Direktlänk till inlägg 24 november 2013

24/11

Av Marie Svensson - 24 november 2013 21:23

En månad kvar till julafton är det idag, o jag börjar så smått planera inför den. Imorgon tänkte jag putsa fönstret i köket o på Emils rum o sätta upp julgardiner där. Kan knappt se ut nu så det är på tiden att jag gör det.


Ser fram emot att få julpynta, hemmet blir så mkt hemtrevligare på något vis o jag älskar ju rött också. Rött hör julen till o jag har massor av den varan  

 

Igår var vi o hälsade på Carina o Isac i Karlskrona. Var verkligen roligt att få träffa henne igen. Hon bjöd på supergod mat, oxstek, potatis, svampsås o sallad. Hur gott som helst o sen fick vi te okaffe o massa kakor  

Vi hade köpt ett presentkort på Kappahl till henne o en Amaryllisblomma. Isac fick en BIO check o chokladkalender. Kan knappt fatta att jag har känt henne i 25 år. Tiden den går o vi med den  

 

När vi sen var hemma igen vid 6 så kollade vi på Rederiet...haha.

 

Idag har vi haft ett litet minikalas för Emil. Syrran, Peter o Wilton kom o även Ingela o Martin. Av dom fick Emil pengar o presentkort på Hemmakväll  

 

Vi bjöd på Chili con carne, bröd o sallad. Sen blev det fika o massa kakor.

 

Robban var o hämtade jultidningarna som Emil sålt. Så nu ska jag samla ihop alla pengarna o ge folk sina böcker o tidningar som dom har beställt. Emil har fått jättefina premier i form av en Bärbar DVD spelare, en kickboard, 2 kg godis o 2 bio checkar,,,,inte dåligt  

 

Tror han känner sig ganska så nöjd med föräljningen i år.

 

Nu är det dags för nästa försäljning. BINGOLOTTER som är till hans fotbollsförening.

 

Nästa vecka känns det so att man har fullt upp, men det gillas  

 

Måndag: Putsa fönster, stryka o hänga upp julgardiner o lämna jultidningar

Tisdag: KANSKE besöka jobbet o lämna jultidningar o KANSKE få några bingolotter eller kalendrar sålda där

Onsdag: Klippa o färga håret 9.30

Torsdag: Hässleholm med Linda

Fredag: Vi klassmammor ska träffas o planera Julfesten o julklapp till Emils klassföreståndare.


Lördag: Hälsa på Robbans Farmor i Höör

Söndag: Barndop

 

Ha en fortsatt trevlig Söndag...tji

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Svensson - 10 augusti 2014 19:07

Nu chockar jag er redigt ordentligt. Men nu har jag skaffat ny blogg. Så¨här heter jag numera... www.smurfmammi.blogg.se kolla in den vet jag.. Kommer ha kvar denna, men kommer dock inte skriva här mera.. TACK FÖR MIG!!! KRAAAAM!!!...

Av Marie Svensson - 10 augusti 2014 18:18

Dags igen. Ännu några dagar har gått sen jag uppdaterade här sist. Känns inte kul att skriva här längre om jag ska vara ärlig. Inte när bloggen bara krånglar stup i kvarten, så jag kommer byta blogg mkt snart. När jag gör det kommer jag bara att fort...

Av Marie Svensson - 1 augusti 2014 14:24

Började skriva här igår, men Robban tog över datan...sen fick jag inte skriva mer o inlägget raderades. Därför blir det kortfattat idag.   I Lördags blev Minna äntligen feberfri. Jag vågade mig därför på att sticka med grannen Tina till Värestorp...

Av Marie Svensson - 25 juli 2014 11:30


Då var det dags för Minna att ha feber igen. Idag går hon in på sin tredje dag med hög feber. Igårkväll trodde vi att det var över då termometern visade på 36,8. Det såg bra ut i stort ett hela natten. men imorse runt 8:15 hade tempet stigit till 39,...

Av Marie Svensson - 21 juli 2014 16:34

Så var det knas på bloggsidan igen då...INGET ovanligt!!! 5 Dagar sen senaste inlägget. Börjar arta sig. MEN funderar skarpt på att sluta skriva på denna sidan då den mest krånglar. MEN kommer isf meddela er.. I Torsdags var vi på Barnens gård i Karl...

Presentation


Hejsan!! Här har ni mig. En glad Tjej på 38 vårar. Väntar mitt tredje barn till sommaren 2013. Här får ni följa med mig i min vardag. Kram så länge!!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards