Direktlänk till inlägg 24 april 2014

Magar

Av Marie Svensson - 24 april 2014 11:02

Minnas mage har krånglat igen. Börjar bli lite jobbigt det här...

Från i Söndags var den lös o höll i sig fram till iaf igår. Sen får vi se hur magen ä'r idag. Nu tror dom på BVC att hon har en känslig mage mot fibrer, så nu vill dom att vi skippar vällingen helt o går över till nan 2 helt istället. Får testa detta o se hur det blir. Man gör ju allt för sina små. I Måndags hade hon till på köpet hög feber upp mot 40 grader. In till akuten med henne där man mer eller mindre blev idiotförklarad som förälder. Ungefär som att dom tyckte man var för nojjig o åkte in för minsta lilla. Men ärligt talat, det skiter jag i. När jag når min gräns, då åker jag hellre in en gång för mkt än en gång för lite...njjig eller ej. Men när det kommer till magen då är iaf jag maktlös...

 

Vi håller iaf tummarna på att vi är på rätt väg nu iaf o att hon kommer börja gå upp i vikt tösabiten. Hon hade ju minskat 10 gram...OROLIG mamma!!!

 

 

Annars har påsken varit bra. I lördags var vi hos Uffe o Anette o hälsade på o fick jättegod mat där. Mkt trevlig kväll. Minna var mer vild än tam...haha. Söndags var vi hemma även på Måndagen. Robban passade på att ta sig en flygtur, o få lite extra krafter då Minna var så dålig. Bättre att en är stark o orkar än att två är maktlösa o svaga...

 

Igår gick ajg o Minna ner till Benjamin en sväng...

 

 

 

Mysigt o bara sitta där o bara vara en stund  

 

Idag har jag gått en promenad med Linda o Yrsa. Hur trevligt som helst  

 

Imorgon kommer Emil o tills dess måste jag ha fixat ett påskägg innehållande b.la AXE  

 

Önskar er en fin o solig dag...kram!!

 
 
Ingen bild

mia

26 april 2014 21:17

Jag hade stora problem med Theo när han var mindre och BVC verkade inte heller ta mig riktigt på allvar. Men när det till sist gick så långt att han gick ner i vikt så bestämde JAG att det skulle skickas en remiss till öron.näsa-hals Theo var alltid sjuk, snarkade som en karl med andningsuppehåll....han bev opererad rätt akut. De toh bort tonsiller, körtel bak näsan såm man slarvigt kallar för polyp samt rör i öronen. När jag träffade överläkaren på öron näsa hals och han sa att Sjlvklart är grabben sjuk och måste opereras! Så ville jag bara kyssa han eftersom de på vårdcentralen skrev ut pencillin och klappade mig på axeln bara.
MEN nu ska jag komma till saken, ge henne majsvälling, Theo var hyperkänslig för fibrer och men majsvälling har han sedan dess druckit ända tills han slutade vid 3 1/2 års ålder. Ett taga så gav jag han laktos fri mjölk också. Han var alltid lös i magen och skinnflådd i rumpan. Jag hade skickat ner lite grädde med i vällingen....jag vet själv hur hemskt det är när de går dåligt upp i vikt och ingen i vården försöker åtminstone sympati hjälpa en. Alla vällingsorter är för bövelen fulla med fullkorn, jag fattar inte det, det är bara för att de ska bli proppmätta och sova hela natten kanske.....mild havre välling är också skonsam samt god natt vällingen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Svensson - 10 augusti 2014 19:07

Nu chockar jag er redigt ordentligt. Men nu har jag skaffat ny blogg. Så¨här heter jag numera... www.smurfmammi.blogg.se kolla in den vet jag.. Kommer ha kvar denna, men kommer dock inte skriva här mera.. TACK FÖR MIG!!! KRAAAAM!!!...

Av Marie Svensson - 10 augusti 2014 18:18

Dags igen. Ännu några dagar har gått sen jag uppdaterade här sist. Känns inte kul att skriva här längre om jag ska vara ärlig. Inte när bloggen bara krånglar stup i kvarten, så jag kommer byta blogg mkt snart. När jag gör det kommer jag bara att fort...

Av Marie Svensson - 1 augusti 2014 14:24

Började skriva här igår, men Robban tog över datan...sen fick jag inte skriva mer o inlägget raderades. Därför blir det kortfattat idag.   I Lördags blev Minna äntligen feberfri. Jag vågade mig därför på att sticka med grannen Tina till Värestorp...

Av Marie Svensson - 25 juli 2014 11:30


Då var det dags för Minna att ha feber igen. Idag går hon in på sin tredje dag med hög feber. Igårkväll trodde vi att det var över då termometern visade på 36,8. Det såg bra ut i stort ett hela natten. men imorse runt 8:15 hade tempet stigit till 39,...

Av Marie Svensson - 21 juli 2014 16:34

Så var det knas på bloggsidan igen då...INGET ovanligt!!! 5 Dagar sen senaste inlägget. Börjar arta sig. MEN funderar skarpt på att sluta skriva på denna sidan då den mest krånglar. MEN kommer isf meddela er.. I Torsdags var vi på Barnens gård i Karl...

Presentation


Hejsan!! Här har ni mig. En glad Tjej på 38 vårar. Väntar mitt tredje barn till sommaren 2013. Här får ni följa med mig i min vardag. Kram så länge!!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards