Direktlänk till inlägg 9 februari 2014

9/2

Av Marie Svensson - 9 februari 2014 10:46

Kan ni tänka er, igårkväll tog jag ett avgörande beslut. Jag inaktiverade min FB. Jag kan aktivera den precis när jag vill igen, men Robban har Lösenordet som jag inte vet vad det är, så vill jag ha FB igen får jag be om det isf. Just nu har jag inget som helst behov av det o det känns så otroligt skönt att slippa FB.

Som jag skrev innan, man mår bara skit av det o den ena ska var bättre än den andre o det i sin tur gör ju att man bara känner mera press att prestera över sig själv. Så funkar iaf jag o så vill inte jag ha det.

Från början så ville jag ju mest kunna vara aktiv i dom grupper jag var med i b.la ett par mammagrupper, Hem till gården o vad blir det för mat idag. Men när den ena mammagruppen mer eller mindre hotade att göra en rensning p.ga att det var flera som inte var tillräckligt aktiva i gruppen. Inte berättade in i det minsta vad man gjorde hela dagarna. Ställde 1000 frågor o kommenterade varenda status. (Jag överdriver lite nu, men mer eller mindre så krävde dom) så tackade jag för mig o gick ur den gruppen. Efter det så funderade jag resten av dagen hur jag ville göra o ju längre tiden gick ju mer övertygad blev jag att vad fan gör jag här egentligen?? Vad ska jag med FB till?? Hur många av dessa "Vänner" är mina riktiga vänner egentligen?? Hur många umgås jag med privat?? Jag har 149 vänner på FB o av dom kanske jag umgås med max 5 eller nåt...har inte 100 koll men skit samma. Jag tycker jättemkt om flera stycken av dom o en del bor skitlångt härifrån o skulle mer än gärna vilja umgås med dom men inget jag kan göra så mkt åt just nu iaf.

Jag vet inte hur länge jag kommer vara borta från FB , men just nu mår jag bara skit av det o känner att jag mår fan så mkt bättre av att vara ifrån det.

Blev lite väl mkt FB nu men strunt samma...jag behövde skriva av mig. Kan även erkänna att det känns mkt mkt konstigt att inte gå in på mobilen o kolla FB som man alltid är van vid. Men det är ren vana, ren abstinens som kommer gå över. Så på ren Svenska FB BARA FÖRSTÖR!!!!

Ni som är intresserad kan ju faktikst också följa mitt tråkiga liv här på bloggen också  

Nog om detta...

 

Igår var vi hos Robbans mamma i Klippan. Hon fyller år idag så firade henne lite igår. Fick jättegod fläskfilegryta där. Sen tog jag o Pia en promenad ner till Kvantum. Det var massa REA på Minnakläder, så passade på att handla hem lite nya kläder till henne där. För 300 spänn fick jag ihop iaf 10 olika plagg...känner mig nöjd!!

Livsfarligt med REA, men sååå kul!!!

 

Längtar till vi ska till IKEA nästa gång för då ska jag handla detta...

 

      Iaf till en början måste vi ha detta. 

 

Idag är en lugn o fridfull dag då vi inte har något inplanerat alls. Ville tvätta, men ingen tvättid i stugan idag tyvärr.

 

Emil spelar Arena Cup i Kristianstad idag...heja heja.

 

Önskar er en fin Söndag...kram!!

 
 
Ingen bild

mia

9 februari 2014 17:05

Japp, facebook är rena fördärvet och jag är beroende. Jag vill och ska snart också ta bort skiten. Mycket bråk, lidande och psykisk ohälsa hade man sluppit utan facebook.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Svensson - 10 augusti 2014 19:07

Nu chockar jag er redigt ordentligt. Men nu har jag skaffat ny blogg. Så¨här heter jag numera... www.smurfmammi.blogg.se kolla in den vet jag.. Kommer ha kvar denna, men kommer dock inte skriva här mera.. TACK FÖR MIG!!! KRAAAAM!!!...

Av Marie Svensson - 10 augusti 2014 18:18

Dags igen. Ännu några dagar har gått sen jag uppdaterade här sist. Känns inte kul att skriva här längre om jag ska vara ärlig. Inte när bloggen bara krånglar stup i kvarten, så jag kommer byta blogg mkt snart. När jag gör det kommer jag bara att fort...

Av Marie Svensson - 1 augusti 2014 14:24

Började skriva här igår, men Robban tog över datan...sen fick jag inte skriva mer o inlägget raderades. Därför blir det kortfattat idag.   I Lördags blev Minna äntligen feberfri. Jag vågade mig därför på att sticka med grannen Tina till Värestorp...

Av Marie Svensson - 25 juli 2014 11:30


Då var det dags för Minna att ha feber igen. Idag går hon in på sin tredje dag med hög feber. Igårkväll trodde vi att det var över då termometern visade på 36,8. Det såg bra ut i stort ett hela natten. men imorse runt 8:15 hade tempet stigit till 39,...

Av Marie Svensson - 21 juli 2014 16:34

Så var det knas på bloggsidan igen då...INGET ovanligt!!! 5 Dagar sen senaste inlägget. Börjar arta sig. MEN funderar skarpt på att sluta skriva på denna sidan då den mest krånglar. MEN kommer isf meddela er.. I Torsdags var vi på Barnens gård i Karl...

Presentation


Hejsan!! Här har ni mig. En glad Tjej på 38 vårar. Väntar mitt tredje barn till sommaren 2013. Här får ni följa med mig i min vardag. Kram så länge!!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards