!

 

Imorgon tänkte jag sticka till jobbet en sväng o hälsa på. Var ett tag sen nu känner jag, så ska bli kul o träffa sina jobbarkompisar igen!!

På Torsdag ska jag träffa Linda ska också bli trevligt o på Fredag kommer min fina Emil ÄNTLIGEN  På Lördag är det vuxenkalas för Emil o jag bara LÄNGTAR tills jag får se hans reaktion på vad han kommer få. Jag vet han kommer bli sååå glad!!!

 

Minna föresten hon är på G att vända sig nu från rygg till mage. Hon blir vansinning när hon inte riktigt lyckas. Ena armen är ju liksom i vägen o jag kan ju inte direkt ge henne en hjälpande hand heller..goa fina Minna  

 

Nä, nu ska jag fixa te till en frysande Robban...

Kram på er!!

Presentation


Hejsan!! Här har ni mig. En glad Tjej på 38 vårar. Väntar mitt tredje barn till sommaren 2013. Här får ni följa med mig i min vardag. Kram så länge!!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards