Direktlänk till inlägg 11 februari 2014

11/2

Av Marie Svensson - 11 februari 2014 14:46

Igår gick jag in snabbt på Robbans FB. Fy på dig Marie, men det var faktikst inte för att snoka eller för att abstinensen blev för svår. Det var för att jag var tvungen att kolla upp en sak snabbt. Jag gjorde det o jag gick ut därifrån lika snabbt som jag kom in.

Idag känns abstinensen inte lika jobbig. Var mest imorse när man vaknade o man är van vid att kolla in sidan en sväng innan man stiger upp. Sen har jag knappt känt nånting alls. Snarare tvärtom...så det går nog åt rätt håll nu  

 

Idag har jag hunnit med att rensa ur skafferiet...jag HATAR detta skafferi. Man bara vräker in en massa där som man tror att man inte har hemma o för att man typ inte hittar det eller giter kolla efter det. tack vare detta nu så hittade jag 4 pkt buljonger som i stort sett var fulla, hur mkt pasta som helst o en sju helvetes massa bakpulver...haha. Men nu är där iaf rensat o skurat o nu har jag ordning där igen. Iaf ett par dagar...

 

Har även hunnit med att städa o skura Minnas skötbord o som vanligt så läg där 3 ton kläder både ovanpå o under. Såå trevligt. Numera har jag bara en låda med strumpor där i en liten låda. Plus hennes olja o salva o lite till som är tillgängligt samt givetvis hennes blöjor o tvättlappar. Har föresten gjort egna våtservetter. Vill ni veta hur man gör detta??

 

Svar: Häll lite rapsolja i en burk tillsätt lite vatten. Jag hällde lite på måfå. Ta sen en näve torra tvättlappar, klipp dom på mitten rätt av. Lägg tvättlapparna i burken o lägg ett lock över. Låt dra. Jag lät det dra över natten. Häll sen bort överflödigt oljevatten. (OM det finns något vatten kvar )Klart. Funkar skitbra!!!

 

Har även idag hunnit damma våran hylla som vi har ovanför sängen.


Snart ska jag börja på middagen som idag blir pasta, snitzel o kall sås. Minna äter utan problem en hel burk mat nu. HÄRLIGT o se   Min stora goa tös  

 

Tillbaka till igår:

 

Jag var ju på utvecklingsamtal med Emil igårkväll. Gick jättebra. Han slarvar dock lite med sin läsning så det måste han bli bättre på. Plus att vi kommer bli betydligt hårdare med honom när det gäller tv spel o hans mobil. Sömnen påverkas lite för mkt. Men på Engelska är han en stjärna o det är superbra  tycker jag!!

 

Är oavsett mkt stolt över min lille kille  

 

Nä, nu har jag nog inte mkt mer att berätta just idag...

Återkommer...kram!!

 

 
 
Ingen bild

mia

11 februari 2014 15:32

jag tror det är bäst att ta bort kontot helt, för min del. men det är rätt krångligt tror jag, facebook asså, hehe

 
Ingen bild

mia

11 februari 2014 15:41

hej igen! Har du verkligen inaktiverat fb? För jag kan fortfarande se din sida. Jag testade att inaktivera mitt eget konto och gick in på min mans för att se om jag syntes och det gjorde jag inte. klickade man på min sida så var det "denna sida kan ej visas". Nu har jag öppnat kontot igen vilket är löjligt enkelt, det är ju bara till att logga in. det borde vara svårare så man kan låta bli lättare. (Snackar om mig själv)

Marie Svensson

12 februari 2014 11:26

hej hej!! Ja jag ska har inaktiverat mitt konto. Min sambo har mitt lösenord så jag kan inte själv gå in där just nu, så länge jag inte snällt ber om det :) Har ingen aning om andra ändå trots det kan går in. Men iom man "bara" har inaktiverat det så finns man ju kvar ändå vad jag vet. Japp det är ganska enkelt att gå in själv när man vill just därför jag bad min sambo att ha ett lösenord till mig så att jag själv inte lockas att gå in där. Jag vill ju inte gå in där just nu då jag känner att jag måste vara därifrån ett tag. Men i framtiden om ett tag så vill jag nog återkomma, när vet jag dock inte :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Svensson - 10 augusti 2014 19:07

Nu chockar jag er redigt ordentligt. Men nu har jag skaffat ny blogg. Så¨här heter jag numera... www.smurfmammi.blogg.se kolla in den vet jag.. Kommer ha kvar denna, men kommer dock inte skriva här mera.. TACK FÖR MIG!!! KRAAAAM!!!...

Av Marie Svensson - 10 augusti 2014 18:18

Dags igen. Ännu några dagar har gått sen jag uppdaterade här sist. Känns inte kul att skriva här längre om jag ska vara ärlig. Inte när bloggen bara krånglar stup i kvarten, så jag kommer byta blogg mkt snart. När jag gör det kommer jag bara att fort...

Av Marie Svensson - 1 augusti 2014 14:24

Började skriva här igår, men Robban tog över datan...sen fick jag inte skriva mer o inlägget raderades. Därför blir det kortfattat idag.   I Lördags blev Minna äntligen feberfri. Jag vågade mig därför på att sticka med grannen Tina till Värestorp...

Av Marie Svensson - 25 juli 2014 11:30


Då var det dags för Minna att ha feber igen. Idag går hon in på sin tredje dag med hög feber. Igårkväll trodde vi att det var över då termometern visade på 36,8. Det såg bra ut i stort ett hela natten. men imorse runt 8:15 hade tempet stigit till 39,...

Av Marie Svensson - 21 juli 2014 16:34

Så var det knas på bloggsidan igen då...INGET ovanligt!!! 5 Dagar sen senaste inlägget. Börjar arta sig. MEN funderar skarpt på att sluta skriva på denna sidan då den mest krånglar. MEN kommer isf meddela er.. I Torsdags var vi på Barnens gård i Karl...

Presentation


Hejsan!! Här har ni mig. En glad Tjej på 38 vårar. Väntar mitt tredje barn till sommaren 2013. Här får ni följa med mig i min vardag. Kram så länge!!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards