Direktlänk till inlägg 20 november 2013

20/11

Av Marie Svensson - 20 november 2013 14:55

Äntligen är Barnbidragsdagen här. Den har verkligen varit välkommen kan jag säga. Även om även denna Månaden kommer bli rent jävlig. Massa utgifter, som jultidningar som ska betalas doppresent som ska inhandlas plus alla dessa jä...räkningar som man aldrig slipper undan...blääää!!!

 

Men men det löser sig väl det också med tiden...haha

 

Inatt har Minna sovit ända till 4. Då fick hon såklart mat i vanlig ordning o sen tänkte jag att nu sover hon till iaf 7. Hahhahahahaha...tji fick hennes mamma. Å nä här ska inte sovas mer. Nope här vreds det på huvudet, här sparkades det för fulla muggar o här jollrades det..tjohooo   Två timmar senare kom hon någorlunda till ro. Då somnade hon till halv 8. Men efter det var det fullständigt kört. Gav henne mat igen, för hon var hungrig. Bytte blöja o låg sen o snackade med henne ett bra tag   Mysigt fast man var trött. Men sen var det ju bara till o traska upp, ge mig själv frukost. Byta på Minna ge henne mat klä på henne kläder. Börja dagen!!!

 

Mamman i huset är TRÖTT!!!

 

Men hon har sovit i intervaller flera gånger nu under dagen får jag säga. Tror hon behöver det. Hon sover just nu också. Men hon äter iaf bra o gröten tycker hon sådär om. det mesta spottar hon ut, men en del åker också ner i magen. Hon behöver tid o vänja sig vid denna konstiga konsistens.

Jag har fotat henne en hel del...

 

  Precis köpt stol

  Far o Dotter

Att äta Gröt är en helt ny upplevelse

 

   

 

  Denna boken älskar hon att titta i o tugga på

 

Att vända sig från rygg till mage är inte längre något problem


Inte heller att hålla upp nacken

 

     

 

  Mamma älskar mina fötter o händer  

 

Ja, det var några bilder. Ikväll kommer Robban hem från Stockholm o mässan där. Tro det eller ej men han hade faktikst kollat på Fotbollen Sverige-Portugal igår som ju slutade inte helt oväntat med förlust för Sverige. Han hade tyckt det var riktigt kul o tagit tre öl. Kanske därför det var så kul...haha. Kollade själv ända till Portugal gjorde 1-0 målet sen gav jag upp för då visste jag det var kört för Sveriges del.

 

Nu tänkte jag laga till nån pastarätt. Plocka lite härhemma, medans Minna sover sin eftermiddagslur. Sen får jag se vad som händer tills Robban kommer.
Får inte missa Bonde söker fru heller ikväll...

 

Ha en fin dag/ Kväll...

 

Kram!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Svensson - 10 augusti 2014 19:07

Nu chockar jag er redigt ordentligt. Men nu har jag skaffat ny blogg. Så¨här heter jag numera... www.smurfmammi.blogg.se kolla in den vet jag.. Kommer ha kvar denna, men kommer dock inte skriva här mera.. TACK FÖR MIG!!! KRAAAAM!!!...

Av Marie Svensson - 10 augusti 2014 18:18

Dags igen. Ännu några dagar har gått sen jag uppdaterade här sist. Känns inte kul att skriva här längre om jag ska vara ärlig. Inte när bloggen bara krånglar stup i kvarten, så jag kommer byta blogg mkt snart. När jag gör det kommer jag bara att fort...

Av Marie Svensson - 1 augusti 2014 14:24

Började skriva här igår, men Robban tog över datan...sen fick jag inte skriva mer o inlägget raderades. Därför blir det kortfattat idag.   I Lördags blev Minna äntligen feberfri. Jag vågade mig därför på att sticka med grannen Tina till Värestorp...

Av Marie Svensson - 25 juli 2014 11:30


Då var det dags för Minna att ha feber igen. Idag går hon in på sin tredje dag med hög feber. Igårkväll trodde vi att det var över då termometern visade på 36,8. Det såg bra ut i stort ett hela natten. men imorse runt 8:15 hade tempet stigit till 39,...

Av Marie Svensson - 21 juli 2014 16:34

Så var det knas på bloggsidan igen då...INGET ovanligt!!! 5 Dagar sen senaste inlägget. Börjar arta sig. MEN funderar skarpt på att sluta skriva på denna sidan då den mest krånglar. MEN kommer isf meddela er.. I Torsdags var vi på Barnens gård i Karl...

Presentation


Hejsan!! Här har ni mig. En glad Tjej på 38 vårar. Väntar mitt tredje barn till sommaren 2013. Här får ni följa med mig i min vardag. Kram så länge!!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards