Alla inlägg under augusti 2014

Av Marie Svensson - 10 augusti 2014 19:07

Nu chockar jag er redigt ordentligt. Men nu har jag skaffat ny blogg. Så¨här heter jag numera...www.smurfmammi.blogg.se kolla in den vet jag..Kommer ha kvar denna, men kommer dock inte skriva här mera..TACK FÖR MIG!!!KRAAAAM!!!

Av Marie Svensson - 10 augusti 2014 18:18

Dags igen. Ännu några dagar har gått sen jag uppdaterade här sist. Känns inte kul att skriva här längre om jag ska vara ärlig. Inte när bloggen bara krånglar stup i kvarten, så jag kommer byta blogg mkt snart. När jag gör det kommer jag bara att fortsätta skriva o kommer inte göra nån särskild presentation av mig. Kommer uppdatera om när till er. Vad har hänt här då den senaste tiden?? Tja jag har jobbat hela veckan till o börja med så inget särskilt har hänt på den fronten. Jag o Robban har haft en jobbig kris som nu är på vägar på rätt håll igen. Men så är det ju för alla par. Annars ljuger dom... Jag går o pratar med kuratorn då o då o det funkar bra tycker jag. Minna växer o frodas... Hon säger numera Mamma, Pappa, Apa (Aupa) Ampa (lampa) am am amam Hon börjar inskolningen på dagis nu den 1/9...jag fasar för detta. men har man inget val så har man inte. Hon vill inte riktigt börja gå ännu, men går med hjälp av stöd av någon av oss. Gullungen!! När Emil var här sist, sprang han fram till mig o skrek MAMMAAAA. han hade saknat mig nåt grymt o det känns i mammahjärtat kan jag säga. Älskar honom massa massa o saknar honom sååå när han inte är hos mig. han åker till Turkiet nu den 24/8 med sin pappa. Dom ska vara där i två veckor. Dom får det säkert bra där även om jag kommer oroa mig exakt varenda sekund. Igår hade jag o Robban en dag för oss själva. Vi lämnade Minna hos sin Farmor i klippan. Sen stack vi till Väla i helsingborg o där unnade vi oss en mysig heldag. kanske inte så romantiskt, men det viktiga är att man kan rå om varandra själva. Jag gjorde en del fynd. Köpte mig 4 bh:ar. En tröja o en blus ett par linnen. Vi köpte en radio på Claes Olsson som nu pryder köket. Vi käkade oxfileplanka på blå tuppen. Riktigt gott.

Minna hade haft det bra hela dagen.

Idag har vi varit i Åhus tillsammans med syrran o hennes familj. Vi hade lite Picknick först vid stranden. Lille goe Wilton han badade. Minna fegar bara ur när fötterna nuddar vattnet...haha. Jag har röda lingonveckan så jag badade definitivt inte. Men göra fina sandslott i sanden det kunde jag iaf o Robban också.

Sen åt vi mat på Pråmen. Sill o päremos åt jag o Robban. Minna beställde köttbullar med mos o lingonsylt. Getingarna gjorde oss sälsskap i vanlig ordning.

Efter en trevlig o mysig dag åkte vi hemåt.

Imorgon ska jag jobba igen. På kvällen kommer ingela hit o vi ska träna Ketlebell tillsammans, sen stannar hon på middag. Ser jag fram emot.

På Tisdag ska vi kolla in ett hus...


Se ya!!

Av Marie Svensson - 1 augusti 2014 14:24

Började skriva här igår, men Robban tog över datan...sen fick jag inte skriva mer o inlägget raderades. Därför blir det kortfattat idag.

 

I Lördags blev Minna äntligen feberfri. Jag vågade mig därför på att sticka med grannen Tina till Värestorp o några andra som jag inte känner o dansade till Lasse Stefanz. En otroligt trevlig kväll, med massa massa dans hela kvällen.

I Söndags var det lugna gatan. jag var lite sleden efter en kväll med vin...dock inte mkt då jag inte tål särskilt mkt haha. Men det blev ett besök i Yngsjö med Ingela o Martin. Vi badade i havet. Såååå skönt var det. Ett besök i Åhus blev det också där vi smaskade på glass. Mkt trevligt!!

I Måndags började jag jobba igen efter semestern. På Onsdagskvällen gick ajg en lång promenad med Linda. Igår Torsdag körde Robban till Klippan med Minna o hälsade på sin mamma. Hon hade varit i Bulgarien o hade avtecknat både Emil o Minna. Blev superfint. Jag hade beställt en bild på Minna då jag redan har en bild på Emil när jag var på Rhodos 05. Men mina barn är nästan lika gamla på bilderna så det är kul o ha. Hade bara önskat att jag beställt flera, med båda mina barn på en o samma bild.

Ikväll kommer Ingela o Martin hit. Vi ska antingen beställa hem mat eller köra nånstans o äta ihop. Ser vi fram emot. Robban är just nu i stan o fixar nån list.

Minna hittar på bus i vanlig ordning...haha. Själv ska jag snart dammsuga litegranna.

Imorgon Lördag ska vi in till stan o göra den osäker. Ska se om jag inte kan hitta lite kläder på REA till mig själv för en gång skull!!

 

Kram på er!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hejsan!! Här har ni mig. En glad Tjej på 38 vårar. Väntar mitt tredje barn till sommaren 2013. Här får ni följa med mig i min vardag. Kram så länge!!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards